Hva leser dere om dagen?

5154JFFHSCL._SL500_AA240_.jpg

Av Edvard Radzinsky

Har feid igjennom noen bøker idet siste som jeg har gått glipp av tidligere. Benytter sjansen før faglitteratur må ta overhånd.
Shantaram - Denne anbefales!:D
Det tapte symbol - skuffende.
Snømannen og Hodejegerne av Jo Nesbø - En alltid underholdende forfatter.:D

Leser nå to bøker. Første pri er Marekors av Jo Nesbø og pri 2 er The art of war av Sun Tzu

her går det for det meste i blader da jeg har store problemer med å følge med når jeg prøver å lese tung lektyre(skulle nesten tro jeg var av blått blod så store konsentrasjons vansker jeg har når det kommer til lesning)
Prøver fast å få med meg finans avisen motor,
også blir det mye hørespill(poirot) og filmer.
for ikke å glemme radioresepsjonen på podcast.
hehe, nå framsto jeg som strålende intelligent!

Den eneste fordelen med å ha problemer med å sovne er at jeg får lest mye på sengen. Jeg er nettopp ferdig med "Skipslegens makker", syvende bind i Patrick O`Brians historisk korrekte og svært underholdende serie om Aubrey og Maturin. Før det leste jeg "The Road" av Cormac McCarthy. Jeg har lest og likt de andre bøkene hans svært godt, men denne var hakket bedre dem alle, og den beste boken jeg har lest på lenge. I kveld gleder jeg meg til å begynne på "Comanche Moon" av Larry McMurtry. Bortsett fra skjønnlitteratur går det mye i historie, i aviser og i blader som National Geographic, Villmarksliv og Shooting Gazette.

Ellers gleder det en gammel serieleser å se at både Arne And, Rocky, Chr. Nielsen og Pondus er nevnt allerede. :D Og anbefalingen av "Shantaram" er jeg enig i, selv om jeg nok mistet interessen for hovedpersonen litt underveis. For den som vil lese mer fra India, er "Balansekunst" av Rohinton Mistry et storartet valg.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Er vel strengt tatt Zafon som har skrevet Vindens Skygge ;).

Leser oppfølgeren til den nå; Englenes spill. Den er, som vindens skygge, meget bok-sentrisk og vanvittig bra skrevet.

Egentlig leser jeg mest aviser, merker jeg :? Med litt for mange abonnementer ender jeg alltid opp med en enorm backlog som jeg pløyer gjennom hver helg. Skulle ønske jeg klarte å resirkulere litt mer ukritisk noen ganger. Men det er vel den samme nevrosen som hindrer meg i å selge ur ;) Packrat ...

For tiden er jeg igang med å pløye meg igjennom Band of Brothers av Stephen Ambrose, Kommando Reichsführer Himmler- bok nr 9 av 14 i Sven Hassels bokserie- og D-Dagen av Antony Beevor.

For tiden er jeg igang med å pløye meg igjennom Band of Brothers av Stephen Ambrose, Kommando Reichsführer Himmler, bok nr 9 av 14 i Sven Hassels bokserie og D-Dagen av Antony Beevor.

Band of Brothers er tidenes bok, og serie forsåvidt.

Så første episode av the Pacific her forleden dag, satser på at serien er like bra som BOB