Hvilken klokke har kjæresten din?

Hun hadde en Seiko da vi møttes, og har økt med Skagen og Casio. Alle Quartz, mekanisk vil hun ikke ha :eek:
 
To.

Begge med hvit urskive.

116520 og 16570.

Hun bruker førstnevnte 95% av tiden, foruten de helgene hun går på fjellet med "Polar". Jeg låner ingen av dem regulært. Daytonaen fikser jeg ikke, men Polaren kan jeg like i enkelte øyeblikk.

På den annen side liker hun ingen av mine armbåndsur, så slikt sett er det ganske behagelig med et slikt skarpt skille. :)
 
Henter denne opp igjen fra glemselen, i anledning at jeg klarte å finne noe hun syntes var fint - og det har ikke vært en lett oppgave!
Satt budsjett til ca. 5k, og svingte innom Gjertsen(takk for superb hjelp - som alltid).
Endte opp med en liten budsjettsprekk, og denne. Ikke for blingy, men samtidig med litt feminin ynde i form av MoP i senter av skiven. Powermatic 80-verket gir rom for å la den ligge helgen over(nesten da..), og WR100m.
Vis vedlegg 77157
Gikk ikke lange stunden før behovet for en vanntett klokke meldte seg, så da ble det bestilt en SKX013 :)
4FA93F66-CDDC-4AB1-89F3-19C5BA89BBF4.jpeg
 
Først la hun beslag på min gamle Helson, og når junior dukket opp ble den en OP36. Den har såvidt vært av armen siden overlevering, og kan trygt kalles en innertier. Bildene er sikkert ødelagt av Instagram, men det var de jeg fikk sneket meg til.
262705CC-3FAD-4A50-8BB7-2C3D32B42818.jpeg
68078264-B7D4-4FA3-A5DC-AD53614F54DE.jpeg
 
Kjæresten min har ; en Breitling Superocean heritage 42mm.
En certina ds first 41mm
Som hun har fått av meg. Pluss en Citizen og noen moteklokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Madammen og en arving har gått på to-netters fjelltur, langt utiheita og lagt 16570 på reim hjemme og gått med 116520 på lenke. Makan. Bryr hun seg ikke om hvilken klokke som passer på fjellturer? Nei. I fjor kun hun hjem med ett stykk most lenkeledd på en klokke etter å ha snublet med sekk i ei steinur. Jeg liker egentlig holdningen hun har. Den er antagelig mer sunn enn mange av oss gutta her inne. :) På nedsiden, så koster den holdningen mer...
 
Redigert:
Madammen og en arving har gått på to-netters fjelltur, langt utiheita og lagt 16570 på reim hjemme og gått med 116520 på lenke. Makan. Bryr hun seg ikke om hvilken klokke som passer på fjellturer? Nei. I fjor kun hun hjem med ett stykk most lenkeledd på en klokke etter å ha snublet med sekk i ei steinur. Jeg liker egentlig holdningen hun har. Den er antagelig mer sunn enn mange av oss gutta her inne. :) På nedsiden, så koster den holdningen mer...

Damekjørt ur er kanskje ikke så ettertraktet som nerdekjørt ur. Mer avslappet og litt mer kostbar holdning, ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere