Hjelp! Seamaster 300 ceramic eller PO 2500?

Personlig syns jeg at 42 mm Planet Ocean kal. 2500 i svart er den fineste Planet Ocean som har vært (sammen med broren i orange).

Den er også langt mer anvendelig ift. remmer enn det SMPen er IMHO.

• Liker
Reaksjoner: Bond
Her renner det inn med meninger, og jeg sitter like mye på gjerdet som før! :D

@GrimReaper Den der er flott, men blir nok litt for flott til mitt bruk.

@UJU Jaaa, lenken på SMPC er mindre tool enn på PO, men jeg liker den likevel! Fargen på datovinduet prøver jeg så godt jeg kan å ignorere. Skjønner ikke hvorfor de ikke tok seg bryet med å matche fargen.

@DoDe Jeg tenkte i utgangspunktet det samme, at den glossy skiven uten bølger var feil. Jeg syns fremdeles at den kanskje er litt for glossy, men at bølgene ikke er der, gjør meg ingenting.

@Preacher Jeg har faktisk hatt både 2254.50 og 2264.50, men solgte begge to. For min del – og jeg vet at dette sikkert er som å banne i kirka – ser de ut som et halvveisprodukt på vei mot Planet Ocean. Det er bond-kassa, hvor de har slengt inn en helt annen skive, og ikke tatt seg bryet med å matche sekundviseren (med rund lollipop) til de råkule sverdviserne. Jeg syns fremdeles at klokka er fin, og kunne gjerne eid den igjen, men det er noe halvveis med den.

@Audjoh Overbevisende tale!

@Jon Henrik 42 mm PO 2500 er helt klart den fineste PO-en. Det har jeg heldigvis slått meg til ro med, og ment lenge. Enig i at den er mer anvendelig til reimer osv., men jeg bruker stort sett bare lenke.

Personlig syns jeg at 42 mm Planet Ocean kal. 2500 i svart er den fineste Planet Ocean som har vært (sammen med broren i orange).

Den er også langt mer anvendelig ift. remmer enn det SMPen er IMHO.
+1.......42mm Planet Ocean er bare så rett mtp. size kontra 45,5mm.
Er liksom en 'redusert saus' med masse snadder ivaretatt ;)

Redigert:
Jeg er også veldig glad i SMPc, men ikke så glad i lenken. Min løsning: satt på samme lenke som på 2254.50.
IMG_20200908_142240.jpg

TAKK til alle som delte interessante synspunkt på disse to klokkene. Visen endte med at jeg kjøpte en flott SMPc i blå (den riktige fargen for min del) av @hman, og fikk solgt PO-en min på rekordtid.

Det er noe med det ikoniske designet som appellerer, og jeg er strålende fornøyd med valget! :)

20200916_131248.jpg

TAKK til alle som delte interessante synspunkt på disse to klokkene. Visen endte med at jeg kjøpte en flott SMPc i blå (den riktige fargen for min del) av @hman, og fikk solgt PO-en min på rekordtid.

Det er noe med det ikoniske designet som appellerer, og jeg er strålende fornøyd med valget! :)

Vis vedlegg 213257
Gratulerer!!!
8- )

• Liker
Reaksjoner: Frabr
Gratulerer. Jeg liker lenken på SMP, den er en del av det klassiske designet, og skiller seg ut fra alle de andre klokkene med stållenke.

Omega SMP er (sammen med Tag Heuer Link) en av få modeller som lett kan kjennes igjen bare på lenken. :)

• Liker
Reaksjoner: Frabr