Hva er ditt drømmeur - som du mest sannsynlig aldri får råd til.

PatekPhilippe5164A03.jpg
 
Lov å ombestemme seg...
Fakewatchbusta can't bust this one
jYeBRoL.jpg


Romain Jerome lager 75 av disse til The Caped Crusaders 75årsdag.
Er, helt seriøst, kul
 
Enig med @Torjus. PP 5208. Triple Grand complication:) gikk en på Ebay for 2 år siden for 1.1mill dollars:)
 
Redigert av en moderator:
I mine øyne kommer man ikke unna JLCs Hybris Mechanica serie...

Spiller egentlig ingen rolle hvilken av de, men Hybris Mechanica MUT Minute Repeater Flying Tourbillon ville vært helt ok... *Sukk*

[video=youtube_share;-wkAGg_ogYI]http://youtu.be/-wkAGg_ogYI[/video]
 
Tja. Man skal jo aldri si aldri, men et merke som jeg virkelig har sansen for er Arnold & Son. Og det er et par modeller som ligger i et kanskje litt for kostbart prisnivå, spesielt Utte. Moon burde være oppnåelig etter å ha jobbet noen år, forutsatt at resten av ønskelista er oppfylt. :D


Arnold & Son - Utte (360 000 - 420 000,-)

Arnold-and-Son-UTTE-7.jpg




Arnold & Son - CTB (180 000 - 240 000,-)

cbt-wrist.jpg




Arnold & Son - HM perpetual moon (120 000 - 150 000,-)

IMG_5704.jpg
 
Morsom tråd. Hadde jeg kunnet velge hvilken som helst hadde jeg nok ikke gått for de klassiske valgene som ALS, PP, FP Journe etc. Jeg hadde valgt noe faaar out og plukket meg ut en Urwerk, gjerne UR-110.

urwerk-ur-110-st-watch-1.jpg
 
Ser det er mange som er fan av PP chronografer her og det er jeg også. Av de som produseres i dag er min drømme-Patek ref 5204p

patek-ref-5204.jpg
 
[video=youtube;uDiSzqKkej8]https://www.youtube.com/watch?v=uDiSzqKkej8[/video]

Ikke akkurat denne, men noe custom fra Roger W. Smith møter sannsynligvis kriteriet drømmerur som jeg sannsynligvis aldri vil ha råd til :)

Legg merke til at kun balanse- og hovedfjæren, juvelene og skruer er det eneste han ikke lager selv. Eksepsjonelt...
 
Velkjent men umulig spørsmål....

Når det er sagt popper det som regel opp et bilde av denne i hodet når noen stiller det spørsmålet...:
603.jpg


Ellers er JLC Hybris Mech. 11 MUT og nye VC 14 day Tourb allerede nevnt:D
 
Redigert:
Det må nok bli A. Lange & Söhne Richard Lange Perpetual Calendar Terraluna i rosa gull.

TL_2.jpg

Baksiden er helt fantastisk
lange-sohne-RL-PERPETUAL-Terraluna-06.jpg
 
Husker jeg siklet på Girard-Perregaux Opera One da Alf Lie førte merket :)

Den var dyr... <sukk> Måtte nøye meg med en "Richeville-chrono" gitt'!