Hva leser dere om dagen?

I anledning valget i Frankrike: :mrgreen:

388335_db18536f20ca8fae4ffb55e63304cbbd.jpg

Vedlegg

• 1000012171.jpg
    1000012171.jpg
    75,6 KB · Visninger: 0
Den er mørk, burlesk og setter fingeren akkurat der det gjør vondt. Herlig kombinasjon av ramsalt humor og lyskespark i alle retninger:

"[...] jeg skjønte plutselig, etter å ha gått omkring midt i forsamlingen i over tre kvarter, etter ti meze og fire glass rødvin, hva det var som var galt: Det var bare menn der. Ikke en eneste kvinne var invitert, og det å holde i gang et levelig sosialt liv i fravær av kvinner - og uten hjelp av fotball, som hadde vært upassende i denne tross alt akademiske settingen - var en vanskelig utfordring.[...]"

Redigert:
Jeg er snart ti bøker inn i skrivingen til Caimh McDonnell. Det er lenge siden jeg har kost meg så voldsomt med en forfatter. Han har vært standupkomiker og skrevet for britisk tv i mange år, og skriver nå "irsk krimkomedie"-bøker på fulltid, i høyt tempo.

Jeg sitter og humrer konstant. Smakebiter:

“In the meantime, he was dotting the ‘I’s and crossing the ‘T’s, waiting for the S and the H to show up.”

“Responsibility is the curse of the capable.”

“He had the vibe of a man who was permanently pleased with himself despite there being no evidence indicating why he should be.”

“Tall, blonde, skinny. Breasts that looked so impossibly pert, they reminded Paul of intensely interested meerkats.”

“Money didn’t buy you an answer, just a nicer room in which to avoid the question.”

Akkurat nå driver jeg med denne og det er en fryd, nok en gang:

1721724421939.jpeg

Redigert: