Hva er din "grail"?

Jeg tror dette er det nærmeste jeg kommer en grail. En standard klokke normalt innenfor budsjett, men som med et par enkle grep har blitt selve drømmen, og med en pris som gjør den helt uaktuell. Explorer Hillary Edition. Fullstendig børstet i fabrikkutførelse, med en liten sexy rød detalj på skiven.

hillary-tenzing-rolex-explorer-gear-patrol.jpg

Jeg kan selvsagt kjøpe en vanlig og børste selv, samt kjøpe en aftermarked skive, men det blir liksom ikke det samme..............

Fullstendig børstet i fabrikkutførelse, med en liten sexy rød detalj på skiven.

Jeg kan selvsagt kjøpe en vanlig og børste selv, samt kjøpe en aftermarked skive, men det blir liksom ikke det samme..............

Nydelig klokke! Men et spm: er dette et eksemplar fra denne kindereggboksen? Hillary Tenzing Edition

Altså ikke et Rolex-initiativ, så om du børster en Explorer og maler rødt på skiva er det like originalt, men kanskje vanskelig å lage det like pent:p Hadde gjerne sett noen slike limiterte utgivelser fra Rolex innimellom! Men, samtidig, så har Rolex gjennom 105 år bevist at de er suverene på markedsføring, så kanskje ikke så lurt allikavel? Men, legg lurt tilside: jeg fikk sabla lyst på en red-explorer:)

Noen jeg ser på som grail nå. Jeg har flere ur på denne evige listen som skifter plassering, men her er noen.

JLC Deepsea Vintage Chronograph
Jaeger-LeCoultre_DeepSea_Vintage_Chronograph-1-thumb-570x840-14878.jpg

En sjelden fugl fra Omega:
DSC_0001-1.jpg

Breitling Superocean 2105 fra 1969:
SuperOcean_2105_collage-1.jpg

Altså ikke et Rolex-initiativ, så om du børster en Explorer og maler rødt på skiva er det like originalt, men kanskje vanskelig å lage det like pent:p

Neivel, da har jeg lest for fort mellom linjene! Jeg må bare innrømme at jeg etter snart 2 år med intens leting ikke har funnet klokken som sier "pang", drømmeklokken i fabrikkutgave - uansett prisklasse. Så da er det nok modding som skal til for å bli fornøyd. Jeg er ikke så bekymret for børstingen, men skiven får nok bli som den er. Men en frekk rød sekundviser fra en Yahtmaster hadde kansje gjort samme nytte? :) Og visere fra en Datejust, er ikke så glad i Mercedesviserene... Gjør meg ikke noe om selve klokken ikke blir original, men jeg ønsker å holde meg til originale deler. Hmmmm......

Skal vi inn på vintage-sporet så åpner det seg opp for noen helt andre grailer. En Tudor Monte Carlo i en stand som under er nok ganske uoppnåelig, i alle fall til en pris jeg kan betale.

7735420800_619a9ba220_z.jpg

Jeg tror dette er det nærmeste jeg kommer en grail. En standard klokke normalt innenfor budsjett, men som med et par enkle grep har blitt selve drømmen, og med en pris som gjør den helt uaktuell. Explorer Hillary Edition. Fullstendig børstet i fabrikkutførelse, med en liten sexy rød detalj på skiven.

hillary-tenzing-rolex-explorer-gear-patrol.jpg

The new edition is limited to just 88 pieces in three different versions with each watch being offered at $39,000

Såvidt jeg forstod det på nettsiden så er prisen for "The Hillary Tenzington Edition Package" 28.800€, som da inneholder 3 ltd edition Rolexklokker. Til den prisen føler jeg ikke at det er så ille. :)

watches.jpg