Hvilken Seiko som første klokke til barn ?

Medlem
16. nov. 2014
Innlegg
48
Sted
Hamar
Heisann!
Med to barn (gutt3år, jente 3uker) har jeg for lengst begynt på søken etter første ur. Har gått til innkjøp av birthyears som skal komme senere når de forstår verdien av ting. Men før den tid må de jo ha noe brukbart i passende størrelse og holdbarhet.
Har sett på mye, og tenkt at kriteriene burde være quarts og størrelse maks 36mm, samt tåle en del vann og juling.
Selv har jeg tenkt mot Seiko SUS re-issue (SCXP155 eller SCXP157)
Men klarer ikke bestemme meg.
Noen andre gode forslag ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Ja. Jeg har et tips. Kjøp en barneklokke. Barn er ikke særlig interessert i merke på klokker. Min erfaring er også at klokke enten blir mista eller totalt herpa. I tillegg er modellene du ser på i voksenstørrelse. De passer ikke på folk på tre år.
D7921C68-D01E-4A2A-A552-90CC4E07B089.jpeg


Vent til de er store nok og kjøp spiderman og hello Kitty eller noe. Så kjøper du en ok seiko om du får dytta hobbyen din på dem. Men hva som er en ok seiko om fem-ti år er for tidlig å si nå.

Lykke til med å oppdra dem
LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo og Esjololino
Sønnen fikk en SNK802 med NATO for 2 år siden, slår like godt enda- og den er alltid på håndleddet Han er glad i klokke, entall- og skjønner ikke hva jeg skal med fler.
Trening, svømmebasseng, stranda- null stress.

https://www.creationwatches.com/pro...automatic-nylon-snk805k2-mens-watch-1716.html

Moro med innsyn bak, og små lumedotter på skive og visere. Samt far har sikkert en Seiko selv. Stas.
Mine 2cent.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Esjololino
Jeg synes ideen om å gi dem en Seiko (vel, iallefall til treåringen...) er god - jeg gikk gjennom et par barneklokker på mine to eldste (i øyeblikket ti og seks år) - min konklusjon er at dette segmentet stort sett er så el crappo grande at det ikke er verdt bryderiet. Kroner som løsnet, mineralglass som ble skrapet opp bare du så på det og sprakk bare du så hardt på det - nei, da fortar både nytteverdi og bæreglede seg fort!

Om det er en Seiko eller noe annet i det segmentet, tror jeg ikke er så farlig - men et eller annet med tall på er nok lurt; tilbakemelding fra mine arvinger var iallefall innledningsvis at det ikke var noen selvfølge at klokken var fem når timeviseren stod på markøren til høyre for den i bunnen av skiven...

Slik sett tror jeg allerede du er veldig nær det ideelle uret for en liten en - ikke for (altfor!) stort, ikke (altfor) dyrt, lettlest...

For å gi et bilde på størrelsen på et lite håndledd - under finner du to bilder, ett av et 28mm og ett av et 34mm ur på tiåringens håndledd (omkrets 165mm).
28mm.jpg34mm.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Esjololino
Takk for gode svar! Tror jeg prøver meg på en Seiko SUS til sønnen, så får jeg sett den litt i bruk og hvordan den takler wear and tear. Er vel litt tid til han bruker klokke på daglig basis