Hva bestemmer hvilken reim som passer klokken?

Flott, takk for tips! Ser ut til at den skal komme på mandag, ser veldig frem til det:)

Noen som vet om, eventuelt hvor, en kan få kjøpt Norges Nato i 21mm? Hadde vært stilig 17 Mai:)
 
Er det noen som har en link til å velge riktig lengde på klokkereimen?

Jeg er ca 16,5-17 cm rundt, finnes det da noen "mal" for slikt?

:eek:
 
Hei, og takk for link:eek:

Blir litt forvirret av det hele. I følge linken skulle et 125/75 passe meg bra. Dette blir totalt 200mm(om en kan tenke slik?)

Så sitter jeg å ser på strapcode:

21mm MiLTAT Kevlar Watch Strap in Red Stitches

Denne har 120/80 også totalt 200mm. Men her står det spesifikk at denne er ekstra lang for store håndledd..... hmmm, tips til hvordan jeg skal forstå dette riktig?

Kan jeg si det så enkelt som at om jeg er innenfor ca 190-200m totalt så er det greit?
 
Tja, dette er virkelig forvirrende. Jeg tror du fint kan bruke en "normal" rem. Det er først når det bikker 19 cm at det ofte er behov for litt mer lengde.

Dessuten kommer dette seg også an på størrelsen på klokken. Altså fra lug til lug (remfeste til remfeste). Har du en som er 54 mm vil jo denne "ta" litt mer av lengden enn en som er f.eks 46 mm.

De fleste remmer er det jo slingringsmonn på - altså flere hull, og jeg ville heller kjøpt en som var litt for stor enn en som var litt for liten. Går du for normalstørrelse er du nok innafor.

Vi kan også høre litt med @Olando og @Nessuno79 - disse gutta har ubegripelig god greie på dette med lengder - og dessuten lager de omtrent akkurat den remmen du vil ha.
 
Redigert av en moderator:
Med såpass lite håndledd - og med Certinaen du har valgt, tror jeg en 125/75 er passe+. Certinaen er ganske "massiv" på håndleddet - og den veier ganske mye. Kjøp derfor ei solid reim.

Det aller, aller enkleste er bare å kjøpe ei reim på magefølelsen - så ser du om den passer - og hvis ikke tar du justeringene derfra. DA har du jo et fast referansepunkt til eget håndledd. Man kan bli sprø av å lese opp / ned på WWW om hva som passer - fordi det er for mange parametre; lugavstand, ovaliteten på håndleddet, omkretsen, tyngden på klokka, tykkelsen på lærreima, etc.

tl;dr: Kjøp ei reim du liker og få et referansepunkt.
 
Redigert:
Takker for svar:eek:

Har allerede ei reim under bestilling fra @Olando i hodinkee stil, som jeg gleder meg veldig til å få:eek: Denne blir på 115/75:eek:

Men ser at det ikke er så mange i den str på strapcode. Men da blir det neppe helt feil og gå for en litt lenger skjønner jeg:eek:
 
Redigert av en moderator:
Denne blir du nok fornøyd med, har handlet flere reimer fra Olando og alle har vært meget bra.

Her er det mye fint fra gutta som laget reimer på sonen: http://www.tidssonen.no/forum/galleriet-8/en-bildetr%E5d-om-remmer-15587/index15.html

Har forresten brukt 22mm nylon nato på klokker med 21mm lug bredde før uten at jeg syntes dette var noe problem. Kjøp en 22mm norgesnato på TS- shop og prøv. Rimelig sikker på at du blir fornøyd med det ;)
 
Ser det er litt forskjellige typer "natoreimer", hva er i korte trekk forskjellen på disse?

Feks
-Nato
-Miltat
-Zulu

Mulig det finnes flere?
 
Har forstått det slik at en 22mm lærreim ikke burde være noe problem å montere på en klokke med 21mm mellom lugsa. Gjelder det samme for gummireim, for eksempel Rubber B eller Everest?
 
Nylon og gummi er formstabilt og vil "tyte ut". Skinn er ikke formstabilt og tilpasser seg.

Man kan endre formen på gummi, men da må den settes i spenn / trykk og varmes (varmt vann kan brukes).
 
Lug Size Tag Heuer Carrera CV2014.BA0786

Hei,

Tenkte å kjøpe en nato reim i skinn eller stoff til denne:

CV2014BA0786d-500x500.jpg


Vet noen hva lug sizen er?

Må man kjøpe baretter? Og er isåfall det samme størrelse?

Takk for svar :)