Her er de nye Rolex prisene i US

Medlem
18. mai 2009
Innlegg
483
Sted
Oslo
Her kommer de nye retail prisene i USA. Husk at disse prisene er før tax. Gang med 6,2 og legg til 25% mva. Det blir ganske heftige priser !

SS SUB NON DATE 5825.
SS SUB DATE 7375.
SS GRN SUB 7875.
SS/18KT SUB 11250.
18KTY SUB 28850.
18KTW SUB 31300.
SS EXP 5725.
SS EXP II 6325.
SS GMT 7275.
DSSD 9800.
SS Daytona 10400.
SS/18KT Daytona 14750.
18KT Y Daytona 29500.

Regards :)
AW
 
For at norske bedrifte ikke skal gå konkurs velger jeg å tro.
 
Hæ? Dette er listepriser i USA på nye ur. Hva har det med norske bedrifter eller MVA å gjøre? De importerer da ikke klokkene fra amerikanske forhandlere, like lite som at norske forbrukere gjør det.
 
Prisene som A.Warhol her oppgir er ikke så fryktelig langt fra de norske, men det er noen tusenlapper i +/- på de forskjellige modellene. Urverket.no er nokså bra oppdatert på Rolex-priser, men de har ikke pris på Ceramic-subene.
 
I Usa oppgis bestandig retail prisene uten lokal tax (egentlig det samme som taxfree priser) for å få få sammenlignbare priser må man alltid legge til til norsk MVA.

Regards :)
AW

OK, da er jeg med. En 14060M vil f.eks. koste over 45K nå. Herregud. :eek:
 
Så prisene kommer til å øke like mange prosent som de har gjort i f.eks USA?
Begynner å bli friske priser;)
 
Rolex prisene

Prisene på Rolex er helt på trynet synes jeg. De har løpt fra all annen prisøkning i samfunnet forøvrig flere ganger. Jeg tror ikke at jeg vet om noe annet produkt som har steget mer i pris de siste 20 årene enn det Rolex har gjort. Ikke engang de norske bensinprisene eller gull har hatt samme prisutvikling som Rolex.
 
Prisene på Rolex er helt på trynet synes jeg. De har løpt fra all annen prisøkning i samfunnet forøvrig flere ganger. Jeg tror ikke at jeg vet om noe annet produkt som har steget mer i pris de siste 20 årene enn det Rolex har gjort. Ikke engang de norske bensinprisene eller gull har hatt samme prisutvikling som Rolex.

Faktisk er Rolex fortsatt ganske gunstig priset sett i forhold til hva enkle sporsmodeller i stål koster fra f.eks AP eller Patek. Her koster stålmodellene fra 100k og oppover, med helt ordinære og enkle urverk (tenker spesielt på Patek Nautilus 132k !!).

Innen 5 år så må man regne med å betale 70-80k for en stål sports Rolex, så her er det bare "løp og kjøp".

Regards :)
AW
 
Rlx prisene

Faktisk er Rolex fortsatt ganske gunstig priset sett i forhold til hva enkle sporsmodeller i stål koster fra f.eks AP eller Patek. Her koster stålmodellene fra 100k og oppover, med helt ordinære og enkle urverk (tenker spesielt på Patek Nautilus 132k !!).

Innen 5 år så må man regne med å betale 70-80k for en stål sports Rolex, så her er det bare "løp og kjøp".

Regards :)
AW

Ja, det er helt som du her sier, LØP OG KJØP.;)
Prisene på Patek og A.P har ikke hatt den samme eksplosive prisutviklingen som Rolex.
Patek og A.P. har vært for dyre hele tiden.
Jeg kjøpte en Rolex fra en a.d. som også hadde Patek for endel år siden, da kostet denne i underkant av 8k, mens en Patek i stål kostet 46k. Husker ikke helt om det var en Nautilus eller Aquanaut. Det jeg vil frem til er at Patek klokken i stål ikke koster 360k nå idag. Noe den ville gjort dersom de skulle ha fulgt prisutviklingen til Rolex. Et sted må det stoppe mener jeg. De trekker det ganske langt med prisøkningene sine vil jeg si. Men det er klart at så lenge de selger klokker i bøtter og spann så ville det jo være dumt av Rolex å ikke benytte seg av det gunstige markedet de befinner seg i. Så lenge folk er villige til å betale så er det jo som det skal være. En annen sak er jo at Rolex har forbedret sine modeller og det gjør jo sitt på prisene det også. Bedre blir jo som regel dyrere.:)
 
Rolex prisene

Heldigvis så har jeg allerede kjøpt de Rolex klokkene jeg har hatt lyst på. Bare en fordel at prisene går opp for selgerene i brukt markedet.:) Jeg tror nok ikke at jeg vil komme til å kjøpe flere nye Rolex klokker fra a.d. Har rett og slett ikke råd til det. Selv om det er det beste klokkekjøp man kan gjøre. Kanskje skulle solgt unna alt av andre merker og satset alt på noen Rolex sports modeller. Ville nok ha lønt seg etterhvert.
 
Jeg tror nok ikke at jeg vil komme til å kjøpe flere nye Rolex klokker fra a.d. Har rett og slett ikke råd til det. Selv om det er det beste klokkekjøp man kan gjøre. etterhvert.

Vel handler du hos AD så er vel 20% av verdien skallet av klokka i det du passerer dørstokken på vei ut, men at Rolex av en eller annen grunn holder seg meget bra i pris når de første 30-40% er borte, er det liten tvil om. Så om du har handlet deg ferdig er det jo bare å unne seg en kald en i kveld og nyte klokkeskrinet ;)
 
Gikk forbi Lian i dag og der var det ingen endring. GMT II til 50800 og den nye Sub LV til 56000.
Hadde også noen andre i vinduet, men de merket jeg meg ikke prisen på.
 
Prisen på en 116610 er vel ca 52500,- hos norsk forhandler?

Noen som kan bekrefte dette?
 
Rolex prisene

Vel handler du hos AD så er vel 20% av verdien skallet av klokka i det du passerer dørstokken på vei ut, men at Rolex av en eller annen grunn holder seg meget bra i pris når de første 30-40% er borte, er det liten tvil om. Så om du har handlet deg ferdig er det jo bare å unne seg en kald en i kveld og nyte klokkeskrinet ;)

Vel, har kanskje ikke handlet meg helt ferdig idet jeg kunne tenkt meg en DateJust II.
Tror nok kanskje det kan bli det neste innkjøpet for min del.:D Men det blir nok ikke kjøpt fra AD. Selv om det er digg å kjøpe helt nytt så blir det for dyrt.
Det dukker vel opp noen snart på bruktmarkedet vil jeg tro.