Hyllest til minuteman

Medlem
16. nov. 2010
Innlegg
1.513
Sted
Oslo
Dette burde kanskje ligge på good guys forumet, men siden det ikke går på klokkehandel og er såpass ekstraordinært synes jeg vi kan koste på oss en egen tråd.

Som mange her inne trekker frem så er noe av det beste med asylet alle de hyggelige menneskene man møter her inne. For meg er det intet unntak. Hadde det ikke vært for menneskene så hadde jeg ikke vært her, og ikke tror jeg klokkeinteressen hadde holdt seg heller. En rask opptelling og jeg tror det er en ca 60 av dere som jeg ville kjent igjen på gaten.

En av disse er Minuteman som gjorde seg bemerket med mange og underholdende innlegg. Selv om vi hadde møttes et par genger tidligere, så var det på Alf Lies åpning på Aker Brygge at jeg ble godt kjent med Minutman gjennom hans noe mindre vellykkede forsøk på ... ja et eller annet... med det han trodde var søsteren min, samt et heidundranes show. Har også møttes et par ganger i valdres, da han bor 10 minutter fra familiehytta. Derfor sendte jeg da en kamerat skulle gifte seg denne meldingen til minuteman:


Hei XXXXX. takk for sist.

Lurer på om du har noen tips til å hjelpe meg.

Jeg har en kompis som gifter seg til våren og skal være forlover.
Han er en person som mye heller vil ha en tur med gutta i skauen fremfor å henge rundt og være flau i Oslo sentrum. Driver derfor å lefler med tanken om å dra hele arrangementet opp på familiehytta.

Spørsmålet er om det er noe spennende man kan gjøre utover de etablerte fasiliteten som slalombakken og fjellparken.

Kjenner du til noen som driver med f.eks. hundeslede, snøscooter kjøring, dragrace på vannet, kan kjøre et opplegg på en skytebane. e.l. Er lensmannen en morsom mann som er med på å å skremme en kar som skal drikkes ut, holder naboen kurs i hjemmebrenning?

Alle tips, råd, telefonnummere, navn e.l. du måtte kunne finne på å foreslå er uhyre godt mottatt.

Mvh Espen


Vel det imponerende er hvordan Minuteman reagerer. Han stiller opp så til de grader og er intet mindre enn tidenes beste å ha med på laget. Her ringer han og snakker med alle i Valdres og kommer med forslag og ordner opp. Til slutt har vi et knall opplegg med å starte dagen med småflygning, fortsetter med klatring i en foss, for så .... ja vet ikke om jeg skal skrive i klartekst hva neste post var, men gøy var det, og avslutter med bad og badstu før retur til hytta. Det er ikke lite tid Minuteman har lagt ned i dette.

Så da mangler vi bare transport da. Kanskje Minuteman kjenner noen i taxibransjen i Valdres også. Jada, en rask telefon og minutman har fått leid en taxi SOM HAN SELV STILLER SOM SJÅFØR PÅ HELE DAGEN.

Folkens hvem trenger logebrødre når man har forummedlemmer som dette.

Laget ble gjennomført i helgen, og snart er jeg ferdig med å være fyllesjuk. Nå gleder jeg meg bare til raskt å få på plass siste rest i leiligheten, så jeg forhåpentligvis kan få sagt skikkelig takk i form av et par vinflasker samt friste Minutman og kone til Oslo for en skikkelig middag.

Tusen takk Minuteman, her står jeg i gjeld til deg.
 
Her holder det ikke med en like. Hatten av for Minuteman! Utrolig!

Du er ikke så dårlig du heller, Eski. Jeg spurte litt halvfleipete om noen hadde en dressklokke å låne meg til et bryllup, og du var villig til å stoppe innom i nærheten av Drammen å låne meg JLCen din, for å så stoppe samme sted neste dag for å plukke den opp. Fikk dessverre ikke benyttet meg av dette generøse tilbudet, men tilbudet i seg selv er jo ekstraordinært.

Stemmer i med Eski her og vil gi en stor kudos til hele gjengen her!
 
Har lest mye om denne halvguden fra valdres, bøyer meg i støvet for denne skapningen:) Finnes mange typer mennesker men kun et fåtall av denne typen!
 
Dette er ikke bare legendarisk, men bekrefter også mitt inntrykk av fyren. Med det mener jeg ikke at Minuteman er en man kan utnytte, men mer en man virkelig ønsker seg som lagspiller på egentlig det meste av praktisk anliggende (har jeg inntrykk av).
Når han i tillegg svarer spydigheter, frekkheter og direkte uthenginger med store posjoner selvironi og en dæsj av samme mynt, ja da har man blitt kjent med en person man kan ha mye morro med.

Neste gang erre jeg som spanderer sjampisgnong-suppe servert i stetteglass, MM.
 
+ i margen til @Minuteman for dette. At det finnes slike mennesker er det som som gjør "det lille" ekstra er noe man absolutt må sette pris på!;);)
 
Redigert av en moderator:
Massiv respekt til @Minuteman for å stille opp så til de grader, imponerende! Goodguy til tusen. :)
 
Redigert av en moderator:
Du stor verden, dette blir for mye på en gang. Jeg sitter her og leser til øynene blir både store og tårevåte.

Punkt tre på programmet skal vi kanskje ikke fortelle for mye om, men det kan vel røpes såpass som at dette var et pedagogisk opplegg og at det hele er tuftet på gamle kulturtradisjoner. Opplegget inneholdt både forberedelser, produksjon og smaksprøver. Hovedingrediensene, foruten rent vann, består i all hovedsak av sukker og gjær.

Takk for gode ord, Eski. Det var meg en stor fornøyelse å få bli med dere denne lørdagen.



@Mathfjeld
Hvis det er til noen trøst så liker ikke jeg LV-skoa dine heller. Eller LV-bagen. Eller deg. Men jeg liker din 5513.
 
Redigert av en moderator:
Kudos Minuteman! Blei det forresten noe klokkekjøp i junaiten? Du solgte jo unna i stor stil rett før.. Den klokka Adam må jo MM ha!
 
MM er utvilsomt en kjernekar...

Jeg deltok på det nevnte utdrikkingslaget, og opplegget var upåklagelig.

Hatten av for deg MM!
 
Takker for all hyllest og hyggelige kommentarer, men dere må huske på at jeg bare har hjulpet en klokkevenn med en liten tjeneste og har hverken kurert kreft eller reddet verden.

Jammen om han ikke fått seg egen urkolleksjon:
OceanicTime: Minuteman by The CGA COMPANY
Dæven. Det var det jeg visste. Amerikanerne knabbet sikkert navnet mitt da jeg var der.
De måtte i det minste hatt portrettet mitt på skiva om jeg skulle bladd opp +400 daler for et quartzverk.
Kudos Minuteman! Blei det forresten noe klokkekjøp i junaiten? Du solgte jo unna i stor stil rett før.. Den klokka Adam må jo MM ha!
Ingen klokkekjøp i junaiten, men la inn en bestilling på nytt før jeg dro dit. Var ankommet Gardermoen i går og forventes inn med det aller første.