Hvilken klokke har kjæresten din?

Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.068
Primært et spørsmål til gutta, derfor jeg ikke postet denne tråden i Dameklokker-forumet.

Ca 7/10 poster i nevnte underforum er etterlysninger om anbefalinger til og erfaringer med pikeklokker.

Innimellom postes bilder av en TS arm sammen med kjærestens arm, som er bekledd med et nydelig ur. Panerai, Rolex, JLC, Omega, etc.

Dette har gjort meg nysgjerrig på hvor mange av deres kjærester som har fin klokke, og hva?

Selv har jeg kjøpt to stk til kona:
- Rolex Date 15234 m/hvit skive. Et nydelig ur som er litt pynta med hvitt gull bezel og polerte midtledd. Kjøpt av meg til henne i kombinert forlovelses-, bursdags- og morgengave for 5-6 år siden.
- Panerai Radiomir PAM 380. Digger piker med Panerai! Også trenger hun kun en klokke av gangen, dvs at jeg får låne denne innimellom:)
 
Kona har fått tre klokker av meg:

- Tag Heuer Aquaracer med diamanter (Quartz). Denne fekk ho morgengave då me gifta oss. Denne passar godt til min eigen TH Aquaracer som var den første mekaniske klokka eg kjøpte.
- Omega Speedmaster Reduced. Denne dukka opp på KS og eg måtte berre gi den til henne. Fantastsik flott. Dette er klokka ho brukar 24/7, og tek kun av når ho skal dusje.
- Glashütte Original Lady Serenade. Barselpresang når minsta kom til verda.

Eg meinar dette burde dekke dei fleste behova hennar (på klokkefronten) ei stund framover. No må eg vel få fred til å jobbe med eiga samling:)
 
Jeg kjøpte en ny datejust 36mm med silver skive, riflet bezel og super jubilee til henne i fjor..
 
  • Liker
Reaksjoner: iron-man
Omega Aqua Terra MOP-dial. Hun trenger mao en dykker.
Forresten låner hun nå en seiko Quartz av meg.
 
Min kone har to (eller egentlig tre klokker hun bruker).

- En Sinn 456 hun fikk som morgengave. Hun bruker den 95% av tiden, og den er egentlig perfekt til henne ettersom den tåler det meste..

456-St-I_V.jpg




- En Omega Connie fra 1969 (min gamle). Jeg kjøpte den for halvannet år siden, men brukte den aldri. Vanskelig å få solgt, og siden hun gjerne ville ha den, overtok hun den. Bruker den stort sett til jul/nyttår/andre høytider.

connie6_zpsf4194e5a.jpg




- En Swatch jeg kjøpte i Zürich fordi jeg følte at jeg måtte jo kjøpe en klokke når jeg først var i Zürich, og jeg hadde ikke råd til noe annet der og da. Bruker den en sjelden gang som et alternativ til Sinn.

SURB100_sa000_nvs.jpg



Jeg skal vel ikke påstå at hun er noen WIS, men hun synes selv det er veldig kult at (to av) klokkene er mekaniske. Spesielt Sinn der det er innsyn til urverket.

456-St-I_H.jpg
 
Redigert:
Kona stakk av med min Rolex Submariner. Jeg prøver å få henne over på en Datejust, men tror det blir vanskelig.
 
Kjæresten har naturligvis et par "pynteklokker" av typen Marc Jacobs, Certina (m/ noe diamanter) og sikkert noe mer skrap.

De to litt mer skikkelige klokkene hun har er bruksklokken, en Tag Heuer Aquaracer i gull/stål med diamantindexer, og naturligvis juvelen i samlingen, en Patek Philippe Twenty-4 hun fikk til jul :)

Samlet de fineste i boksen til sistnevnte:



Hun er bare 22, så det er vel en grei samling så langt ;)


Kim!
 
Har og har, i prinsippet er det min klokke. I praksis er den hennes, her med kake:

 
Konemor rocker en Datejust med rosa skive og dia bezel. Har også en Breitbling med perlemorskive. Det er rolexen som får armtiden:mrgreen:

20140126_001840_zps4e1729a6.jpg

Beklager dårlig bilde:(
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg har ingen lady (heh) nå, men jeg tredde Paneraien på eksen. Det er kanskje noe av det mest sexye jeg har sett.
Når det er sagt, så er jeg glad nå for at jeg ikke kjøpte en til henne, heh. :rolleyes:
 
Konemor fikk denne til jul for noen år siden.

CIMG0613.jpg
[/URL][/IMG]

Ellers reker hun rundt med denne Datejust'en.

CIMG1127.jpg
[/URL][/IMG]

Hva kjæresten går med husker jeg ikke.:mrgreen:
 
Redigert: