Hva gjør du og din klokke akkurat nå?

Vurderer fordeler og ulemper ved å bytte ut kaffen i en noe mer passende tørsteslukker.. :cool:

Vis vedlegg 133912

Tok til fornuft..

9BAB470A-54BC-46C7-8550-DB03B0342FE7.jpeg
 
Benytter sjansen i plussgrader, på tide å få spylt av litt salt og skit fra bilen. Ja, jeg kjører børstemaskin. Livin’ on the wild side.

(og jeg leaser bilen, så føkk itt)
Vis vedlegg 134266
Funfact om børstevask av bil i maskin - det påfører lakkslitasje lik 5-6 år med vanlig slitasje ved en vask. Som igjen ganske enkelt kan påføre deg et betydelig økonomisk innhugg ved innlevering av bil, muligens på størrelse med summen av den Speedyen. Men hey..latskap lenge leve.
 
Funfact om børstevask av bil i maskin - det påfører lakkslitasje lik 5-6 år med vanlig slitasje ved en vask. Som igjen ganske enkelt kan påføre deg et betydelig økonomisk innhugg ved innlevering av bil, muligens på størrelse med summen av den Speedyen. Men hey..latskap lenge leve.

Tja.. Jeg kan holdes ansvarlig for «unormal slitasje», altså det som kan sies å være unormal bruk. Det er relativt vanlig å vaske bil i maskin med børster, så en slik påstand vil jeg motsette meg. Heldigvis har jeg en god kontrakt i hånden slik at jeg unngår slike diskusjoner ved innlevering :)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Tja.. Jeg kan holdes ansvarlig for «unormal slitasje», altså det som kan sies å være unormal bruk. Det er relativt vanlig å vaske bil i maskin med børster, så en slik påstand vil jeg motsette meg. Heldigvis har jeg en god kontrakt i hånden slik at jeg unngår slike diskusjoner ved innlevering :)
Bare tull det med slitasjen. Hadde selv en leasingbil for et par år tilbake. Den ble KUN vasket i maskin i tre år, og rett før jeg leverte den fikk den en lett voksing. Så helt ny ut da forhandler tok i mot med et stort smil: Denne er jo strøken! Riktig det. Velg skikkelig bil og den tåler selvsagt børstevask ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid og Rabagast
Bare tull det med slitasjen. Hadde selv en leasingbil for et par år tilbake. Den ble KUN vasket i maskin i tre år, og rett før jeg leverte den fikk den en lett voksing. Så helt ny ut da forhandler tok i mot med et stort smil: Denne er jo strøken! Riktig det. Velg skikkelig bil og den tåler selvsagt børstevask ;)
Ja, for det har jo med ‘skikkelig bil’ å gjøre.. Hadde det med slitasje etter børstevask vært tull, hadde ikke forum som DetailersClub hatt side opp og side ned med biler som får overhaling av lakk, og blir seende bedre ut enn ny.
Men hver mann sin kopp te. Jeg for min del liker bilen min så ripefri som mulig.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Ja, for det har jo med ‘skikkelig bil’ å gjøre.. Hadde det med slitasje etter børstevask vært tull, hadde ikke forum som DetailersClub hatt side opp og side ned med biler som får overhaling av lakk, og blir seende bedre ut enn ny.
Men hver mann sin kopp te. Jeg for min del liker bilen min så ripefri som mulig.
Jeg er jo selvsagt klar over at håndvask av bil KAN være mer skånsomt enn å kjøre den gjennom maskin. Men, det forutsetter selvsagt at man vet hvordan man skal vaske en bil for hånd. Jeg får vondt i magen når jeg ser eiere av nye dyre biler stå i selvvasken og skure vaskekosten over lakken... Det er i alle fall ikke skånsomt. Det er heldigvis ikke ihuga bilpleiere som tar imot bilen når du leverer den etter endt leasing. Som regel skal den over i bruktbilavdelingen hos forhandleren du har valgt. De er mest opptatt av om bilen ser fin ut. Det er jo et tankekors at flere bilforhandlere selv vasker nybilen i maskin før den klargjøres og leveres til kunde. Mange forhandlere vasker også bilen i maskin som en "ekstraservice" når den har vært til service. Så så skadelig tror jeg ikke det er. Var selv ganske fanatisk på å unngå vask i maskin tidligere. Nå gir jeg litt mer faen. Klokker har overtatt den tidligere bilinteressen...:D Skal du lease bil anbefaler jeg sølv metallic - da viser ikke stripene i klarlakken etter vask, enten du har fått disse ved håndvask eller maskinvask ;)