Hva er din realistiske grail?

Panerai PAM 562 - prøvde denne på armen da jeg var i New York i mai, og har tenkt på den siden. Ubegripelig behagelig med den myke brede remmen og den lave vekten (titan), og de tallene er så vemodig vakre at jeg ikke vil bytte dem bort for noen komplikasjon ... foreløpig har jeg selvpålagt karantene ut året. Trur eg!

792854.png.adapt.646.1024.png

• Liker
Reaksjoner: Jone, dafho og Rød
Det er vanvittig mange flotte, men grise dyre ur som man kan drømme om. Men jeg har en "greie" på at ur må kunne brukes hver dag, til det meste.
Derfor har jeg en mental sperre på å bruke MAKS 75-80K på et ur.

Denne skal det imidlertid være mulig å få tak i innenfor grensen:
740254.png.adapt.1333.2000.png

Jeg har alltid vært svak for Seamaster. Det er jo en som ikke er helt utenfor rekkevidde fra økonomisk ståsted.

Ellers er Rolex også noe som også svinger. Savner dato på Daytona, men den er flott! Kan en "Moonwatch" med dato kompensere?

Panerai har kommet inn som tøff outsider. Jeg hadde aldri likt drm før jeg fikk prøve en! Siden den gang har jeg aldri fått den ut av hodet...

Dermed kommer det tre alternativer fra meg...

8

Definitivt en Speedy Pro. Det er absolutt et ur jeg MÅ ha en gang, og det er ikke utenfor rekkevidde etterhvert.
Jeg har et ur som spiste opp klokkebudsjettet på vei inn, og selv om det er noe som står høyt på lista, så er det bare noe med speedmaster jeg ikke får ut av hodet. Fikk prøve en 3570.50 tidligere i sommer, og den passet meg akkurat så perfekt som jeg hadde håpet på. One day...

IMG_20150529_145739_zpsi6bnzlbg.jpg