Hva leser dere om dagen?

Startet på denne for noen dager siden, so far so good

1586202528013.jpeg
 
Akkurat ferdig med "Our Man - Richard Holbrooke and the end of the American Century" om diplomaten Richard Holbrooke. Litt lang, men veldig bra.

Our Man: Richard Holbrooke and the End of the American Century ...


Nå har jeg begynt på "The Looming Tower" som Lawrence Wright vant Pulitzer Prisen for. Meget bra til nå!
The Looming Tower: Al-Qaeda and the Road to 9/11: Wright, Lawrence ...
 
Denne ble jeg nylig ferdig med.
Jeg fikk den av en kollega, som mente den passet til meg.

Veldig spesiell bok.

klokkemakeren.jpg


Det er lange setninger. En side er en helt grei setning. Dette venner du deg overraskende raskt til! Historien er god og slutten passer (overraskende godt) inn i handlingen.

Handlingen (ute å røpe for mye) gir et godt innblikk i tid og tidens påvirkning og forhold til enkeltindividene. Hvordan opplever VI tid og hvordan dette forholdet påvirker forholdet mellom deg og meg.

Artig bok. Anbefales!

8
 
Akkurat ferdig med "Our Man - Richard Holbrooke and the end of the American Century" om diplomaten Richard Holbrooke. Litt lang, men veldig bra.

Our Man: Richard Holbrooke and the End of the American Century ...

Nå har jeg begynt på "The Looming Tower" som Lawrence Wright vant Pulitzer Prisen for. Meget bra til nå!
The Looming Tower: Al-Qaeda and the Road to 9/11: Wright, Lawrence ...

The Looming Tower er knallbra og uhyre interessant! Leste boken etter å ha sett mini-serien med samme navn. Den er underholdende, men boken er (som oftest) best!
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Likte også "Our Man" veldig godt. Fin, av-og-til nesten-arrogant, stil. Bedre enn de tidligere bøkene hans, som vel har vunnet
tunge utmerkelser (Pulitzer?).

Akkurat ferdig med "Our Man - Richard Holbrooke and the end of the American Century" om diplomaten Richard Holbrooke. Litt lang, men veldig bra.

Our Man: Richard Holbrooke and the End of the American Century ...

Nå har jeg begynt på "The Looming Tower" som Lawrence Wright vant Pulitzer Prisen for. Meget bra til nå!
The Looming Tower: Al-Qaeda and the Road to 9/11: Wright, Lawrence ...
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Jeg har av en eller annen grunn stort sett lest utskjelte forfattere hittil i år. Det startet med "I stålstormer" av Ernst Jünger, deretter "Vi er fem" av Mattias Faldbakken, så "Utvidelse av kampsonen" og "Kartet og terrenget" av Houlebecq.

Faldbakken er blitt moden siden Macht und Rebel, men det er en veldig god bok. Franskmannen er... spesiell. Han viser en kombinasjon av forståelse og forakt for sine medmennesker som er herlig foruroligende. Jünger er en slags fortapt sjel i et skall av påtatt lystig-tøff stormtropp-løytnant, en som gjør sitt beste for å undertrykke og fornekte følelser, men som av og til glipper og lar det slippe ut en tynn stripe av menneskelighet - og akkurat de passasjene gjør i seg selv boken leseverdig. Et fascinerende trekløver av forfattere.

Ellers har jeg en stabel med papers fra ISSCC som jeg leser når jeg har overskudd til dét.
 
Denne ble jeg nylig ferdig med.
Jeg fikk den av en kollega, som mente den passet til meg.

Veldig spesiell bok.

Vis vedlegg 195410

Det er lange setninger. En side er en helt grei setning. Dette venner du deg overraskende raskt til! Historien er god og slutten passer (overraskende godt) inn i handlingen.

Handlingen (ute å røpe for mye) gir et godt innblikk i tid og tidens påvirkning og forhold til enkeltindividene. Hvordan opplever VI tid og hvordan dette forholdet påvirker forholdet mellom deg og meg.

Artig bok. Anbefales!

8

Leste denne omtrent samtidig som jeg logga på Tidssonen for første gang, og det hadde nok en viss innvirkning på valg av profilbilde (omslaget på min bok var litt annerledes enn på din utgave). Likte boka godt, og har også lest de frittstående oppfølgerne: Nøkkelmakeren og Regnmakeren, som handler om den samme landsbyen og Melkior i hovedrollen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel