Hvilke ur bør en samling inneholde...?

Men Arne, du kan da ikke IKKE like dette:

zutanro001.jpg

:D

Å, det er så vanskelig å forklare. Hvis jeg MÅTTE ha en Rolex hadde det definitivt vært en vintage Sub (UTEN DATO). Men så har det seg slik at jeg jobber i konsulentbransjen, og nyere versjoner disse florerer.... Need I say more? ;)

Det er forresten det samme med Panerai da jeg vanket i finans-kretser... Skulle jeg velge, hadde jeg definitivt valgt Panerai (UTEN DATO), og da denne:

Officine-Panerai-Luminor-Marina-Left-Handed-Watch.jpg

:)

1. Sportsur/beater.

Mitt forslag: Rolex Sub. Ja, du kan bruke en Sub som beater, det er hele meningen med uret. Kjøp det, glem prisen, bruk det, tål at bruken synes.

1-DSC_4469.jpg

2. Lite dressur.

Mitt forslag: Vintage Omega Constellation "Pie-pan". Du er mye kulere med et lite vintageur til dress enn det store showoff-uret. Vintage Omega er prisgunstig og Pie-pan øverst på tronen.

Julognyttr2010252.jpg

3. Arven videre. Noe fra øverste hylle. Uret du egentlig ikke hadde råd til, men du strakk deg til likevel. Effekten er enda større om du er en vanlig mann med et uvanlig flott ur. Bruk det pent, etterlat det til neste generasjon. Det bør være latterlig fett, og få deg til å fnise hver gang du tar det på.

Mitt forslag: IWC Portuguese, Jaeger LeCoultre Master XXX eller hva som helst fra Patek Philippe.

DSC_1743.jpg

DSC_4480.jpg

En samling bør ikke konsekvent inneholde en Rolex. Masse andre klokker der ute. Hvorfor er det kun Omega, Rolex, Royal Oak (de andre til AP er da mer interessante imo) og Panerai som forumistene på Tidssonen ser som det ypperste?

Saueflokkmentaliteten slår til igjen.

Rolex 60-talls i 18kt "rosa" gull i både kasse og lenke kjøpt til samboeren, den har ikke det typisk Rolex utseendet og er faktisk rålekker, oser kvalitet fra alle kanter, slik ser den ut:

7aVN9.jpg

S82nm.jpg

Redigert:
En samling bør ikke konsekvent inneholde en Rolex. Masse andre klokker der ute. Hvorfor er det kun Omega, Rolex, Royal Oak (de andre til AP er da mer interessante imo) og Panerai som forumistene på Tidssonen ser som det ypperste?

Saueflokkmentaliteten slår til igjen.

Hvor tar du dette fra???

Er det ikke masse lekre Patek, Eterna, VC, IWC, JlC osv på listene til folk?

Og: Hvorfor la seg provosere av andres smak i det hele tatt? Get a grip :p

Hvor tar du dette fra???

Er det ikke masse lekre Patek, Eterna, VC, IWC, JlC osv på listene til folk?

Og: Hvorfor la seg provosere av andres smak i det hele tatt? Get a grip :p

<sett inn merke og modell>. Alle samlinger må ha en <sett inn merke og modell>. Now, let's roll... :mrgreen:

Hehe.

Ville vært særdeles fornøyd med følgende merker representert i samlingen;
Perrelet, Omega, breguet, zenith, Jaeger, patek, lange , audemars og panerai.

Uten at vi trenger å bli helt opphengt i merker.;)
Her er mine forslag:
Chrono: Zenith El Primero, Omega Speedmaster, Breitling Navitimer B01 (kan gå som posørklokke også), Rolex Daytona.
Beater: Seiko diver.
Dressklokke: Noe under 40mm i gull. F.eks. en Cartier Tank, JLC Master Control, IWC Portofino.
Allrounder: BP FF, Sub, Pam 312, Seamaster, Longines LD.

Det er bare å ta en titt på Dagens klokke så ser du hvorfor.

Og problemet ditt med det er?

Ser det faktisk som naturlig at det er flest Rolex og Omega på sonen når du ser på internasjonale markedsandeler blant mekaniske ur. Det ville forundret meg mer om Norge skilte seg ut...

Ser også at du tar bla Panerai med i samme rennet. Litt morsomt akkurat det. Vet du hvor mange klokker Panerai lager pr år? Er det plagsomt mye Panerai på sonen?? Hvorfor leser du i Panerai, Omega og Rolex forum om disse nærmest provoserer deg?

Spørsmålet mitt blir hvorfor du gidder å være på sonen om andres klokkeglede plager deg.

Eller leker jeg litt med tanken på å skaffe meg noe ikke "alle" har.
For eksempel noe så sprekt som en Franck Muller.:p
Synes faktisk denne er litt morsom.

franck_muller_color_dreams_crazy_hours_7851_ch_side.JPG

For meg må folk like akkurat hva de vil,men det er ikke i TS ånd å spy galle om hva andre liker og viser på TS/Dagens klokke :)