Hodetelefoner for flybruk

Nei skal gjelde hele Norge men sikkert 500 på landsbasis
...eller om det bare er et fiktivt lokketall. Jeg var i min lokale Expert-butikk i morges og fikk beskjed om at de ikke får dem før i neste uke, men jeg kunne gjerne kjøpe en likevel. Så nå er jeg eier av en QC15 som jeg ikke har fått...
 
Grattis :) Bare å glede seg til flytur!


Tror Expert ikke har noen av tilbudsvarene inne for jeg kjøpte vaskemaskin og tørketrommel idag og var ingen butikker som hadde det inne. De kjører nok tilbud for at folk skal kjøpe nå, så de har råd til å kjøpe inn varene i ettertid :p (og få renter på pengene i mellomtiden)
 
Jeg sover alltid på fly... Og har ingen støykansellerende hodetelefoner. Så jeg kan ikke bidra med noe til trådens hovedtema.

Mitt head-fi-eventyr har forøvrig kulminert med en portefølje bestående av Philips Fidelio X1, B&W P5 og beaterne Sony MDR-1R og Creative Aurvana Live! Det vil si - på et tidspunkt har jeg lyst til å prøve B&W P7. Jeg har tidligere hatt Sennheiser HD800/HD650/HD555, AKG K701/K271 MKII, Beyerdynamic DT770, Audeze LCD rev. 2, B&W P3 og sikkert noen andre jeg har glemt.
 
Grattis :) Bare å glede seg til flytur!
Heh, takk! Glede seg du lissom... Men jeg gleder meg til å støvsuge! Har jeg aldri gjort før.


Tror Expert ikke har noen av tilbudsvarene inne for jeg kjøpte vaskemaskin og tørketrommel idag og var ingen butikker som hadde det inne. De kjører nok tilbud for at folk skal kjøpe nå, så de har råd til å kjøpe inn varene i ettertid :p (og få renter på pengene i mellomtiden)
Jeg så mange som slepte ut TV-er og diverse, så det ser ut til å være litt av begge deler. Litt snodig måte å drive butikk på; «du kan godt få kjøpt det men vi har det ikke». Men så lenge det ikke er bråhast så kan jeg saktens leve med det.

Tusen takk til alle som har bidratt med råd, forresten! Forhåpentligvis flere enn jeg som har fått nyttige innspill før årets store sydentrekk...
 
Grattis, aek. :)

Har QC15 og de er geniale på flytur og brukes bare på flytur. Ungene roer seg også med QC15, så inspirert av denne tråden gikk jeg innom Exprt i dag i håp om å finne enda et par QC15 - men nope; ingen fysisk i butikken. Ja, ja - jeg kjøper meg en robotgressklipper i stedenfor.
 
Grattis, aek. :)
Takk takk! Tipper kona blir overrasket når jeg plutselig støvsuger frivillig!

Har QC15 og de er geniale på flytur og brukes bare på flytur. Ungene roer seg også med QC15, så inspirert av denne tråden gikk jeg innom Exprt i dag i håp om å finne enda et par QC15 - men nope; ingen fysisk i butikken. Ja, ja - jeg kjøper meg en robotgressklipper i stedenfor.
Føler det er en robotgressklippertråd i emning her nå... Håper ikke den får den lett usympatiske «Hva f**n er vitsen med ...»-vinklingen...
 
Expert kjørte en ny runde med 500 stk QC15 i dag. Fikk med meg 2 stk etter litt krangling da de påstod de var tomme 07:05.
Til 1290,- er de et varp uten like. Er muligens litt store, men uovertrufne når det gjelder støydemping.

Bruker de ofte når jeg klipper gresset, hekken og kabelen (takk for utskiftbar kabel Bose)
 
Gjenbruker denne tråden, jeg:

Hva er det som er kremen av Bose sine støydempende hodetelefoner egentlig? QC15? QC3?
 
Gjenbruker denne tråden, jeg:

Hva er det som er kremen av Bose sine støydempende hodetelefoner egentlig? QC15? QC3?

QC15. Jeg ønsket meg i utgangspunktet QC3 ettersom disse ser litt nettere ut og går litt mer under radaren. Jeg fikk muligheten til å kjøpe QC15 til 25% rabatt på space world for ca. 1,5 år siden, og slo dermed til på dette.

