Hva er årets anskaffelser?

-IWC Ingenieur
-Bell&Ross
-Baume&Mercier Riviera
-Tag Heuer Steve McQueen
-Omega SM Planet Ocean
-Breitling Chrono-matic
-Breitling Colt
-Breitling Super Avenger
-Rado
-Giuliano Mazzuoli Manometro

Som dere ser er det en CRAZY MIX som følger av jakten på min grail.....Er så jævlig misfornøyd med at jeg aldri blir fornøyd......Er det flere som har det slikt ? ingen av klokkene har vært i eie lenger en få mnd,og uten untak er alle solgt med tap, da en rask handel er prioritert fremfor litt avanse.
Har nå en klokke på vei inn som jeg gleder meg enormt til (som alle de andre jeg har hatt) og håper jeg nå finner fred med meg selv og lekkerbisken som kommer mandag.

Har tatt en indre reise med meg selv for og analysere min galskap,og svaret jeg fant var som følger.....jeg lider av syndromet "gjedda i sivet" ......dvs det og jakte på klokker her på TS og Finn.no ,det trigger mer en og eie en "grail",men hvorfor er det slikt ? og hvordan få slutt på galskapen !!! har faktisk seriøst vurdert og bli "rusfri" og kutte alle relasjoner med klokkeverden for og bevise ovenfor meg selv at jeg kan klare meg uten !!! Men føler at familien her inne gir meg faktisk masse....både av klokskap og ikke minst den faglige delen som jeg betrakter som den største kilde til viten om klokker i NORGE....vil ikke nevne noen i fare for og utelatte noen,men de det omhandler vet det;) en stor takk til dere.

Mathfjeld vil jeg likevel trekke frem for sin kultiverte og "varme" måte og dele sin evt uenighet her inne på.
Liker at konflikter løses på gentelmans vis og med litt ironi,samt en dæsj med vennlighet.

Tok selv et feil valg her inne for en tid tilbake der jeg ble såret og lei meg av en del av komentarene,samt en del PM som det luktet svidd av i innboksen.

Vi sees i unboxing tråden over helgen.

Og en God Helg ønskes dere alle.

Mvh
Timebandit;)

Tja.
Jeg har hatt en skikkelig opprydding i klokkeboksen i år. Har bestemt meg for å realisere hva jeg synes er pent og hva jeg ønsker å beholde.

Ut av boksen :
-Gucci Chrono (må innrømme at jeg fortsatt synes den er pen...dog ikke mekanisk ....og Gucci er jålete...)
-2 Seikoer (har ingenting imot Seiko - men, hvis det kommer en inn igjen så er det Grand Seiko. Er svært imponert over hva jeg har lest)
-Rolex Daytona (ble aldri komfortabel med den - er dog fortsatt i familien da etternavnet er inngravert på baksiden)

Inn i boksen :
-PO (blir - liker den....)
-Pie Pan 1963(40-års presang fra kona. Synes dette er en av de peneste klokkene noensinne laget. Selges ALDRI!)

....og så fikk jeg bekreftelse nå for bare få timer siden at det kommer en til.....dessverre ikke før 2012. Vil nødig kalle det for "grail" - men, absolutt en av de flotteste urene jeg noensinne har sett....og tro meg....her blir det uboxing når tiden kommer...:cool:

-IWC Ingenieur
-Bell&Ross
-Baume&Mercier Riviera
-Tag Heuer Steve McQueen
-Omega SM Planet Ocean
-Breitling Chrono-matic
-Breitling Colt
-Breitling Super Avenger
-Rado
-Giuliano Mazzuoli Manometro

Ehhhh? Gjør du noe annet enn å leite på Finn??? 10 klokker på ett år???? Imponert:)

....ellers så må jeg si at du fikk ufortjent mye pepper for "den saken du vet"......

2011 har vært et bra klokkeår. Følgende klokker har kommet inn:

Omega Broad Arrow
Omega PO
Breitling SuperOcean Steelfish

Det blir nok ikke flere dette året, men klokkekontoen er i ferd med å fylle seg opp, så jeg ser lyst på det neste året.

