Hvor kjøpe ny Rolex i Norge?

Hvor kjøpe ny Rolex?

  • Bjerke

    Stemmer: 17 17,5%
  • Jørgensen

    Stemmer: 34 35,1%
  • Lervik

    Stemmer: 19 19,6%
  • Urverket

    Stemmer: 3 3,1%
  • Andre?

    Stemmer: 12 12,4%
  • Askeland

    Stemmer: 12 12,4%

  • Antall stemmer
    97
Jeg vil skryte litt av Lervik også, har ved flere anledninger sittet og skrevet mail med Knut seint på kvelden. Når jeg handlet Daytona, inngikk vi avtale om kl 22:30 på kvelden, etter masse spørsmål fram og tilbake. Hadde klokken på døra før det hadde gått 36 timer.
Som nevnt tidligere i tråden, så får man ikke personlig service hos Bjerke, men de gir profesjonell hjelp, er ikke tvil om det! Selv så ønsker jeg å støtte de AD som strekker seg litt ekstra for at jeg skal bli fornøyd. Og da har ikke Bjerke vært svaret for min del.
 
Hvilken Bjerke?
De har da vitterlig butikker i flere byer.
Og så vidt jeg har lest, forskjellig servicenivå avhengig av butikk.o_O
 
Min moral tilsier at dersom jeg drar til Bjerke for å prøve en klokke så kjøper jeg den hos Bjerke (kanskje ikke der og da), men jeg føler det er riktigst da de har brukt deres tid. Synes det blir litt for dumt å "utnytte" de med å prøve klokkene og heller bestille den fra noen andre. Det kan selvfølgelig skille litt, men vi har en dyr hobby. Det er selvfølgelig mulig å forhandle med alle ADer. Jeg har fått en god relasjon med Bjerke og jeg vet at dersom noe skal skje med klokken eller du trenger hjelp så vil de stille opp (dette tar jeg forgitt). Jeg har ingenting negativt og si om Bjerke og har kjøpt Rolex, Panerai og vil antageligvis i sommer kjøpe en Omega fra de også. Jeg gleder meg til å dra dit og hente den.
 
Lurer på det samme da jeg nå vurderer å kjøpe en ny Submariner eller GMT-Master. Hørt mye positivt om Lervik Ur så sendte de en mail og lurte på de modellene jeg ønsket ang pris og levering. Mailen ble sendt 31.mars og ikke fått noe svar ennå....

Hvordan er det med rabatter nå kontra før med tanke på at det er ventelister på noen modeller?
 
Lurer på det samme da jeg nå vurderer å kjøpe en ny Submariner eller GMT-Master. Hørt mye positivt om Lervik Ur så sendte de en mail og lurte på de modellene jeg ønsket ang pris og levering. Mailen ble sendt 31.mars og ikke fått noe svar ennå....

Hvordan er det med rabatter nå kontra før med tanke på at det er ventelister på noen modeller?

Var dette gjennom kontaktskjema på hjemmesiden deres?
Hvis ikke ville jeg prøvd det.
Har kun opplevd svært raske svar derfra.

Har forøvrig gode erfaringer med både Lervik og Jørgensen.
Kjappe svar og kjapt levert.:)
 
Var ikke via kontaktskjema, men til post@lervikur.no. Jørgensen derimot fikk svar ca 2 min etter at jeg sendte mailen, og det er veldig positivt. Har som sagt lest mye positivt om Lervik Ur på tidssonen så sendte de mail først, men skal gi et nytt forsøk via kontaktsskjemaet dems.

Bjerke har jeg til nå holdt meg litt unna, men må nok innom dem en tur for å titte og kanskje prøve. Noen som har erfaring med Briljant Ur og Gull?
 
Synes det er verdt å nevne Saastad Ur i Porsgrunn i dette selskapet. Alltid trivelig og hjelpsom betjening som setter av god tid til deg som kunde. Har utelukkende gode erfaringer med de. Lervik har også vært meget hyggelige å handle Rolex med :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Jeg gir både Bjerke og Jørgensen tommel opp. De er raske og vennlige. Bjerke gir ikke rabatt på Rolex - sånn er det bare. Lervik var jeg veldig positiv til, helt til handelen skulle ta sted. Jeg har store håndledd og jeg måtte da betale ekstra for at lenka skulle passe på dette helt nye uret. Det virket som om han ikke trodde på meg med at jeg måtte ha 3 ekstra ledd. For meg ble denne gjerrigheten en nedtur, og det frister lite å handle med Lervik igjen.
 
Redigert:
Når det gjelder rabatt så opplever jeg at de fleste AD'er gir rabatt uavhengig av merke. Jeg har ihvertfall alltid fått noe avslag selv på Rolex. Mulig sub og gmt som blir revet ut av hyllene er verre å prute på, men på dj og explorer 2 har jeg fått gode priser.
Saastad er definitivt best på pris og det går an å prute litt uten at det blir dårlig stemning ;)
 
Må si meg ganske så skuffet over flere av de jeg har sendt mail til ang kjøpe Rolex hos dem med unntak av Jørgernsen i Tromsø. Lervik har jeg sendt to mailer uten å få et eneste svar, første mailen var sendt 31.mars, andre mailen var 15.mai via kontaktskjema. Saastad har jeg mailet litt men svar på det jeg spør om har de fortsatt til gode å gjøre(Aina Saastad som har svart på mailene mine). Askeland sendte jeg mail for to dager siden, ikke noe svar ennå heller.