Dersom jeg skulle valgt på nytt i dag hadde jeg definitivt gått for QC15. Disse legger seg jo rundt øret i stedet for utenpå, og gir dermed en del passiv støydemping i tillegg til den aktive.
 
Takk for svar, @Lien! Tenkte egentlig kjøpe dem på en tur til USA, men når jeg ser på prisjakt nå ser jeg at det egentlig bare er et par hundrelapper å spare. Litt overrasket.
 
Redigert av en moderator:
Gjenbruker denne tråden, jeg:

Hva er det som er kremen av Bose sine støydempende hodetelefoner egentlig? QC15? QC3?
Siden jeg var trådstarter kan jeg jo svare deg også, siden jeg kjøpte et par QC15 på tilbud på Expert for kr 1299. De var helt fantastiske å bruke på fly; en ny verden åpnet seg. Loevhagen hevdet tidligere i denne tråden at de er ulne, og det har han helt rett i, så de er ikke veldig interessante å bruke annet enn på fly. Og ved støvsuging, plenklipping osv... Jeg mistenker det aller beste tipset er SpaceCowboy sitt, da han anbefalte AKG K-495 NC. Dyrere enn QC15, men antakelig bedre. Spørs om ikke jeg prøver det før neste flyreise. (Mine QC15 ble lånt av datter som i øyeblikket befinner seg i Atlanta, og ting hun «låner» har en tendens til å forsvinne på uforklarlig vis...)
 
Kan også skrive under på at QC15 er meget bra til flybruk. Jeg klarer meg ikke uten ihvertfall :)
Passer man på litt så finner man de på kampanje til en hyggelig pris også. Tror jeg fikk mine for 1299,- på ett åpningstilbud hos Elkjøp.
 
Takk for gode tips! Tror det ender på QC15. Det vil nok kun bli brukt på flyturer, togturer o.l, da jeg allerede har B&W P5 og C5. Tror jeg må prøve begge settene, til den typen bruk syns jeg nesten komforten blir viktigere enn lydkvaliteten (innenfor rimelighetens grenser)
 
Takk for gode tips! Tror det ender på QC15. Det vil nok kun bli brukt på flyturer, togturer o.l, da jeg allerede har B&W P5 og C5. Tror jeg må prøve begge settene, til den typen bruk syns jeg nesten komforten blir viktigere enn lydkvaliteten (innenfor rimelighetens grenser)
Begge er sannsynligvis utstilt på din lokale Expert, var i hvert fall det på Ski. Komforten til QC15 er førsteklasses, og på fly oppleves lydkvaliteten også som førsteklasses.
 
Har et sett med Monster Cable Inspiriation som jeg er veldig fornøyd med. Jeg finner de komfortable, og de går kanskje litt lettere under radaren enn Bose sine.

Med det sagt så har jeg ikke prøvd noen andre støykansellerende hodetelefoner, så hvordan de er i forhold til andre vet jeg ikke.
http://www.prisjakt.no/product.php?p=1509913
 
Eneste problemet med Monster er kvaliteten. Alle produktene jeg har hatt fra dem har holdt seg dårlig. De har stort sett startet å "skurre" i lyden etter noen mndr. Tyder vel på noen dårlige kina koblinger et sted, men jeg er ikke ingeniør, så skal ikke være påståelig.

Har derimot også QC15 som ble kjøpt for 6 år siden og hatt utallige timer i fly. Uvurderlige!!
Bruker dem også på hotellrommet med PCn, og bruker en liten switch for å skru av støydempingen. Det funker for meg. Bruker dem da til film og youtube :p, ikke lydopplevelser.
 
Eneste problemet med Monster er kvaliteten. Alle produktene jeg har hatt fra dem har holdt seg dårlig. De har stort sett startet å "skurre" i lyden etter noen mndr. Tyder vel på noen dårlige kina koblinger et sted, men jeg er ikke ingeniør, så skal ikke være påståelig.

Har derimot også QC15 som ble kjøpt for 6 år siden og hatt utallige timer i fly. Uvurderlige!!
Bruker dem også på hotellrommet med PCn, og bruker en liten switch for å skru av støydempingen. Det funker for meg. Bruker dem da til film og youtube :p, ikke lydopplevelser.
«en liten switch»? Tell us more, @Ralph! Hvorfor har du behov for å slå av støydemping hvis lyden ikke blir bedre?
 
Redigert av en moderator: