Hvordan definerer du en beater?

Minuteman, jeg elsker den fantastiske ironiserende selvinnsikten du utviser i flere sammenhenger! Du er en fantastisk profil og ressurs her på forumet. Om du ikke får aktiviteten din opp på samme nivå som før tar jeg turen over fjellet og limer en ipad i håndflaten på deg! ;)


Så, tilbake til tema.

For meg er en beater et ur jeg ikke trenger å bry meg om får riper eller ikke. Enten fordi det er billig, eller fordi jeg aldri skal selge uret og ønsker at det skal få oppleve litt. Kjekt med et sentimentalt ur som har vært med på mye! ;)

Jeg har altså to beatere.
En moddet seiko diver som er såpass rimelig at jeg ikke gråter mange tårene om jeg mister det på sjøen eller glemmer det under en stein. Denne får det groveste bruket. Men som moore sier, jeg har ikke et iboende behov om å alltid ha på et ur. Skal jeg polere bil eller jobbe i trange områder ryker uret rett av.

Den andre er en beater jeg aldri skal selge. Seamaster GMT Great white. Det får være med på litt forskjellig. Snekring på hytten, fisketurer, ferier, turer etc. Får det merker så er det ingen krise, det er bare et fint minne. :p
 
For meg er beateren i samlingen den klokken du verdsetter minst og derfor den som tar "drittjobbene". Jobb, sport, trening etc. Den bør være robust og ha stållenke og kle litt worn look. Min beater er en Seamaster diver. En klokke som tar seg godt ut til alt, forholdsvis rimelig og en klokke jeg ikke bryr meg om får litt dings.
 
Jeg har én beater; Rolex GMT-Master II c. Dette ene og alene fordi det er en klokke jeg aldri kommer til å selge, så den skal få litt historie og sjel. Det gjør ingenting om det kommer noen dings og riper i den. Poleres skal den heller ikke :) Det er min dyreste klokke, og jeg verdsetter den høyt. Så, for meg blir definisjonen av at en beater er en klokke man ikke bryr seg om helt feil.

Andre klokker kan jeg godt bruke til litt røffe oppgaver, men er litt mer forsiktig med dem, da jeg kanskje kan komme til å selge dem på et senere tidspunkt.
 
Har desverre en litt stusselig samling foreløpig, men i samlingen er det min Dievas Vortex som blir med på alt fra fyll til sykling og alt annet rart. Den er forholdsvis lett pga titankassa, men egentlig litt stor for mine håndledd. :p

Er vel ikke umulig at den må vike plass når jeg skal kjøpe meg en Omega Speedmaster, dog det kan ta noen måneder før kontoen er klar for noe slikt.
 
...

Er vel ikke umulig at den må vike plass når jeg skal kjøpe meg en Omega Speedmaster, dog det kan ta noen måneder før kontoen er klar for noe slikt.

Det er ofte ventetiden som er kjekkest :) Nyt den og gled deg!
 
Usikker på om jeg har noen beatere. Har allerede fått merker på Glashütte Sixtiesen, men klokken er laget for å brukes, så det gjør meg ikke noe.

Når jeg sykler i skog og mark, bruker jeg ikke klokke. Ser ikke vitsen, har jo mobil med klokke som ligger i sekken. Prøvde klokke til heisbasert sykling i fjor to ganger med to forskjellige klokker. Begge gangene datt den ene barretten ut etter kort tid. For dårlige barretter? Muligens, men skal jeg bruke klokke neste gang, må det bli med en Casio eller en Swatch eller lignende.

Skal jeg polere bil er klokke tabu. Til vedhugging og andre landlige oppgaver tar man av klokken.
 
Det er ofte ventetiden som er kjekkest :) Nyt den og gled deg!

Jeg nyter den sånn halvveis, sikler på Stowa Marine Original også. Får vente å se hva skatten gir meg tilbake og hva feriepengene kan brukes til. :)

For å ikke snakke om en liten Submariner osv osv........