Hjelp til kjøp

Medlem
7. aug. 2012
Innlegg
191
Hei!

Vurderer å gå til innkjøp av min første Seiko, og ettersom jeg verken har noe særlig kunnskaper eller erfaringer rundt merket, kan jeg trenge litt hjelp :) Planen er innkjøp av en dykker, og da gjerne litt rimelig ettersom den ikke kommer til å bli så mye brukt. Har derfor sett en del på SKX007/SKX009, eller New Turtle. Jeg har et nokså blandet inntrykk av disse, og føler de fort kan bli litt tykke, spesielt når jeg planlegger å bruke den på NATO-rem. Hva tenker dere? Føler de fort kan bli litt "chunky"?

Designmessig liker jeg New Turtle best, men jeg føler den blir for stor. Jeg er ikke så kjent med Seiko sine modeller, men jeg vil anta det ikke finnes en som er lik, men mindre?

Fargemessig kan jeg også trenge litt råd! Liker godt kombinasjonen blå/rød på SKX009 og SRP779, men føler fargene begrenser veldig bruk av NATO. Enig?

Takk for svar!
 
Redigert:
For å svare konkret på ett av spørsmålene dine er det nok ikke kommet en mindre variant av SRP77x ("new Turtle"), men SKX013 er lillebroren til SKX007. @Larsnie har en slik som han sikkert kan fortelle mer om.
 
For å svare konkret på ett av spørsmålene dine er det nok ikke kommet en mindre variant av SRP77x ("new Turtle"), men SKX013 er lillebroren til SKX007. @Larsnie har en slik som han sikkert kan fortelle mer om.


Riktig. Jeg har en SKX013. det er en lillebror av 007/009. Den har samme urverk, samme 200 meter vanntetthet. Samme solide feeling. Samme kule lume. Og egentlig helt lik bortsett fra sekundviseren. Og selvsagt det at diameteren er 38 mm og den bruker 20 mm reimer, noe som etter min mening gjør den mer komfortabel enn storebrødrenes 22 mm.

Høyden er den samme som storebror 13 mm. Noe som ikke er noe problem, om du ikke elsker trange skjorter og vil gjemme klokka likevel.
896F4B27-E680-45E0-AE05-DBD80D9A5612_zpsjjffkykj.jpg

Jeg vurderer å la min gå siden jeg like gjerne bruker den gamle kvartsdykkeren min. 1750 god som ny med jubileelenke, brun perlon og Bondreima som er vist. Ta kontakt om det er av interesse.

Lars Birger
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: P.Lutken
Fargemessig kan jeg også trenge litt råd! Liker godt kombinasjonen blå/rød på SKX009 og SRP779, men føler fargene begrenser veldig bruk av NATO. Enig?

Hvis det egentlig er modellen med pepsi-bezel du har lyst på, så synes jeg du skal gå for den og ikke tenke på de færre mulighetene du har med nato. Du finner uansett nok nato-remer som passer, og personlig så liker jeg også pepsi-bezelen best siden den gir en mer "vintage" følelse og gjør klokken mer spesiell :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
Der var SKX013 ute av døra.
For de de som har lyst på sin egen kan jeg anbefale
Bestqualitywatches.co.uk fin pris, lynrask ankomst og verdens beste innpakking. De har et par stykker igjen enda.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Mauno
@tobiasvl
Hva det er for slags hansker vet jeg ikke. Jeg har hatt dem i årevis og se er uten merker. Alt jeg vet er at de var billige og har fin farge

Lars Birger