Hva er årets anskaffelser?

Kjoepelysten meldte seg for alvor i mars. Etter det har klokker kommet til, men ingen er ennaa solgt. I kronologisk kjoepsrekkefoelge. (Tastaturet er helt rart i natt)..

L1020766.jpg

Har ogsaa denne i racing dial, men har ikke bilde ennaa.
L1020416.jpg

L1020633.jpg

L1020640.jpg

L1030314.jpg

l1030286i.jpg

l1030285.jpg

L1030401.jpg

Jeez!

OK, IWCen og Racingdialen kom fra opphavet saa her maa jeg bruke verdens fineste ord, de var gratis.

Det ble disse i år:

bba558df.jpg

277de54f.jpg

bb3fa229.jpg

4506db64.jpg

Oppsummert:
Chronoswiss Timemaster 24H
Blancpain FIfty Fathoms Aqua Lung
IWC Ingenieur Chronograph
Tudor Date-Day

Også er noen solgt. Vemodig men nødvendig.

Jeg er i det kranglete hjørnet i kveld.

Trådstarter spør om ur som er innkjøpt i år - og som fortsatt ligger i boksen. Ikke om ur som er kjøpt og flippet.

Jeg så det, og ignorerte glatt :) Jeg ser liten forskjell på en klokke som er kjøpt i juni og flippet i september kontra en klokke som er kjøpt nå for en uke siden men som forsvinner over nyttår. Hvis tanken er å oppsummere årets aktivitet men luke bort bomkjøp, spontankjøp og vaneflippere burde kanskje "utlysningsteksten" vært "Hva har du kjøpt i 2011 som du ikke kommer til å flippe?" :)

PS! Trådstarter setter premissene, dette innlegget er bare vas. Egentlig ville jeg bare få inn et bilde av Glossy'en, jeg har litt dårlig samvittighet for bruddet...

Dette året er det blitt mest divers for meg. Disse to brukes mye:

DiverDuo2-85.jpg

mens denne skal brukes som sommerbeater:
Seiko5.jpg

Denne er også kommet til i år:
eterna-2.jpg

og året begynte med denne anskaffelsen:
Yach.jpg

I løpet av mitt første år her på sonen, har jeg gått fra 0 klokker, til en fin liten samling på 6 klokker :) Den første jeg kjøpte var en Seiko SKX007 på Finn.no, og den kjøpte jeg vel rett før jeg registrerte meg her på sonen.

Regner med å få inn like mange ila 2012 :D:D:D ;)

Trådstarter spør om ur som er innkjøpt i år - og som fortsatt ligger i boksen. Ikke om ur som er kjøpt og flippet.

Bilder, please!

Edit: Dette innlegget er fullstendig på jordet. Ble skrevet i fylla etter en helaften og vel så det. Jeg hadde tydeligvis ikke lest mer enn litt på førstesiden før jeg tok tastaturet fatt.
Sorry og beklager og alt det der.

Fylleangst?:D

Seiko OM
Seiko BM
Seiko SKX009
Omega seamaster 30
Fortis B-42 FLIEGER ( snart ihvertfall :D )

Disse:

Sommerbeater GW:
Pula1of1-5.jpg

Så kom første Seiko:
seiko1of1-13.jpg

Ball, som jeg vurderer å selge:
bulova1of1-14.jpg

Glemte en gammel og sliten Eterna:
kt001.jpg

Og til slutt en dame på 40, mest presise klokke jeg har (-1sec)
bulova1of1-9.jpg

Cool move, Minuteman!
Du har så åpenbart hatt en "nice run" i denne tråden, kan ikke si annet....:cool:

Denne ticket du inn kl 17:37 ("vorspielet" er i gang):

Pics, or it didn't happen.

Denne ticket du inn kl - ja, hold deg fast; - kl 02:55 (festen er åpenbart "on a high"):

Bilder, please!

Men, hvem i svarte setter seg ned med TS klokken 0300 på natten? Det finnes diagnose for sånt, Minuteman! ;)

Og så "toppar du heile driden" med en smått ettertenksom "edit" kl 11:43 (edrueligheten kjemper seg frem):

.....Edit: Dette innlegget er fullstendig på jordet. Ble skrevet i fylla etter en helaften og vel så det. Jeg hadde tydeligvis ikke lest mer enn litt på førstesiden før jeg tok tastaturet fatt.
Sorry og beklager og alt det der.

Av frykt for verbale represalier var selvsagt det første jeg gjorde i morges å kjøre en edit av mitt eget innlegg, og supplere med bilder.

Det er bare konstatere det er moro også på TS når julebordsesongen kjøres igang....:D