Omega Speedmaster Pro
Tag Heuer Monaco
Helson Shark diver
Hamilton Khaki King
Vintage Omega "bullseye"
Orient Cem
Rolex Oyster Precision

Meeen som du sier. Året er ikke over enda. Håper på endringer. Penga brenner i lommen. Men snart en pause.......jaaaa sikker.:D

Det har vært endel inn og ut igjen i løpet av 2011.

To av de har jeg ikke flippet.

Rolex Submariner 116610LN og en nydelig "keeper" som forhåpentligvis kommer i morgen.

Inn og ut igjen:
Seiko Glossy diver (x 2)
Seiko Spork
Rolex Explorer II 16570
Inn:
Rolex Sub 14060M
Rolex Sub 16610LV
Rolex GMT II 16710

Pics, or it didn't happen.

Superkjapt (og som vanlig dårlig) bilde. Orienten fikk ikke bli med, for han ligger på kontoret.

feb0dbd7.jpg

To vintage Omegaer og en Breitling SOH som har vært inn og ut i løpet av året.

Seiko Ananta moon phase, og det kan tenkes en Omega Planet Ocean før jul. :eek:

Til tross for familiesituasjonen (med trillinger, som om få dager fyller to år) har det vært overraskende mye aktivitet året sett under ett.
Jeg har i inneværende år gjort mye rart i jakten på det perfekte. En kjapp oppsummering tilsier dette:
Kjøpte en ny rolex yacht-master i slutten av 2008, den skulle beholdes. Jadda - særlig. I januar var den solgt. Breitling chronomat evolution ble kjøpt noe tidligere, og skulle være en keeper, men forsvant også ut.
I 2011 kom en rolex SD 16600, rolex GMTc, rolex milgauss, panerai 164 - og alle forsvant ut igjen. Det samme gjorde en Tudor heritage chrono.
Derimot sitter jeg fortsatt på glashütte senator chrono, som ble kjøpt i januar, og ap ro 15300 vil uten tvil beholdes. Siste innkjøp er DJII, den sitter godt på hånden, har en lekker blå skive og forblir i boksen.

I et sinnsykt øyeblikk la jeg ut daytonaen i høst. Heilt håplaust. 16610 LV og Daytona blir.

Ellers skjønner jeg hva du mener, timebandit. Når en klokke er landet kommer tomrommet. Ikkje bra! Derfor har jeg bestemt meg for at det jeg sitter på nå er det optimale. Det er alltids masse annet jeg kunne tenke meg, som sub el gmt i gull, iwc portuguese 7 days eller PP 5712, men gitt dagens situasjon skal man være fornøyd med det man har :p

Mye rart som skjedde i år, det som p.t. er minneverdig og fortsatt i boksen:

1 x submariner 16610
1 x exp2
1 x omega smp
1 x omega smp chrono ti

Jeg hadde en vårforelskelse med Seiko Glossy Diver, men forholdet kjølnet og klokka måtte gå igjen relativt ubesudlet.

IMGP2337.jpg

Så kom en deilig Omega Constellation Pie-pan fra 1964 inn i boksen på forsommeren, og den blir der. Den er ikke så veldig ofte på armen, men dagen blir desto bedre når den er det. Dette er for øvrig den eneste klokken jeg eier som tiltrekker seg kommentarer og komplimenter fra omverdenen, jeg kan i farten komme på to tilfeller på jobb og et par i andre sosiale sammenhenger.

IMAG0208.jpg

Siste tilskudd var en Omega Speedmaster Professional 3570.50. En klokke som jeg har hatt i bakhodet siden jeg første gang tastet www.tidssonen.no (eller var det .com?), og som nå endelig er på plass. Soleklar vinner i kategorien wrist time denne høsten.

IMGP4177-1.jpg

Magert år på meg, bortsett fra noen klokkeremmer er det eneste som har ramlet inn her i år denne klumpen her:

IMG_0086.jpg

Jeg er i det kranglete hjørnet i kveld.

Trådstarter spør om ur som er innkjøpt i år - og som fortsatt ligger i boksen. Ikke om ur som er kjøpt og flippet.

Bilder, please!

Edit: Dette innlegget er fullstendig på jordet. Ble skrevet i fylla etter en helaften og vel så det. Jeg hadde tydeligvis ikke lest mer enn litt på førstesiden før jeg tok tastaturet fatt.
Sorry og beklager og alt det der.