Det er alltid interessant å lese de trådene hvor det blir presentert medlemmers samlinger her på sonen.
Disse er satt sammen ut fra ulike kriterier, noen ganger bevisst og målrettet - andre ganger mer tilfeldig.
Noen samler ulike ur innen et spesielt bruks segment, andre samler ur av samme produsent og noen samler i ulike materialer osv..osv..
Selv har jeg kommet frem til at følgende behovskriterier er det jeg søker å fylle i min lille samling av ur:
1) Jobb/hverdags ur, pr. i dag er dette Omega Speedmaster
2) "Dress Down" / fritids ur, pr. i dag er dette Panerai Radiomir
3) "Dress Up" / fritids ur, pr i dag er dette Rolex Daytona
4) "Beater", pr. i dag er dette Tissot T-Touch Titan.
5) "Dress-ur", pr. i dag har jeg ingen slike ur, siden jeg sjelden går i dress.
Så spørsmålet til dere er, hvordan setter dere opp deres egne kriterier for en mindre eller større samling av ur?
Disse er satt sammen ut fra ulike kriterier, noen ganger bevisst og målrettet - andre ganger mer tilfeldig.
Noen samler ulike ur innen et spesielt bruks segment, andre samler ur av samme produsent og noen samler i ulike materialer osv..osv..
Selv har jeg kommet frem til at følgende behovskriterier er det jeg søker å fylle i min lille samling av ur:
1) Jobb/hverdags ur, pr. i dag er dette Omega Speedmaster
2) "Dress Down" / fritids ur, pr. i dag er dette Panerai Radiomir
3) "Dress Up" / fritids ur, pr i dag er dette Rolex Daytona
4) "Beater", pr. i dag er dette Tissot T-Touch Titan.
5) "Dress-ur", pr. i dag har jeg ingen slike ur, siden jeg sjelden går i dress.
Så spørsmålet til dere er, hvordan setter dere opp deres egne kriterier for en mindre eller større samling av ur?