Hva er din "grail"?

Vel, jeg ytret bare min mening med en "grail". Et ur som dekker alle behov, og som legger interessen for noe nytt i sjakk. Dette er selvfølgelig bare ønsketenkning, men det er vel det som er poenget.
Jeg er på linje med deg her Pål. Jeg leter etter the one that will rule them all. Styrt på med ur i rett over tyve år, ett om gangen, ett som skulle passe til alt. Fortsatt ikke funnet the one men det nærmer seg:D Noen har samlegenet i seg, jeg er glad det ikke gjelder meg når det kommer til ur, det hadde blitt dyrt :D:D. Men både for monogamister og serieflippere; jakten er berusende, kanskje det er jakten man egentlig er er ute etter.

Ok da, om alt skulle ned til ett ur, måtte det bli dette:

02071B19-orig.jpg

Den går til alt!!

Denne går til alt, og er vel den klokken jeg setter på toppen av vil-ha listen som jeg har råd til.

Hajime+Asaoka+hand+wind+with+16+mm+balance+wheel+%25286%2529.jpg

Redigert:
Hadde nok ikke hoppet i bassenget med en Nautilus heller.

Nautilusen vokser på meg, og jeg er usikker på om kontoen (i framtiden) trives med det....

:D

Hadde nok ikke hoppet i bassenget med en Nautilus heller.

Nautilusen vokser på meg, og jeg er usikker på om kontoen (i framtiden) trives med det....

:D

Nei hadde nok vært litt skeptisk selv for å være ærlig... :p

Derfor man har nautilus! Eller smurf :p

For meg har grail ingen ting med én klokke å gjøre. En grail skal heller ikke måtte slukke tørsten på noe vis. Hva er vitsen med det? En grail er den eller de klokkene som får deg til å oppføre deg som et barn, som ødelegger nattesøvnen din når du jakter på den, og som får deg til å føle deg som kong (Midas?) når du bruker den.

En grail trenger ikke å være dyr, men motsetning kan være at den er vanskelig å få tak i etc.

Jeg tror.... Moore samler på grails.

Hva mine grails er, forblir en privat sak. Hvertfall en stund til.

I øyeblikket:

Kawatchings 5980. Ikke nødvendigvis hans da, men dere skjønner. Et utrolig flott ur. Satt som et skudd på min arm, noe jeg tar som et tegn fra oven...

Rolex Explorer II med hvit skive er min grail, samt blå Submariner med stål lenke:D
Skal si meg meget fornøyd med en av de på armen, forhåpentligvis innen et par år's tid...

Rolex Explorer II med hvit skive er min grail, samt blå Submariner med stål lenke:D
Skal si meg meget fornøyd med en av de på armen, forhåpentligvis innen et par år's tid...

Blå sub er vanskelig å få i stål dessverre :). Enten gult gull, hvit gull eller delgull.