Hvilken Speedmaster??

Medlem
10. juli 2017
Innlegg
34
Sted
Sandefjord
Hei

Noen som kan hjelpe meg?

Tenkt å bestille meg Omega Speedmaster, "den originale"!

Skal man kjøpe den med hesalite krystall el. med safirglass foran og bak?

Takker!!
 
Hesalite/Plexi..

Da får du baksiden "Approved by NASA for all manned space flights"..
 
Kommer litt an på hvor høyt du verdsetter historisk korrekthet mot ripeangst.
Selv valgte jeg safir for å få innsyn til urverket.
Men, uttrykket blir finere med plexi.
Hvis du tåler litt riper i plexi'en og ikke bryr deg så mye om urverket ville jeg gått for plexi.
Prisforskjellen er jo betydelig for noen detaljer bare du kan vurdere viktigheten av.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ferdinand
Jeg var hos Askeland noen dager siden og møtt en fyr som kjøpte seg en dobbel safir Speedmaster og da hadde jeg tilfeldigvis min Pro - plexiglass på.
Utseende er nok ganske annerledes: safirglasset vises mye mer, sett fra kanten.
Og selvfølgelig har vi den kronometer "brake" som er i stål på det synlig urverk og som er i Delryn(plast) på den Pro versjonen.
Delryn brake er mekanisk sett bedre fordi det spiser ikke tennene på hjulet når man bruker kronografen og stål brake passer estetisk sett bedre på et synlig urverk.
For meg er en ekte Pro med Delrin brake svaret for mannen som vil ha en riktig "Moon/EVA" klokke.
 
IMG_4910.JPG


Min mening er at hesalitglasset forran og safirglasset gir to helt forskjellige utseender. Det finnes mye bildeeksempler på dette på nettet. Skal se om jeg finner noe bra eksempel på det jeg mener. Personlig er jeg veldig fornøyd med min 3572.50. Beste av to verdener synes jeg. Selv om urverket er litt pyntet på ift det originale. På den andre siden kommer nok denne seg aldri ut i verdensrommet heller. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: semmern
IMG_5820.JPG
Takker og bukker for bra svar!
Så også i dag på Speedmaster Moonwatch Professional som vist! Større og også rå!
Hva med den? Venter på at den kommer i Master Chronometer kanskje?
Damen i butikken sa også at safirglasset skaper ett hvit ring rundt kontra hesalite! på 42 mm som nevnt her!
 
Vis vedlegg 48910 Takker og bukker for bra svar!
Så også i dag på Speedmaster Moonwatch Professional som vist! Større og også rå!
Hva med den? Venter på at den kommer i Master Chronometer kanskje?
Damen i butikken sa også at safirglasset skaper ett hvit ring rundt kontra hesalite! på 42 mm som nevnt her!

Denne hadde jeg. Kanon klokke hvis du liker størrelsen.
Den gikk vekk av samlingen fordi jeg fikk en unik mulighet i bytting.
Eller hadde den fortsatt vært på min favoritt bruke sirkel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ferdinand