Hva legger du i begrepet "skikkelig klokke"?

Det var ikke snakk om hvorvidt det lar seg reparere - min 6309-7290 fra 86 lot seg fint serve den, men til nesten dobbelt av prisen jeg gav for uret.
Så mitt poeng var hvorvidt det er fornuftig eller ei, og da må man la følelsene styre den avgjørelsen. For det er ikke mye fornuft i å bruke 3k på å serve et ur man gav 1800kr for. Ikke at denne hobbyen vitterlig oser av fornuft ellers heller da..

Sant det, selv betaler jeg ca 1000 for å serve mine Seiko men så bor jeg heller ikke i Norge.... Norge er jo i særstilling dyrt når noe skal repareres nesten uansett hva det er snakk om, det er sant.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Kohe321
Sant det, selv betaler jeg ca 1000 for å serve mine Seiko men så bor jeg heller ikke i Norge.... Norge er jo i særstilling dyrt når noe skal repareres nesten uansett hva det er snakk om, det er sant.

Er det egentlig dyrt? Sammenlignet med hva? Man kan ikke sammenligne pris på varer og tjenester med andre land, uten og sammenligne lønnsnivå.

En annen ting er at mange produsenter har en global prisliste på service som f eks Omega. I lys av det er vel en Omegaservice billigere i Norge enn i Romania om man sammenligner kjøpekraft.
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly og jayeff