Jeg forstår ikke at dette er noe å diskutere
Der er alltid noen som vil forsøke å argumentere mot at noe her i verden er suverent best i en eller annen kategori. Når vi snakker klokker, uansett type verk, kan det da vel ikke være noen tvil om at Rolex er i en egen klasse?!? Rolex har en fantastisk historie og et tidløst design. I tillegg til å være tidløst er det enormt spenstig og tidsriktig uansett tiår. Designet passer til alle anledninger og kan brukes til alle antrekk. Ingen andre kan stille opp mot det. Med det produksjonstallet som Rolex ligger på er det klart at man til tross for en av industriens ypperste kvalitetskontroller kan oppleve enkelte verk med småfeil. Jeg er likevel sikker på at prosentandelen med feil er den laveste i markedet. I tillegg har Rolex aldri bekreftet at det har vært problemer. De bildene som brukes i propaganda mot Rolex kan like godt være falske eller resultat av at ukvalifiserte har fiklet med verket. Vel tilbake til klokkene. Bærekomforten er i en klasse for seg selv. Det er ikke uten grunn at lenken er kopiert av utallige andre fabrikanter. Finish på klokkene er helt i topsjiktet, bare se på det nydelige og klare skillet mellom fargene i keramikken på bezelen påden nye GMT Masteren. Få andre kan klare det. Den tekniske løsningen på claspen på Submarineren, glidelock, er invasjon av beste sort. Lenken justeres flere cm med millimeterpresisjon på sekunder. Det kan nok nevnes mye mer, men det tror jeg er unødvendig. De fleste skjønner tegninga. Bottom line er at Rolex er referansepunktet i klokkeverden, har utrolig god kvalitet og appelerer til de fleste.
Har du noen mekanisk eller urmaker kunnskap? Tror ikke det... At du kommer med påstand sånn er rett og slett å rulle seg på gulvet av.
Jeg er kanskje ikke urmaker men alle roterende og tung deler som driver seg rundt en monobloc aksling, inntrykker enorme krefter, stress og slitasje på det: Alt på en alt for fokusert punkt.
Derfor bruker vi kulelager: Fordi vi deler disse ulemper mellom 5 punkter eller mer i sted av ett.
Det gjelder hele industri det. Jeg prøver å forklare det på en enkelt og idiot-proof måte der: Ok?
Og igjen poster jeg dette for disse som kanskje ikke giddet å lese: http://www.thepurists.net/forum/gp/gp_cb/gp_ceramics.htm
Lykke til med din "fikling" teori TomB.
Se der: Han måte også få byttet sin rotoraksling etter 6 års bruk.
http://www.tidssonen.no/forum/klokk...deepsea-116660-norsk-nyservet-nypolert-26162/
Nå kan du anklage han for fikling også.
Jeg hadde ikke tatt deg inn i den ingeniør team jeg jobber med.
Og dessuten har aldri Rolex bekreftet noen dritt på noen dritt: Det er ultra kjent fra Rolex det.
Rolex er som en stengt "vault" og utrykker seg aldri på noen design spørsmål. Alle som kjenner varemerket vet det.
Nå er jeg lei av alt av det der må jeg si: Da er det på tid å si ADIOS.
En gang til.