Jeg har et avslappet forhold til eksakt tid. Jeg har mange klokker rundt meg om dagen. Get-boksen er nok en "master" som jeg synker mot.
Jobb-PC'n synkroniseres av AD på jobben og går derfor for sakte. Min hjemmePC er riktig men står i et annet rom. Veggur slår timeslag og er derfor stilt 5 minutter for raskt. Mekanikken her gjør den også ytterst påvirket av sesongen og temperaturen svinger inn.
Er jeg på farten og må ha noe eksakt ut over de to minutter som armbåndsuret viser så er mobilen for hånd.
Jeg foretrekker Watchville appen siden den har tidssignal som er lett å bruke både til å stille klokka, og til å sjekke næyaktighet og presisjon. For tøysenøyaktigsjekk er Emerals Sequioa en morsom sak. Den sjekker Iphonen mot fire NTP servere og oppgir misvisning min telefon er nå -0,0006 sekunder off. Det er ofte denne jeg sjekker Grand Seiko kvartsen min mot ved hjelp av saktefilm-funksjonen på iPhone.
Ja, jeg synes at den fremste oppgaven til armbåndsur er å vise rett tid
Telefonens offset ble mindre mens jeg hoppet over til den for å laste opp skjermbildet gitt.