Hvor kjøpe ny Rolex i Norge?

Hvor kjøpe ny Rolex?

  • Bjerke

    Stemmer: 17 17,5%
  • Jørgensen

    Stemmer: 34 35,1%
  • Lervik

    Stemmer: 19 19,6%
  • Urverket

    Stemmer: 3 3,1%
  • Andre?

    Stemmer: 12 12,4%
  • Askeland

    Stemmer: 12 12,4%

  • Antall stemmer
    97
Medlem
27. mai 2011
Innlegg
3
Sted
Oslo
Hei,

Er det noen som har preferanser knyttet til hvilken butikk man bør handle nye klokker? Bor i Oslo og Bjerke er jo selvsagt relevant.

Skal kjøpe en DateJust 36mm og en 116710BLNR.

Er det noe forskjell i pris, service, oppfølging etc etc.

Takk for svar.
 
Jeg har kjøpt min Rolex Daytona hos Bjerke og er strålende fornøyd med hvor hyggelig personalet er samt hvor god service jeg får. Anbefales på det sterkeste! Min neste klokke kjøper jeg også hos Bjerke. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: larserikjensen
Jeg har kjøpt min Rolex Daytona hos Bjerke og er strålende fornøyd med hvor hyggelig personalet er samt hvor god service jeg får. Anbefales på det sterkeste! Min neste klokke kjøper jeg også hos Bjerke. :)

Takk for kjapt svar:) Deler din oppfatning men opplever de som vel rigide når det kommer til "modding" av klokker, det vil si sette andre lenker på osv....
 
Kjøp av den du får best pris/service fra. Klokken er lik, så her vil du mest sannsynlig bli mer forvirret, jo flere svar du får.

Liker ikke en slik poll, da den fort kan utarte seg til å bli "urettferdig". Service og imøtekommenhet setter jeg høyt.
 
Kjøp av den du får best pris/service fra. Klokken er lik, så her vil du mest sannsynlig bli mer forvirret, jo flere svar du får.

Liker ikke en slik poll.

Men er det forskjellig pris hos de forskjellige forhandlerne, er det mulig å prute. Kjøpte min DJ2 i BCA og der fikk jeg prutet 10% men opplever ikke dette som mulig i Norge.
 
Send en mail og spør alle de har på lista. :)

Den veiledende prisen på en del modeller finnes i egen tråd ("Rolex prisliste 2016").
 
  • Liker
Reaksjoner: larserikjensen
Har et par rimelig sure opplevelser på service hos Bjerke, men ellers deler jeg synet her på at betjeningen er hyggelig og imøtekommende.

Ene casen var en tag heuer som var så lenge på rep (garanti rep) at jeg til slutt måtte true med å dra det inn for forbrukerrådet. Når jeg fremmet krav om å heve kjøpet var klokken plutselig ferdig. Andre casen var bytte av pleksi glass på en datejust hvor jeg samme dag jeg henter den står i dusjen og ser at det dugger under glasset. Leverte den så inn og fikk opplyst at gamle pakninger måtte byttes. Jeg spurte hvorfor de ikke hadde trykktestet den, og ble da direkte løyet til ved at de sa at de bare hadde trykktestet glass siden av klokken (noe som er umulig). Måtte krangle for å få dekket arbeidet jeg hadde betalt for første gang på nytt. Gamle pakninger betalte jeg selvfølgelig for, men urmaker burde sett det første gang de åpnet klokken slik at ikke klokken hadde behøvdes å åpnes på nytt. Klokken var jo strengt tatt helt vanntett når jeg leverte den inn...

Har jobbet flere år i elektronikk bransjen, og med alt av dingser, så kan ting gå i stykker. Feil kan bli gjort i alle ledd, og det er helt ok. Det som derimot er viktig er hvordan kunden til slutt behandles og hvordan caser løses. Å krangle med en kunde er aldri en løsning!
 
Saastad i Porsgrunn er også AD.

For et par år siden var nesten regelen at man klarte å få 10% rabatt hos AD ved kjøp av stål-rolex. Men min erfaring nå, etter å ha hatt noen prisforespørsler det siste halve året, er at AD er mer kjip på rabatten på populære sportsmodeller, da de ofte forsvinner ut av døra til full pris så fort leveranser fra Rolex har kommet.
 
Jeg har kun handlet ny Rolex i Norge av Jørgensen og jeg kommer til å kontakte de neste gang jeg skal kjøpe ny Rolex også.

Bjerke selger klokka en time senere til fullpris om du snur i døra fordi du ikke får rabatt. Butikkene utenfor Oslo har ikke denne muligheten så de må nesten gi litt rabatt også må de gi kjempebra kundeservice.
 
Hva kan man forvente å prute? F.eks 116710BLNR koster 79.600 eller noe, hva tror du Bjerke vil strekke seg til?

Sendte e-post til Bjerke for en drøy måned siden for å høre om det var noe rabatt å hente på denne modellen, men det var det ikke på grunn av venteliste.
 
Bjerke er hyggelige når du kommer. Men rabatt og pris vil de ikke snakke mye om.

Har handlet hos flere ADer både nord og sør for Bjerke. Ganske imøtekomme. Fikk forresten 11-12% på Kermit etter hyggelig prat en gang... men det var leeeenge siden. No way nå. Lavkonjunktur betyr dårlig Rolex-deal. Husker fremdeles en yngre urmaker så på meg og spurte meg hva jeg jobber med og etc. etter å ha justert lenken. Jeg så kanskje yngre da.
 
Jeg har fått meget god service hos både Lervik og Jørgensen. Jeg har også stort sett gode erfaringer med Bjerke også når det kommer til hyggelig personale, men servicen blir aldri personlig og prisen er fast. Mitt inntrykk er at de priser en del klokker høyere enn andre AD også (uvisst om dette gjelder Rolex, men har reagert på dette med IWC etc).
 
  • Liker
Reaksjoner: larserikjensen