Hva skjer med Rolex og levering?

Forholdsvis hyggelig kommunikasjon med Bjerke vedrørende sportsmodeller i stål denne uken.

Status er nå at hovedkontoret skal bruke 3 uker på å finne ut om jeg er verdig nok til å kunne stå på venteliste til en av to ulike modeller jeg har meldt interesse for. Jeg regner med avslag selv om det ikke er rødt/blått, sort/blått eller grønt jeg er ute etter.

Forøvrig greit nok å ha tid til å legge en plan b.
 
Så vidt jeg har skjønt er litt av poenget med at det er hovedkontoret som håndterer disse ventelistene nettopp at man skal slippe selgerbingo og/eller trynefaktor i butikk. Mitt inntrykk er i hvert fall at butikken ikke påvirker prosessen i det hele tatt, men kun fyller ut og sender inn det standardiserte søknadsskjemaet.

Men når det er sagt, så er det vel opp til butikken om de i det hele tatt velger å sende en forespørsel videre inn til hovedkontoret. Så i @West sitt tilfelle er man vel da like langt (eller kort).

På Watch Fair virket de imidlertid relativt ivrige etter å få satt folk på liste. Jeg satt meg ikke opp selv, men ble spurt, uten noen som helst antydning til forbehold.
 
Hmm. Utrolig merkelig. Hvertfall at de ikke engang ville ta ned informasjon for å vurdere søkeliste.

Hvis du likner på avataren din, så er det kanskje ikke så rart?
:mrgreen:

Neida, jeg vil anbefale deg å dra innom Askeland i Kristiansand, og ta en god prat med Hadda. Jeg ser ikke bort i fra at hun kan hjelpe deg med det du trenger fra Askeland i Stavanger
:)
 
Hvis du likner på avataren din, så er det kanskje ikke så rart?
:mrgreen:

Neida, jeg vil anbefale deg å dra innom Askeland i Kristiansand, og ta en god prat med Hadda. Jeg ser ikke bort i fra at hun kan hjelpe deg med det du trenger fra Askeland i Stavanger
:)

Som @Consigliere sier så funker dette.

Jeg fikk bestilt en klokke i Stavanger i sommer som jeg fikk levert hos Askeland i Kristiansand. Eneste er at sertifikatet må tilbake til Stavanger for registrering etter kjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Noen som har noen formening om at Rolex er i ferd meg å slå på kranen?
Du har denne fyren: https://www.watchpro.com/corders-column-rolex-drought-will-ease-within-two-years/
Marc Goldberg hadde noen notater om det i sommer:
Og John P har en video om det i dag:

Alt er spekulasjoner selvfølgelig, men man skulle tro at problemene i Asia (Hong Kong markedet var det største klokkemarkedet i verden) at klokker vil bli mer tilgjengelig i resten av verden
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
MG og han der John P er begge pratemakere som må finne på tema til sine YT-kanaler. Det er mer prat enn fundament i argumentasjonen. IMO.


Noen som har noen formening om at Rolex er i ferd meg å slå på kranen?
Du har denne fyren: https://www.watchpro.com/corders-column-rolex-drought-will-ease-within-two-years/
Marc Goldberg hadde noen notater om det i sommer:
Og John P har en video om det i dag:

Alt er spekulasjoner selvfølgelig, men man skulle tro at problemene i Asia (Hong Kong markedet var det største klokkemarkedet i verden) at klokker vil bli mer tilgjengelig i resten av verden
 
Dissa youtuberane bruker Rolex som "clickbait" og lager en sak ut av det meste for å promotere eiga foretning , og må jo soleis tas med ei stor klype salt.
No kjem vel signala frå so å seie alle desse på at Rolex markedet har flata litt ut , samtidig so kan en jo sjå på feks Bobswatches at prisane er justert litt ned . Eg synest jo det er like interessant at fleire i kommentarfelta og ved q&a opplyser om lavere salgspriser til gråmarkedforhandlera på populære modeller. Frå mi si side er det kun ei betraktning , samtidig so veit en jo at enkelte i Norge også har kjøpt seg opp et fint lager med Rolex modeller og virkelig ønsker å få opp prisane. Her kan en jo feks følge Rolex invistor gruppa på Fb .
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: joakim25
Vel Bjerke så neppe avataren min over telefon og epost :)

Vil anbefale å ta turen innom når du er i hovedstaden. En hyggelig samtale ansikt til ansikt vil nok hjelpe på.. og da tar de i alle fall imot dine ønsker.

Og så tror jeg kanskje ikke det er noe sjakktrekk å be om å få lov til å sette seg opp på Submariner, Daytona, Explorer og OP samtidig. Selv om vi er en gjeng gærne entusiaster, og vi vil ha og beholde alt, så er det mye større sannsynlighet for at du vurderes som en som kun skal innkassere noen kroner på kjøp og salg når du ber om å få alle godteriene i skåla. Det er nå i alle fall slik jeg tenker..