Her er de nye Rolex prisene i US

Rolex prisene

Heldigvis så har jeg allerede kjøpt de Rolex klokkene jeg har hatt lyst på. Bare en fordel at prisene går opp for selgerene i brukt markedet.:) Jeg tror nok ikke at jeg vil komme til å kjøpe flere nye Rolex klokker fra a.d. Har rett og slett ikke råd til det. Selv om det er det beste klokkekjøp man kan gjøre. Kanskje skulle solgt unna alt av andre merker og satset alt på noen Rolex sports modeller. Ville nok ha lønt seg etterhvert.

Jeg tror nok ikke at jeg vil komme til å kjøpe flere nye Rolex klokker fra a.d. Har rett og slett ikke råd til det. Selv om det er det beste klokkekjøp man kan gjøre. etterhvert.

Vel handler du hos AD så er vel 20% av verdien skallet av klokka i det du passerer dørstokken på vei ut, men at Rolex av en eller annen grunn holder seg meget bra i pris når de første 30-40% er borte, er det liten tvil om. Så om du har handlet deg ferdig er det jo bare å unne seg en kald en i kveld og nyte klokkeskrinet ;)

Gikk forbi Lian i dag og der var det ingen endring. GMT II til 50800 og den nye Sub LV til 56000.
Hadde også noen andre i vinduet, men de merket jeg meg ikke prisen på.

Prisen på en 116610 er vel ca 52500,- hos norsk forhandler?

Noen som kan bekrefte dette?

Rolex prisene

Vel handler du hos AD så er vel 20% av verdien skallet av klokka i det du passerer dørstokken på vei ut, men at Rolex av en eller annen grunn holder seg meget bra i pris når de første 30-40% er borte, er det liten tvil om. Så om du har handlet deg ferdig er det jo bare å unne seg en kald en i kveld og nyte klokkeskrinet ;)

Vel, har kanskje ikke handlet meg helt ferdig idet jeg kunne tenkt meg en DateJust II.
Tror nok kanskje det kan bli det neste innkjøpet for min del.:D Men det blir nok ikke kjøpt fra AD. Selv om det er digg å kjøpe helt nytt så blir det for dyrt.
Det dukker vel opp noen snart på bruktmarkedet vil jeg tro.

Faktisk er Rolex fortsatt ganske gunstig priset sett i forhold til hva enkle sporsmodeller i stål koster fra f.eks AP eller Patek. Her koster stålmodellene fra 100k og oppover, med helt ordinære og enkle urverk (tenker spesielt på Patek Nautilus 132k !!).

Innen 5 år så må man regne med å betale 70-80k for en stål sports Rolex, så her er det bare "løp og kjøp".

Regards :)
AW

Godt spådd

Hahaha.
Kongebump.:p

Ser at vi klaget fælt på prisene den gangen også.
Nautilus til 132k....trøste og bære.:oops:
Hvis jeg finner opp en tidsmaskin blir det ikke for å ta kål på Hitler eller advare Kennedy.
Da skal det hamstres klokker.o_O

Hahaha.
Kongebump.:p

Ser at vi klaget fælt på prisene den gangen også.
Nautilus til 132k....trøste og bære.:oops:
Hvis jeg finner opp en tidsmaskin blir det ikke for å ta kål på Hitler eller advare Kennedy.
Da skal det hamstres klokker.o_O
Tilbake til 60-tallet; Comex, Paul Newman, triple6, PanAM. Man hadde jo blitt mangemillionær bare på et par av hver:eek: