Spennende tråd å følge med på og gleder meg til å se flere oppdateringer!
Vi er kanskje litt på samme kunnskapsnivå når det kommer til denne hobbyen. Forskjellen er vel at jeg ikke har midler nok til å kjøre 100% på med storhandel fra Bergeon & Co, men heller kjøper verktøy litt her og der når jeg kommer over gode tilbud.

Jeg har også eksperimentert med pre-incabloc juveler denne uka, og møtte selv vanskeligheter med dette.
Da jeg skulle presse på plass cap-juvelen i regulatoren etter smøring (uten jewel-press) er jeg ganske sikker på at den sprakk på midten. I tillegg klarte den ytterste spiralen i hairsprigen å deformere seg da jeg skulle sette den tilbake - noe som gjorde det nærmest umulig å få den på plass igjen. Heldigvis var det et ikke-fungerende forsøksurverk. Patentet på Cymaen din har jeg ikke vært borti før.
Ref det du sa om hovedfjær på forrige side: Personlig synes jeg dette er en av de minst utfordrende fasene av reperasjonen og ikke noe man trenger å overlate til profesjonelle. Har du en hovedfjær som ikke er brukket er det bare å adde olje og plassere den tilbake med fingrene. Er den brukket kan du ved å å vite navnet på urverket finne akkurat riktig modell på nett; f.eks hos HS Walsh. Er fjæren utilgjengelig kan du kjøpe noe som ligger nærme nok ved å måle høyde, bredde osv.
Også enig med tipset til
@Eternamaniac Vet ikke om du la det til i innkjøpslisten, men en "pin vise" er helt uunværlig da alle operasjoner som har med krone og kronevelle behøver et godt grep du ikke får til med f.eks pinsett.