Skal en tur innom til Bjerke neste uke så få se på servicen hos dem, men sånn som ståa er nå så lukter det bestilling hos Jørgensen.
 
Må si meg ganske så skuffet over flere av de jeg har sendt mail til ang kjøpe Rolex hos dem med unntak av Jørgernsen i Tromsø. Lervik har jeg sendt to mailer uten å få et eneste svar, første mailen var sendt 31.mars, andre mailen var 15.mai via kontaktskjema. Saastad har jeg mailet litt men svar på det jeg spør om har de fortsatt til gode å gjøre(Aina Saastad som har svart på mailene mine). Askeland sendte jeg mail for to dager siden, ikke noe svar ennå heller.

Skal en tur innom til Bjerke neste uke så få se på servicen hos dem, men sånn som ståa er nå så lukter det bestilling hos Jørgensen.

Min erfaring er, ingen over - ingen ved siden av Trond Jørgensen. Som han selv pleier å si: Bare ring meg, uansett tid på døgnet.. Har gjort det selv - meget sent en helgekveld, og han var like blid og serviceminded. Tommel opp!
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Min erfaring er, ingen over - ingen ved siden av Trond Jørgensen. Som han selv pleier å si: Bare ring meg, uansett tid på døgnet.. Har gjort det selv - meget sent en helgekveld, og han var like blid og serviceminded. Tommel opp!
Samme gjelder Lervik for min del, så er du like langt når det gjelder anbefalinger.
Kjøp når du er klar og kjøp der du får godfølelsen. Klokken er lik.

Bjerkesolgt er jo også et salgsargument for enkelte, så da er det vel viktig å kjøpe der...for enkelte.
Askeland er også et alternativ, hyggelige der også ;)
 
Da er klokken lagt i bestilling hos Trond Jørgensen. Fantastisk service. Før jeg rekker å legge fra meg telefonen etter å ha sendt en mail så tikker det inn svar fra han med en gang.

Lervik og Askeland har jeg fortsatt ikke fått noe svar på mailene mine. Saastad som nevnt tidligere har bare gjort meg mer irritert når de har svart.

Bjerke har også vist bra service, men prisen hos dem var fast. Forståelig når de har grupper på kinesiske turister som kommer dit hver uke.

Skal sies at jeg til slutt ringte Lervik for å høre, og prisen var veilende og lite aktuelt med rabatt.

Pris er en ting, men for meg er service nesten viktigere enn prisen når jeg skal legge ut så mye penger for en klokke. Og der har Trond vært aller best. Sendte han mail 30 min siden for å legge inn bestilling og 1 min senere kom det svar fra han :)
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og BigT
Da er klokken lagt i bestilling hos Trond Jørgensen. Fantastisk service. Før jeg rekker å legge fra meg telefonen etter å ha sendt en mail så tikker det inn svar fra han med en gang.

Lervik og Askeland har jeg fortsatt ikke fått noe svar på mailene mine. Saastad som nevnt tidligere har bare gjort meg mer irritert når de har svart.

Bjerke har også vist bra service, men prisen hos dem var fast. Forståelig når de har grupper på kinesiske turister som kommer dit hver uke.

Skal sies at jeg til slutt ringte Lervik for å høre, og prisen var veilende og lite aktuelt med rabatt.

Pris er en ting, men for meg er service nesten viktigere enn prisen når jeg skal legge ut så mye penger for en klokke. Og der har Trond vært aller best. Sendte han mail 30 min siden for å legge inn bestilling og 1 min senere kom det svar fra han :)
Jørgensen er en helt herlig fyr!
 
Har kjøpt Rolex hos Lervik i 2012 og Håkon Lian i 2013. Utrolig fornøyd med begge handlene på alle måter!

Nå kjøpte jeg akkurat en klokke av et annet merke som begge disse forhandlerne fører, og dro først til Håkon Lian siden det er innen rekkevidde, men av flere grunner ble det ingen handel;
Jeg måtte spørre om hjelp, hun måtte bruke iPaden for nesten hvert spørsmål jeg stilte, og jeg følte overhodet ikke at de var villige til å strekke seg, om så bare litt, for å komme med et tilbud jeg kunne leve med.. Det var også ledige stoler i lokalet, men jeg måtte invitere meg selv til å sitte! Det var rett og slett litt kjipt om jeg skal være ærlig, absolutt ikke slik jeg hadde forventet det etter hvor fornøyd jeg var tilbake i 2013.

PS! Det må noteres at i 2013 fikk jeg hjelp av en annen ansatt. Likevel ønsker jeg å tro at opplevelsen ovenfor bare er en rekke uheldige tilfeldigheter. Kanskje hadde jeg og selger elendig kjemi? Kanskje hun hadde en skikkelig dårlig dag? Det skal trossalt ikke mer til..

Premissene er helt annerledes hos Lervik siden alt foregår over telefon, men måten de opptrer på er upåklagelig. Faglig kompetanse og hyggelig dialog hele veien. Sist, og kanskje viktigst, de velger å strekke seg litt ekstra slik at kunden føler at han gjør et godt kjøp..

Hadde også dialog med flere forhandlere angående kjøp denne gangen, og også der var opplevelsen mye bedre enn hos Håkon Lian.
Disse forhandleren selger ikke Rolex og er derfor ikke et tema her.

The end.
 
Redigert: