Det er nå en gang slik at batteriklokker ikke gir den samme 'magien' på håndleddet som mekaniske klokker. Jeg føler derfor at en batteriklokke må gi meg noe mer enn en 'three hand' klokke eller eller en med chronograph.
I så måte så hadde jeg i sin tid en Tissot Aerospace. Denne flotte titanklokken skulle, etter sigende, ha samme urverk som Breitling Aerospace. Virkelig en flott klokke, men gav ikke helt godfølelsen. To tidssoner, et pluss.
Solgt. Angrer (egnetlig) ikke, men....
Jeg hadde også en Chase Durer. Min andre Chase Durer (kjøpte nr tre i år).
Pilot Commander. Den hadde E6B-bezel, regnestav. Kult! Virkelig noe som gav høy showfaktor. Resten av klokken var en normal klokke med chronograph. Fin, men solgt.
Noe som virkelig gir merverdi er jo Tissot T-Touch.
Med berøringsskjerm, kompass, høydemåler etc har dette blitt min ulitmate 'reiseklokke'. En god venn når jeg er på tur, så fremt jeg husker å skifte batteri før jeg skal dra....
På et av mine favorittbilder viser klokken tempraturen i en varm kilde i Island hvor vi bader...
Når det virkelig gjelder av min samling av kule batteriklokker så må YES-Watch min med. Denne har en analog 24Timer viser og digital (kan slås av) visning av normal klokke. Det virkelig kule, som er et must for alle nerder, er visning av possisjonen for sol og måne. Her kommer soloppgang og solnedgang tydelig frem og en liten markering av vår og høstjevndøgn. Måneskivens belysning vises nederst. Selvfølgelig er det mulig å tilpasse alt dette for ulike steder på jorden. Hvis du skulle reise!
Jo, dette er virkeilig en favoritt som brukes hver dag. Den ligger på nattbordet og brukes av og til på hånden. Men; den sees på hver dag!
Selvfølelig som så mange andre av oss, så er en av mine første 'fine' klokker en batteriklokke. Min Tag Heuer Formula 1 ligger fortsatt i boksen.
Batteriet var gått sist jeg sjekket, men setter fortsatt pris på denne.
Uansett; Min batterikillerklokke er YesWatch.
8