Hotell i New York?

Da jeg var i NYC i fjor vinter bodde vi på et hotell som heter The Belvedere. Ligger i en forholdsvis rolig gate, med veldig kort gangavstand til Times Square. Ok rom, wifi, bra frokostbuffet (20$ per dsg, så litt dyr) og en fantastisk restaurant i hotellet.

Ellers har jeg nettop kommet hjem fra reise hvor jeg benyttet Hotwire til å bestille hotell (som nevnt ovenfor her) og fikk en god opplevelse av det. Dette var riktignok ikke i NYC, men London.

Enig med Mogens, bestill på Dreams. Rimeligere per natt enn lusne hoteller lengre opp i byen, og innmari kult hotell! Beliggenheten er også bra ift uteliv. Manhatten er så stort at du må ta tunnellbane/drosje hele tiden uansett.

Noen tips fra en annen NY-tråd:

Kan anbefale denne: Tourneau TimeMachine 12 East 57th Street New York. Her har de innmari mye klokker! I dette området ligger de fleste boutiquene: Brequet, Omega, Rolex, Panerai, IWC (anbefales), etc.

Tourneau er forøvrig eier og drifter av Rolex boutiquene i USA. Dvs: Rolex har ingen egeneide butikker i USA.

Prismessig er New York tullete på nye ur. Butikkprisene er omtrent som hos norske ADer, men det tilkommer NY butikkskatt på 8,875% PLUSS 25% mva ved innførsel til Norge. De gir heller ikke fradrag for MVA.

Forøvrig kan jeg anbefale:
- Nobu Sushi (ikke like bra som Alex (selvsagt), men kulere sted med "penere" gjester"): Introduction » Nobu Restaurants
- Sing Sing karakoke (rock og hipt, jeans og tattis, "samtlige" hollywoodstjerne har vært her...): Sing Sing Karaoke Avenue A
- Bar (ikke mulig å dumpe innom, må vite om adressen, kule omgivelser inspirert av forbudstiden, derfor hemmelig inngang også kommer alle drinker i te/kaffekopper): https://plus.google.com/117612240498452823541/about?hl=no#117612240498452823541/about?hl=no
- Italiensk (knøttlite, spis og drikk så mye du vil i 2,5 time for 65USD): Briciola from the sidewalk out front, early evening | Yelp
- Dream hotel: alt! restauranten, roof-top bar, hotellet i seg selv... http://www.dreamhotels.com/hotels/n...1-0-0-1-0-0-1-0-0-1-0-0&checkin_date=&rooms=1
- Bedre enn alle disse: Østersbaren i kjellern på Grand Central:) !!! En klassiker hvor du kan nyte østers, vin og sjømat i timesvis.

Ønsker dere god tur, og kjenner at det klør litt i reisefoten nå...

Vi bodde sist på The Milford, tror det skal være helt nyrestaurert der nå. Google maps

+1 på Milford.

Veldig sentralt. Gangavstand til 5th avenue, Macys, Port Authority der flybussene kommer inn, osv. osv. Forholdsvis rimelig (halv pris av f.eks. Dreams).

Ulempen er at man er midt i turisttråkket. Men er man turist selv, er det kanskje bare en fordel. :)

Fantastisk! Jeg syns jeg ser ansiktet til samboeren min etter at vi har møtt på hverandre:

Hun: "Hvem var det?"
Meg: "Bare en fra Tidssonen."
Hun "Sukk" og et oppgitt ansikt

:mrgreen:

@andersmp @Mogens

4. juni er en onsdag og jeg vil absolutt anbefale at dere setter av et par timer fra ca kl 18. Da har nemlig #redbarcrew gtg, og for en som er litt over snittet interessert i klokker er dette et Mekka.

Jada, jeg vet at kjerringene blir sure og alt det der, men det går over etter et par dager. Som regel.

Redigert av en moderator:
Ser du har valgt hotell, men kan driste meg til å anbefale The New Yorker Hotel. Ikke et fancy moderne hotell, men et hotell med rene ryddige rom i litt art deco-stil. Ligger like ved Madison Square Garden, veldig kort avstand til Penn Station, Macy's, Empire State Building og fin gangavstand til Times Square. Jeg har bodd der to ganger, og skal bo der igjen når jeg skal dit neste gang. De har veldig gode senger, og det er jo et stort pluss siden man fort blir sliten i beina/ryggen av all gåingen i NYC :)

Håper å få til en tur til NY i mai, Norwegian har ok priser.
Dessverre er USD dårlig så sparer gjerne så mye som mulig på hotell samtidig som jeg ikke vil bo i en skoeske.

Hotwire ser bra ut, men lurer på hvor lang tid i forveien jeg skal bestille for å gjøre best mulig deal.