Hi-Fi tråden

Hentet Dynaudio X12 hos Soundgarden nå i stad. Koblet opp med Rega Mira 3 og en Naim CDS2/XPS som kilde. Det spiller overraskende bra.
 
Harde pakker er morsomst... :D

CAM00006.jpg


CAM00007.jpg
 
Gratulerer med nydelige og knallbra høytalere, disse vil gi deg MYE glede, det er jeg sikker på. :)
 
Gratulerer! Du sendte WTB'en din til HifiKlubben til slutt? :)

(misunnelig)

Her i stua hevdes det at disse høytalerne er "store". Sukk...

2014-02-21000219_zps725e51a4.jpg


2014-02-21000242_zps46b0658b.jpg
 
Gratulerer!

Skille:

Noen som har tips til et rimelig surround-anlegg? Gjerne satellitthøytalere, senter, + sub.
Trenger ikke være "hifi-kvalitet", det har jeg i stereo.
 
Cambridge minx + bw sub

Kjøp de "store" minx'ene.

Jeg har små minx bak, og det funker selvom lyden ikke er wow. Holder for meg.
 
Grattis, @boenna_69! CM9 er helt herlige!

Men herfra går det en vei, vøtt! Akkuratt som med klokker. Plutselig tenker du "Jeg burde kjøpt CMC2...", "Må vel egentlig ha sub her...", "Herregud, et effekttrinn hadde gjort seg..."

:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Takk for alle hyggelige gratulasjoner. Må si jeg er kjempefornøyd med lyden enn så lenge. :D

Grattis, @boenna_69! CM9 er helt herlige!

Men herfra går det en vei, vøtt! Akkuratt som med klokker. Plutselig tenker du "Jeg burde kjøpt CMC2...", "Må vel egentlig ha sub her...", "Herregud, et effekttrinn hadde gjort seg..."

:mrgreen:

Du har selvsagt helt rett, og jeg gjorde den første oppgraderingen allerede før jeg handlet ettersom familierådet egentlig var enige om at CM8 var mer enn bra nok.

Nå har jeg allerede et Doxa 70 SE effekttrinn som driver frontene, men jeg innrømmer at jeg har tenkt tanken på å kjøpe en til for å biampe eller kjøre de med en forsterker per høyttaler. :p

Videre må jeg jo kanskje oppgradere bakhøyttalere og sub slik at alt er i CM serien... Deretter begynner vel oppgraderingskarusellen, og CM10 står høyt på ønskelisten selv om dette ble nedstemt i familierådet i denne runden.

:rolleyes:


Gratulerer, @boenna_69!
Da er lyden på plass, men det ser ut som større bilde/tv står for tur ;)

Enig i at den gamle 40' begynner å bli litt liten... Merkelig hvordan TV'er krymper etter et par års bruk... :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Har så smått begynt å tenke på å få opp stereo lyd på gjesterom/"arbeidsrommet" (12-14 kvm) i leilighet vi flyttet inn i i vinter. Vil gjenbruke min gamle NAD C340 og kikker etter høytalere til denne. Hadde tidligere B&W 602 S2, som jeg var godt fornøyd med, men aaaltfoor store iflg kona. Har vært å prøvehørt B&W 686 S2 og Dali LEKTOR 2, blant annet. Som høres greit ut, men må høres med litt mer kjent musikk.

Skal ha opp en liten TV som kobles til forsterkeren, tenker å plassere Apple TV boksen der. Med Get app på 'paden blir det enkelt å stream TV sendingene til TV'en. Etterhvert finner jeg nok fram den gamle CD spilleren også.


Noen forslag til andre kompakt høytalere jeg burde høre på som passer til NAD'en ? Som nevnt så likte jeg lyden av 602 med den, av musikk går det mest i rolig "rock" og pop på begrenset volum, liker å høre detaljene og noe bass
det jo være. De bør tåle å stå nærme veggen.
 
Byttet ut mine Amphion Ion+ med et par Piega TP3 i dag. Var veldig fornøyd med Amphion, men Piega er noen klasser over. Hadde Piega Coax 10 før, og savnet lybildet, TP3 gir ufattelig mye av det samme til 1/4 av prisen:)

40003e76b8d9d74308872bde4f3bce1f_zps0151d75c.jpg
 
Har nå kjøpt min første leilighet og er i gang med oppussing.

Er litt i planleggingsfasen og trenger hjelp med å planlegge lyd og bilde i stue.

Er på utkikk etter en tv og anlegg. Har dere lyst til å hjelpe meg?

Jeg har sett for meg å kun starte med høyttalere foran pga. plassmangel, men kommer til å legge opp rør til høyttalere bak i tilfelle jeg savner surround.

Bør man ha sub og senter hvis man ikke skal ha surround eller holder det med gulvstående høyttalere?

Har sett litt på Focal og B&W når det kommer til lyd. Jeg har ikke fått hørt på Focal høyttalerene jeg har sett på men har vært veldig fornøyd med frontsettet jeg hadde i gamle bilen.


Focal Chorus 826 V W eller B&W CM9, noen som har sammenlignet disse to før?

Hva syntes dere om denne tven Samsung UE65F8005?

Forsterkeren jeg har sett på er Onkyo 929. Ble anbefalt denne av han i butikken. Er dette en grei forsterker?

Setter veldig pris på all hjelp og råd:)
 
Hei:)
Hva er budsjett?
Om du trenger sub avhenger av frontene. Du trenger ikke senter om du begynner med stereo.
Hvor stor sjangse er det at du går for surroundlyd?
Jeg har dali og nad og er fornøyd, har cambridge minx bak og bw sub. Minx ser du ikke og kan være et alternativ for deg også.
 
Budsjettet på lyd er ca.30k. Jeg tror ikke sjansen er så stor for at jeg går surround, men det finner jeg vel ut etter hvert hvis jeg savner det.

Tv: ca 20k. Denne får jeg som innflyttingsgave av foreldrene mine.

Forslaget jeg fikk av selger på Focal med litt rabatt. havnet litt over budsjett.

Focal 800-serien
2 stk. 826, front.
1 stk. cc800, center
2stk. sr800, souround
1 stk. sw700 (Da 800 er utsolgt. Lik elektronikk, litt annet utseende).

Forsterker: Onkyo 929.