Hjelp til å spotte Rolex

Medlem
10. juli 2012
Innlegg
299
Sted
Oslo
Hei,

FIkk tilbud om å kjøpe denne klokken i dag. Er det noen som klarer å se om den ser ok ut? Jeg synes den både så og føltes bra, men fikk et treff på en forumside i utlandet på serienummeret og ble skeptisk.

Serienummeret er M241509,

ajO22Mk.jpg
 
Var det denne som ble lagt ut på finn.no noen få timer søndag kveld? Sendte både sms og ringte men fikk ikke noe kontakt med selger.. Annonsen ble fjernet/avvist nesten med en gang. Den ble lagt ut til 29.000,- så noen kan ha gjort et kupp her.. eller ikke.

Jeg kan ikke se på bildet om den er ekte eller ikke dessverre.. Finnes boks og papirer?
 
Redigert:
Og prisen var? Boks/papirer? Virker selger tillitsvekkende?
Får du treff på fake på serienr er det bare å løpe.
Er det for godt til å være sant osv
Er du i tvil så er du ikke i tvil..
 
Ser bra ut den, men hadde ikke kjøpt uten en treff hos urmaker hvis du føler det er noe muffens med serienr.
 
Rehauten virker å ha feil vinkel og er ganske skeptisk til at man kan se kronegraveringen i glasset såpass godt. Må sammenligne litt for å konkludere, men må si jeg er litt skeptisk.

Edit: Perlen ser også rar ut, heller mye mot falsk her... Selve rehautgraveringen ser off ut også, er akkurat som rehauten er litt for høy i forhold til graveringen. Alt dette er dog kun på minne, har ikke sammenlignet enda. Kan høre med et par eksperter om det faktisk er et kjøp som muligens skal gjennomføres
 
Redigert:
Huff, la merke til perlen og meget tydelig rehaut/krone på glass, men det kunne vært vinkel/lys. Skremmende, virkelig.
 
Huff, skremmende opplevelse. Selgeren er faktisk håndverker med eget firma, så storyen virket troverdig nok for meg. Jeg synes alt virket ok helt til jeg googlet serienummeret. Og godt var det. Tror faktisk ikke selger selv visste at den var falsk, for han reiste til urmaker umiddelbart og fikk den sjekket. Tror nok han selv ble lurt.

Det som er skremmende var at etter at selgeren hadde fått beskjed av urmakeren om at den var falsk, ringte han meg igjen og sa at urmakeren bekreftet at den var ekte. Etter å ha lest kommentarene her ringte jeg urmakeren selv for å høre hva han hadde å si. Han kunne fortelle at han hadde sagt til selger at klokken var falsk, og synes det var overraskende og trist at selger hadde sagt noe helt annet til meg.

Så takk til TS og urmakeren, som for øvrig er et godt kjent navn her på TS.
 
Huff, skremmende opplevelse. Selgeren er faktisk håndverker med eget firma, så storyen virket troverdig nok for meg. Jeg synes alt virket ok helt til jeg googlet serienummeret. Og godt var det. Tror faktisk ikke selger selv visste at den var falsk, for han reiste til urmaker umiddelbart og fikk den sjekket. Tror nok han selv ble lurt.

Det som er skremmende var at etter at selgeren hadde fått beskjed av urmakeren om at den var falsk, ringte han meg igjen og sa at urmakeren bekreftet at den var ekte. Etter å ha lest kommentarene her ringte jeg urmakeren selv for å høre hva han hadde å si. Han kunne fortelle at han hadde sagt til selger at klokken var falsk, og synes det var overraskende og trist at selger hadde sagt noe helt annet til meg.

Så takk til TS og urmakeren, som for øvrig er et godt kjent navn her på TS.

Herregud... ja, det er faktisk skremmende! Er nok ikke alle som hadde tatt den telefonen til urmaker for å dobbeltsjekke. Fantastisk at du gjorde det!! Har ikke så mye sympati for han håndtverkern som ble lurt når han selv bevisst forsøker å lure andre videre.

Greit å være OBS om denne skulle komme ut for salg igjen! Han er nok fortsatt interessert i få solgt den..

Hvem er denne urmakeren og det velkjente TS medlemmet?
 
Redigert:
Vel, nå er vel RWG et replika-forum....aka "Replica-Watches-Guide forum"

Oj, se der ja. Det fikk jeg ikke med meg. Av en eller annen grunn leste jeg det som Rolex Watches Guide :confused: Unnskylder meg med at det var på mobilen ute i regnvær :cool:
 
Det som er skremmende var at etter at selgeren hadde fått beskjed av urmakeren om at den var falsk, ringte han meg igjen og sa at urmakeren bekreftet at den var ekte. Etter å ha lest kommentarene her ringte jeg urmakeren selv for å høre hva han hadde å si. Han kunne fortelle at han hadde sagt til selger at klokken var falsk, og synes det var overraskende og trist at selger hadde sagt noe helt annet til meg.

Dersom det er riktig, er det forsøk på bedrageri, på grensen til grovt bedrageri, og burde anmeldes med en gang. Slike ting bør ingen få slippe unna med.
 
Redigert:
Herregud... ja, det er faktisk skremmende! Er nok ikke alle som hadde tatt den telefonen til urmaker for å dobbeltsjekke. Fantastisk at du gjorde det!! Har ikke så mye sympati for han håndtverkern som ble lurt når han selv bevisst forsøker å lure andre videre.

Greit å være OBS om denne skulle komme ut for salg igjen! Han er nok fortsatt interessert i få solgt den..

Hvem er denne urmakeren og det velkjente TS medlemmet?

Unnskyld, det kom feil ut. Urmakerforretningen er kjent navn, vet ikke om urmakeren selv er medlem. Jeg tenkte jeg evt skulle høre med han først om det var greit å legge ut navnet/forretningen.

Greit å være obs på denne ja. Mulig et søk på serienummeret vil gi treff på denne tråden etter hvert.
 
Jeg er overbevist om at denne er fake. Give away er altfor synlig laserinngravering i glasset. Flere detaljer er også dårlige.
 
Ingen boks eller papirer. Får ikke noe bad feeling av selger, men igjen, han vet ingenting om den selv. Han er en håndverker som fikk den som betaling for uoppgjort arbeid.

Det er ikke noe fake-side treff. Det er en som har fått tilbud om å kjøpe en kasse merket dette serienummeret.

Nå ringte det så mange bjeller inni hodet mitt, at jeg ble helt svimmel... :)

EDIT: Ser at klokka var feik. Bjellene (som vanlig) hadde rett dessverre. Nå som jeg har lest hele tråden, er jeg enig med @Hopalong, anmeld! Helvetes folk.
 
Redigert av en moderator:
Trenger ingen Rolex ekspertise for å se at den dot-marker på 11 er ikke helt sentrert på sin minutt strek: Den går litt mot venstre.
Ingen perspektiv effekt på bilde der: Alle andre ser sentrert ut.
Det er bare å rotere klokken og skjekker hver detaljer først og fremst... After that, you open the oyster;)

ajO22Mk_zps4e8d1ae0.jpg