Hi-Fi tråden

IMG_9909.png

Største argumentet for å kjøpe litt fancy kabler er at det har stor innvirkning på WAF , og dermed også en klar lydforbedring siden man aldri kjem til å høre slutten på klaginga over stygge kabler . Så har man kryssningspunktet mellom det og " vi kunne jo ha hatt en weekendtur for den prisen der " som en bøe holde seg på rett side av. Noken kan sikkert lage en graf på det.

• Liker
Reaksjoner: Raspeball
Lei av kabler,forsterkere etc…
Noen som har prøvd PX8 S2?
Hadde PX8, fantastisk lyd. Kanskje ikke helt nøytralt, men engasjerende å lytte til. Reklamerte på bøyle som separerte 2 ganger før jeg fikk et nytt som bare sluttet å fungere etter kort tid. Ikke utsatt for noe fysisk eller fuktighet. Forhåpentligvis ikke noe problem på S2, men Hifiklubben er veldig greie å ha med å gjøre om noe skjer.

Var mer opptatt av hifi før, men liker jo fremdeles god lyd. Har ihvertfall endt opp med 3 ulike sett til en lavere pris enn PX8, syns alle kommer til sin rett. Alt til sitt bruk.

musikk, gaming: Sennheiser HD560s
komfort og frihet: Sennheiser True Wireless 4
støyisolasjon og ørevarmer: Sennheiser Momentum 4

• Liker
Reaksjoner: Raniets
Er litt der jeg også, var mer opptatt av hifi før.
Fremdeles opptatt av bra lyd.

Har bare lystpå noe som låter bra. Uten forsterker.
Har solgt alle klokker over 32ohm.
Så nå klarer jeg meg med en dongel forsterker/dragonfly. Kunne tenkt meg å tatt den ett steg til…

Største argumentet for å kjøpe litt fancy kabler er at det har stor innvirkning på WAF , og dermed også en klar lydforbedring siden man aldri kjem til å høre slutten på klaginga over stygge kabler . Så har man kryssningspunktet mellom det og " vi kunne jo ha hatt en weekendtur for den prisen der " som en bøe holde seg på rett side av. Noken kan sikkert lage en graf på det.
weekendtur - hva er det?
sist jeg motvillig var på ferie var i 2001.
hva er det med meg!

Ingen andre her inne som tutler med headfi?
@Loevhagen

Vis vedlegg 419313
Jeg hadde et par AKG K701 jeg brukte med PCen, matet gjennom en Cambridge Audio DacMagic og en SPL Auditor forsterker. Hodetelefonene hadde holdt siden 2008 og blitt reparert en gang, men nå var plasten såpass sprukket og fæl at de fikk gå. Prisen for en reparasjon er nå straks høyere enn prisen for et nytt par. Veldig greie hodetelefoner, du får virkelig mye for penga, selv om de kanskje kan bli litt vel flate, og når de er nye klemmer de på huet omtrent like hardt som Morten Thoresen. Forsterker trenger de vel egentlig for å bli litt futt i. Auditor er kanskje litt som å skyte spurv med kanon, men det funker nok.
Ellers har jeg et par nesten like gamle Denon AH D-5000 som jeg hadde glemt av, som lå i kjelleren. Jeg sendte dem inn til service, og ser frem til å bruke dem igjen. De har den lille X-faktoren K701 mangler, men de er nesten så "perfekte" at det blir kjedelig.
I mellomtiden har jeg et sett AKG K181 DJ. Det er greit trykk i dem, men jeg blir fort sliten i skallen av å bruke dem over tid. On-ear og briller er en dårlig kombinasjon.

• Liker
Reaksjoner: Raniets