Humortråden

Det hører vel med til sakens historie at 19-åringen hadde sendt inn klage, opplevde at det tok litt tid, og så sendte SMS på privaten til saksbehandler først.

– Jeg sendte inn en klage på parkeringsbot på 900 kroner, og da jeg ikke hadde fått noen tilbakemelding valgte jeg å søke opp telefonnummeret og Facebook-profilen til saksbehandler i kommunen. Det siste gjorde jeg fordi jeg ikke var sikker på at det var rett telefonnummer, forteller den unge kristiansanderen.

På sms-en som ble sendt til kommunens saksbehandler la Christoffer Røstad ved et bilde av den feilparkerte bilen, og spurte saksbehandleren med navn om hun virkelig følte det var fortjent å gi ham en bot for å ha stått feilparkert i 18 minutter. Han skrev deretter at han forventet et svar.

Nå er ikke denne SMS-en gjengitt, men mistenker at 19-åringen kanskje ikke fremstår som den mest sympatiske med den handlingen, ei heller i ordbruken. Jeg hadde ihvertfall ikke respondert positivt på om en tilfeldig person jeg er saksbehandler for hadde sendt meg en venneforespørsel på Facebook og samtidig en privat SMS med en formulering jeg tipper er noe lignende «Synes du dette er feilparkert, Henrik?» og «Forventer et svar fra deg».
 
Det hører vel med til sakens historie at 19-åringen hadde sendt inn klage, opplevde at det tok litt tid, og så sendte SMS på privaten til saksbehandler først.



Nå er ikke denne SMS-en gjengitt, men mistenker at 19-åringen kanskje ikke fremstår som den mest sympatiske med den handlingen, ei heller i ordbruken. Jeg hadde ihvertfall ikke respondert positivt på om en tilfeldig person jeg er saksbehandler for hadde sendt meg en venneforespørsel på Facebook og samtidig en privat SMS med en formulering jeg tipper er noe lignende «Synes du dette er feilparkert, Henrik?» og «Forventer et svar fra deg».

Saksbehandlerne representerer staten: de skulle ikke behandles som private personer.
Spesielt hvis de bare følger de kjente prosedyrene.
Da 19 åringen burde våkne og vokse opp. Ikke alle er der for å bli "kompisen" sin.
Bot kan bli urettferdig og til og med en rettsaks avgjørelse kan bli urettferdig (dessverre) men det betyr ikke at man skulle behandle alt som privat til privat spørsmål.
Historisk sett og i følge min mening, skal folk som representerer staten bare behandles som private personer når revolusjoner foregår.
Grunnen er enkelt: den gammel unnskyldningen "Jeg fulgte bare ordrene" fungerte ikke en gang på Nuremberg og skal ikke fungere senere. Dette skal faktisk aldri fungere.
Historisk sett også, revolusjonene finner bestandig opprinnelsen sin i skattemisbruk.
Da er saken enkelt... Jobber man for staten og oppfatter at man egentlig ender med å jobber helt imot folket sitt, burde man slutte i god tid, før sikkerhetsventilene sprenger og man blir hentet fra hjemmet sitt.
Fordi da er det for sent for å grine på spilt melk (les deg i 10 års terrortider etter 1789).
Historisk sett også: når befolkningen lager lange navnelister er revolusjoner aldri langt unna.
Inntil videre er private meldinger en tilnærming som er meningsløs og kan kanskje bare brukes hvis du er Håkon prinsen og på seriøs fyllefest.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og hen
jaws.jpeg
 
Fort gjort å assosiere en parkeringsklage med den franske revolusjon :ROFLMAO:

Her er svaret ditt i "Et "lite" sammendrag.
Det handler mest om trender og utvikling, ikke om en parkeringsklage.
 
Så prøver vi å holde oss til humor, og ikke la det skli helt ut. Det har vi andre tråder til.

Jeg beklager at jeg gikk off-topic men forumet er lenge siden forgiftet med folk som elsker å gjør narr av andre.
Du vet det selv.
Noe som få av de tør å gjør når de står i fire øyner med andre mennesker.
Det skulle bli lov å "forsvare" seg lit noen ganger.
Eller skulle jeg bruke samme jakte teknikk? (retorisk spørsmål)
 
Her er svaret ditt i "Et "lite" sammendrag.
Det handler mest om trender og utvikling, ikke om en parkeringsklage.

Takk for en grundig utdyping. Jeg vil også påpeke at dette er humortråden og at det ikke er sikker at tilfeldige sleivspark er ment som kritikk eller spørsmål. Jeg kan til min forrige post bekrefte at det ikke var et personangrep på deg eller dine ytringer. Ei heller inneholdt det noen spørsmål som jeg forventet at du skulle bruke tid på å besvare.

Jeg beklager at jeg gikk off-topic men forumet er lenge siden forgiftet med folk som elsker å gjør narr av andre.
Du vet det selv.
Noe som få av de tør å gjør når de står i fire øyner med andre mennesker.
Det skulle bli lov å "forsvare" seg lit noen ganger.
Eller skulle jeg bruke samme jakte teknikk? (retorisk spørsmål)

Synd at du opplever tidssonen som forgiftet. Jeg deler heldigvis ikke den oppfatningen. Da ville jeg sannsynligvis droppet å bruke tid her inne. Siden det var mitt innlegg som var dråpen som fikk det til å renne over for deg denne gangen velger jeg å beklage min famøse og ubetenksomme formulering. Det var overhode ingen forsøk på å gjøre narr av deg. Som en tilleggsopplysning kan jeg nevne at jeg ikke stilte et retorisk spørsmål i mitt innlegg hvis du tolket det slik at jeg er på jakt etter deg.
 
Takk for en grundig utdyping. Jeg vil også påpeke at dette er humortråden og at det ikke er sikker at tilfeldige sleivspark er ment som kritikk eller spørsmål. Jeg kan til min forrige post bekrefte at det ikke var et personangrep på deg eller dine ytringer. Ei heller inneholdt det noen spørsmål som jeg forventet at du skulle bruke tid på å besvare.

Synd at du opplever tidssonen som forgiftet. Jeg deler heldigvis ikke den oppfatningen. Da ville jeg sannsynligvis droppet å bruke tid her inne. Siden det var mitt innlegg som var dråpen som fikk det til å renne over for deg denne gangen velger jeg å beklage min famøse og ubetenksomme formulering. Det var overhode ingen forsøk på å gjøre narr av deg. Som en tilleggsopplysning kan jeg nevne at jeg ikke stilte et retorisk spørsmål i mitt innlegg hvis du tolket det slik at jeg er på jakt etter deg.

Helt OK og vel forstått TomB.
Da må jeg bare si takk for din forklaring.
Jeg refererte meg til en del kommentarer jeg har opplevd over årene på forumet og det var ikke helt ment for å sette deg i grillestolen.
For min del er jeg ikke den type som gir seg så lett på noe og derfor har jeg tatt pauser fra forumet men var bestandig tilbake.
Mine meninger tilpasser seg ikke de fleste men helt ærlig, kommer jeg ikke her for å bli den mest populær hannen på gården.