Hvilken vintage Rolex bør jeg kjøpe?

En eldre Datejust burde vel fortsatt kunne fås innenfor budsjett. Ikke la deg forlede til å tro at det er damestørrelse; 36mm DJ er en langt bedre dressklokkestørrelse på de fleste mannehåndledd enn den større varianten.

CB40CCBE-771E-4F04-9257-9BC30EC23616.jpg


Heldig mann, forresten.
 
En eldre Datejust burde vel fortsatt kunne fås innenfor budsjett. Ikke la deg forlede til å tro at det er damestørrelse; 36mm DJ er en langt bedre dressklokkestørrelse på de fleste mannehåndledd enn den større varianten.

CB40CCBE-771E-4F04-9257-9BC30EC23616.jpg


Heldig mann, forresten.

Jeg er overbevist, så nettopp på en DJ fra 77, den var veldig pen og definitivt det beste jeg har funnet hittil, tror jeg kommer til å slå til på den! Da er det bare å håpe at mannen blir fornøyd da, ingen garantier for det! :)
 
Hvis mannen din er interessert i (vintage) Rolex vil det forundre meg veeldig om han ikke blir lykkelig av en eldre DJ. Etter min mening er 36mm perfekt for et slikt ur, og det har du fra en som også gjerne går med Panerai på 47mm.
Send gjerne en link til den DJ-en du har sett på, så kan vi ta en vurdering på om det ser ut til å være et bra kjøp. Lenken på slike gamle DJ er veldig ofte sliten og hengslete, men i såfall kan han vurdere å stramme den selv for en ok pris (1000-1500kr?). Ellers kler DJ også en diskret skinnrem.
Her er et bilde av min :)
IMG_8843.JPG
 
Hvis mannen din er interessert i (vintage) Rolex vil det forundre meg veeldig om han ikke blir lykkelig av en eldre DJ. Etter min mening er 36mm perfekt for et slikt ur, og det har du fra en som også gjerne går med Panerai på 47mm.
Send gjerne en link til den DJ-en du har sett på, så kan vi ta en vurdering på om det ser ut til å være et bra kjøp. Lenken på slike gamle DJ er veldig ofte sliten og hengslete, men i såfall kan han vurdere å stramme den selv for en ok pris (1000-1500kr?). Ellers kler DJ også en diskret skinnrem.
Her er et bilde av min :) Vis vedlegg 38616

Denne var meget pen! Går for en DJ som ble lagt ut på klokkeriet på FB for et par dager siden, var en hyggelig kar her inne som tipset meg om den - fikk se den i går, og syns den var veldig fin! Da er det bre å krysse fingrene og stole på at jeg gjør et godt kjøp! :O
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og mutriakis
Denne var meget pen! Går for en DJ som ble lagt ut på klokkeriet på FB for et par dager siden, var en hyggelig kar her inne som tipset meg om den - fikk se den i går, og syns den var veldig fin! Da er det bre å krysse fingrene og stole på at jeg gjør et godt kjøp! :O

Tror jeg ville latt ekspertene her ta en kikk før du slår til.:)
Det har jo sirkulert endel frankenwatches på klokkeriet tidligere.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Chronodiver
Tror jeg ville latt ekspertene her ta en kikk før du slår til.:)
Det har jo sirkulert endel frankenwatches på klokkeriet tidligere.

Har allerede fått et par her til å se på bildene av klokken, samt at han er en såkalt "good guy" som flere har god erfaring med, så håper at det er bekreftelse nok? :) Hadde vært i overkant leit å gi en fake Rolex i morgengave kjenner jeg... spesielt til en som er over ganske interessert i klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Da har jeg kjøpt og mottatt en nydelig klokke (Rolex DJ fra 77) fra en meget hyggelig fyr. Gleder meg nesten mer til å gi gaven enn selve bryllupet! ;) Håper virkelig dette er en innertier! Tusen takk for god hjelp her inne, nå vet jeg hvor jeg skal få hjelp neste gang jeg skal jakte på en vintage til meg selv! :)
 
Hva med en Oyster Quartz? Noen syntes det er kjedelig at den er batteridrevet, men det er tross alt bare laget 25.000 stk av den noe som gjør den litt sjeldnere.. Den bør du kunne finne i det prissjiktet fra tid til annen?

Det ligger jo mye ute til 30.000.- Lover deg at du får igjen de 5000.- du eventuelt går over budsjett i en evig lykkelig mann!

Jeg fikk en sort submariner av kona mi når vi giftet oss for 2 måneder siden, litt kjedelig at det var så lang ventetid men jeg ble så glad at jeg skalv og grein samtidig:)

Edit: Ser jeg er for sent ute;)
 
  • Liker
Reaksjoner: A.M
Hei!
Til oppdatering: Gaven ble mottatt med et eneste stort smil! Jeg overrasket han faktisk ved at han fikk gaven på selve bryllupsdagen (uten at han visste det, men i tilfelle han ville bruke den på selve dagen), så når jeg kom opp til han ved alteret i kirken pekte han bare på klokken og ristet (positivt) på hodet. Så hurra for Sonen, dette er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort takket være klokkenerdene her inne! :)
 
Hei!
Til oppdatering: Gaven ble mottatt med et eneste stort smil! Jeg overrasket han faktisk ved at han fikk gaven på selve bryllupsdagen (uten at han visste det, men i tilfelle han ville bruke den på selve dagen), så når jeg kom opp til han ved alteret i kirken pekte han bare på klokken og ristet (positivt) på hodet. Så hurra for Sonen, dette er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort takket være klokkenerdene her inne! :)

Norges heldigste mann? Ikke umulig, en gave som uten tvil vil binde han til mange gode minner ;)