Hvilken klokke har kjæresten din?

Det blir til låns, ja. Men sålangt er denne favoritten:

8242781294_f98dc874b6_c.jpg


Dama er smart også, klarer å lese ei 24-timers klokke. ;)
 
Konen har et par tøyse ur, tør nesten ikke å si det men hun ønsket seg en (mango) til bursdagen for noen år siden, som hun fikk ...... (jada shame on me....) en CK som hun sluttet å bruke fordi en veninne fikk samme.... og en Tissot T-Touch Expert som hun tok fra meg i min oppstart i å samle på ur....

Tissot_T-Touch_Expert_T013_420_17_207_00-1024x767.jpg



Så for å uppe kvaliteten litt og delvis for å stoppe diskusjon rundt hvor mye et ur koster og hvor fin de skal være så tok jeg henne med på Bjerke og "tvang" henne til å finne en hun likte uten at hun fikk kommentere pris. Hun valgte da en Constellation med litt stener.

C0207575-66F6-43BE-A0F0-D450A6D7FD57_zpsbznuoyut.jpg


Så får vi se hvor lenge det holder før hun begynner på an igjen med å kommenterer mine klokker.

TM
 
Konas...

En anderledes klokketråd dette :)

Her er konas utvalg.



Rolexen kjøpte jeg til henne for noen år siden, og de to andre har hun faktisk kjøpt selv etter hvert.
(Hun er en WIS-mini, dvs. jeg er heldig, haha)
Av disse er det Breitlingen som blir minst brukt - da den er litt tung/tykk.

Det neste blir vel noe på reim nå tenker jeg...

Thanks,
BT
 
Her i gården går det kun i veskemerker, som jeg kaller det. Dvs Michael Kors og Marc by marc jacobs. Prøver febrilsk å få henne til å innse at det ikke er noe morsomt med en batteriklokke alle andre har, men det blir nok jeg som må punge ut hvis hun skal overbevises om noe annet.

Satser på å ordne til en Aqua Terra om ikke alt for lang tid (må bare prioritere meg selv og mitt ønske om Sub først:))
 
  • Liker
Reaksjoner: bjorngb
Ser man det ja!

Interessant spenn fra komfyr, via "alt ditt er mitt", til Patek:)

Mye fint!

Må si Omega Speedmaster Reduced frister voldsomt (for kona altså).
 
Konemor fikk denne til jul for noen år siden.

CIMG0613.jpg
[/URL][/IMG]

Samboeren min har denne i quartz-versjon. Synes fortsatt det er en perfekt allrounder, og akkurat passe mye/lite bling. Hun kjøpte den selv på impuls, på et tidspunkt da jeg var blitt småhektet på klokker men fortsatt ikke hadde brukt mer enn 3-4k på en klokke :)

Ellers låner hun Connie'n en del.
 
Dum som jeg er så viste jeg fruen denne, og den var visst "veldig fin" :p Igrunnen liker jeg den selv også, inhouse 8520, fin pikestørrelse og hvit ceramic bezel.
 
Etter at den hadde vært på service fikk kona låne denne en dag.

05-8liggende-fly.jpg


Nå låner hun den ikke lenger. En Zenith 28800 fra ca. 1973. med kaliber 2562PC.

Hun har ikke vært interessert i mekaniske ur tidligere og ville helst ha "noe som bare gikk nøyaktig", men denne overbeviste henne. Og så går den jo ganske nøyaktig da.
 
Fruen bruker stort sett Rolex Datejust som hun fikk til 25-årsdagen noen år tilbake.

6052793329_ae4323807c_z.jpg


Hun har også en Sinn U200 til sportslige aktiviteter.

12152026195_140e8fb0f9.jpg



Nå vil hun ha en klokke på hvit lærreim. En Reverso hadde utgjort en fin trio. Vi får se når hun bli 30. :p
 
Den listen kan bli lang, men for å hoppe over et par citizen divers, seiko, div tulleklokker, fikk hun en Cartier Pascha C til 30 årsdagen. Så ble det en Datejust 36 med black diamond dial på jubilee når yngstejenta ble født. Ingen konkrete nye planer, men må si Paneraitanken er god....

E
 
Fruen har en Baume Mercier two tone linea. En Tag Aquaracer og en haug med mote klokker alla Gucci etc. Tagen er beatern hennes
 
Madamen har en boks med litt forskjellig, noe gammelt med affeksjonsverdi og noe nyere som har fulgt med i dragsuget av stigende klokkeinteresse i heimen.


Dette er hennes absolutte favoritt :):

DSC00260.jpg
 
Jeg har kjøpt tre klokker til henne.

Hun bruker nesten utelukkende Omegaen...

En Tudor Mini-Sub
051813838_26adf1d8a577d6137d98a76ea5d53342af435da6.jpg


Datejust 31mm
IMAG0156.jpg


Constellation Double Eagle
Picture%203335.jpg
 
Etter ny plexi og service ble den visst konas. Og det er den eneste hun har brukt siden sommer som var...

 
Henter denne opp igjen fra glemselen, i anledning at jeg klarte å finne noe hun syntes var fint - og det har ikke vært en lett oppgave!
Satt budsjett til ca. 5k, og svingte innom Gjertsen(takk for superb hjelp - som alltid).
Endte opp med en liten budsjettsprekk, og denne. Ikke for blingy, men samtidig med litt feminin ynde i form av MoP i senter av skiven. Powermatic 80-verket gir rom for å la den ligge helgen over(nesten da..), og WR100m.
image.jpeg