Hvor kjøper man en god, tilpasset dress?

Hentet smokingjakke + skjorte til bryllupet mitt i sommer hos Mond i går, og vil gjerne få stille meg bak skryten de allerede har fått i denne tråden. Utrolig god kjøpsopplevelse. Topp service, moderne løsninger (3D skann + skreddersøm, lagrer målene dine online i egen profil til fremtidige kjøp), mye valgmuligheter, flott kvalitet og utseende på ferdig produkt. Kommer garantert til å kjøpe mer fra Mond!
 
Kom over denne tråden ifbm research til nye dresser, så forsøker å vekke den opp igjen.

Noen som kjenner til gode alternativ i Bergen, både for målsøm og gode off-the-rack alternativer? Sleng gjerne på tips om lokale skreddere dersom noen har gode erfaringer, feks. for tilpasning av hyllevare-dresser o.l.

Ser at Andreas Feet dessverre har flyttet til Oslo.

House of Singles (dustete navn) på Lagunen leverer ymse, noen som har erfaringer her fra?
 
Disclaimer: husk at det er første gang jeg går for målsøm og at jeg sjelden handler ny dress, så jeg har ikke så mye erfaring på feltet.

Det sagt: det var mange valg å ta om snitt/stil/farger/søm underveis, og prosessen tok en drøy time totalt. Antall stoffer jeg så på var ikke enormt men det var fordi A) jeg kom med noen klare parametre ut av porten om at jeg trengte klassisk stil, mørk grå, noe tungt/kraftig stoff, matt og ikke glatt type tekstur, ikke mønster/striper etc. Ut fra det så vi f.eks på 6-7 stofftyper han anbefalte.

Likte at de hadde digitale verktøy for å lagre valg/mål etc i en online profil så man ikke må starte på nytt ved neste veiskille (jeg startet seansen med å lage meg en profil på websidene deres)

Jeg endte på omtrent 16k totalt (dress + vest). Aner ikke om det er under/over snitt fordi jeg tenkte ikke så mye på pris underveis da vi tok valgene. Tror de har prislister på basis dresstyper online da.
Kjøp med en ekstra bukse når du først er igang.
 
Kom over denne tråden ifbm research til nye dresser, så forsøker å vekke den opp igjen.

Noen som kjenner til gode alternativ i Bergen, både for målsøm og gode off-the-rack alternativer? Sleng gjerne på tips om lokale skreddere dersom noen har gode erfaringer, feks. for tilpasning av hyllevare-dresser o.l.

Ser at Andreas Feet dessverre har flyttet til Oslo.

House of Singles (dustete navn) på Lagunen leverer ymse, noen som har erfaringer her fra?
Ville ikke anbefalt House of Singles... Ingenting i mot dem som sådan, men det er hurtigproduksjon. Middels stoffer og fabrikklagde, limte dresser. Har prøvd de to ganger uten å være fornøyd dessverre.
 
  • Liker
Reaksjoner: KLerøy
297BFB68-25E5-47B7-9EC2-43009796BDD5.jpeg

Blir en dress fra Quy til disputas (ikke denne, bilde for oppmerksomhet). Veldig hyggelig fyr og god selger da det ble mye annet nytt til garderoben også.

Det ble ganske standard farger i første omgang.
D18A5952-4544-4EF0-8BC9-E6B5E27028CA.jpeg
 
Redigert:
Herlig! Hva endte de ulike plaggene på?
Traust valg av marineblå dress og en ekstra bukse i grått. Hvit skjorte, en grå polo, og to gensere (må være ærlig, husker ikke fargene, men ganske nøytrale).
Jeg trenger dressen til september og det skulle gå fint selv om hele Italia tar ferie i august.

5F147C4C-2321-431E-BEAD-EE325597AFB7.jpeg
 
Redigert: