Humortråden

Klar tale fra guvernøren i NJ.


Fra 1918.
Maskene stoppet ingenting. Som i dag.

Mask-Chart-1918.jpg



Jeg har jobbet på regelmessig måte med mask i mange år : alle typer.
Fra støv mask opp til kjemisk/bakteriologisk mask med patroner eller med "filter unit" inkludert full kjemisk drakt etc...

Maskene folk bruker nå er absolutt ikke 100% effektive.
Ja, det skal bremse sprutning fra folk som er syk og som hoster rundt men det skal ikke ta alt.
Jeg antar at de kraftige vindene fra hosten skal sprute smittet luft utenfor masken.
Fins det bakterier (smittet mikrodrypper) som flyr rundt i luften, skal de også snike seg mellom masken og ansiktet ditt fordi disse er ALDRI tett på huden.

Vil du bli 100% beskyttet mot flygende bakterier som er i luften, må du ha full ansiktdekkende mask som sitter på glattbarbert hud: har du litt skjegg er det også kjørt.
Hvorfor full dekkende?
Fordi i praksis, hvis du får bakterier i øynene dine, skal du bli smittet på samme måte som med nesen eller munen.

Min bror og fruen sin lever i Paris: de reiste med bil, beskyttet seg og jobbet med mask på kontoret.
I Paris var det full lockdown med militærene som kontrollerte folk som måte ha tillatelse for å gå ut: det var full "Tysk okkupasjon" tilstand.
Begge to fikk Covid-19 forrige måned.
2 dager feber og ferdig.
Det samme som når jeg fikk Svininfluensa i 2010 som var også en Corona: 2 dager feber mens jeg jobbet 12 timer per dag på Melkøya.

Jeg har full forståelse for at utsatte mennesker beskytter seg med mask men for min del, skal jeg vente for den neste bakteriologiske krigen for å barbere meg og starte med masken.

Også, forskning fra Danmark, Israel, Canada etc viser på at folk med O blodtype er bedre beskyttet enn de andre.
O type har de beste antigener.
Ikke alle er født likeverdige...