Kjøper man et ur med ukjent service historikk og selger orienterer om det, så mener jeg dette er kjøpers risiko og ansvar.
En slitt rotor aksel er jo heller ikke en alvorlig feil, men noe som må regnes med på et ur som ikke er jevnlig vedlikeholdt.
Dette er jeg selvsagt helt inneforstått med, hadde bare ikke regnet med at det skulle bli noe sånt allerede etter noen få timer. Denne lyden er jo også noe som helt klart burde vært oppdaget av forrige eier (og dem før ham), da jeg merket det etter bare et par-tre timer, og jeg er ingen "ekspert" på noe vis. I så fall burde det vært opplyst om før salg, etter min mening.
Som sagt er jeg inneforstått med at det er jeg som har "bæsjet på leggen" her, og holder ikke hman ansvarlig. Jeg burde selvsagt ha sjekket uret mye bedre, men slik fungerer det ikke når jeg handler innenfor TS...av en eller annen grunn stoler jeg på at ting er "på stell" når jeg kjøper fra folk her som har positive tilbakemeldinger fra andre brukere.
Jeg ønsker ikke at dette blir noen "popcorn-tråd" slik det er beskrevet over her, så jeg håper alle vil forholde seg saklig og kun diskutere prinsippet slik hman beskriver.