Har 422, skal jeg bytte (tilbake) til 372?

Pam 422 eller 372?

  • Pam 422

    Stemmer: 23 45,1%
  • Pam 372

    Stemmer: 28 54,9%

  • Antall stemmer
    51
Jeg har hatt begge, og byttet på dem innimellom....min anbefaling går klart til 372! En skive som "ren" og klassisk, og med fin symmetri.
Om antall produserte 372 er for "høyt" for deg, kan du jo velge en 557 (372 m/kronen plassert kl 0900) Sistnevnte er det ikke mange av?
Som @J.CAT også sier: Sexy plexi er kult!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin og Tom Henriksen
KONKLUSJONEN BLE ETTER HVERT:

Det mer rafinerte urverket på 422'n med sekundviser + PR på baksiden + safirglass, vant over det mer historisk og korrekte "vintage" base uttrykket til 372'n.
Jeg bruker også 422 mye mer avslappet enn det som var tilfellet med 372'n. Til tross for at plexien godt "kler" riper, så hadde jeg alltid angst for å slå borti noe med denne, safirglasset på 422 tåler derimot godt et møte med en dørkarm eller to.
- Så inntil videre beholdes 422'n.

Takk for deres stemmer og kommentarer.
 
Du skal ha
P1040574.JPG
 
He he ..en krangel om hvilken som er best. :D
Jeg har jo hatt 372 og angret på at den ble solgt, det var jo derfor 422 kom inn. Så ja, enig i at 372 er fet og har all dna inntakt.

Likevel liker jeg i dag 422 bedre, av de alerede nevnte grunner. I tillegg syntes jeg nå at nedre del av skiven på 372'n virker merkelig "tom", når begge viserne befinner seg på den øvre delen.

Nå leveres jo ikke 372'n med plexi lengre, så da er jo også dna fordelen blitt betydelig svekket.

Uansett, kule ur begge to.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Det er mulig, Panerai produserer dog ikke mange i forhold til andre kjente merker og 372 er uansett så mye mere DNA og feeeetere enn 422n med den rotete skiva. Keep it clean.
Tom

Du syns det er rotete, jeg liker det veldig godt. Det er sant at 372 har mye mer DNA men det er også sant at 372 monterer ikke verken en Rolex eller en Angelus! Så er den fortsatt en "moderne" Panerai akkurat som som 422. De gustibus my friend ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen og Gin
He he ..en krangel om hvilken som er best. :D
Jeg har jo hatt 372 og angret på at den ble solgt, det var jo derfor 422 kom inn. Så ja, enig i at 372 er fet og har all dna inntakt.

Likevel liker jeg i dag 422 bedre, av de alerede nevnte grunner. I tillegg syntes jeg nå at nedre del av skiven på 372'n virker merkelig "tom", når begge viserne befinner seg på den øvre delen.

Nå leveres jo ikke 372'n med plexi lengre, så da er jo også dna fordelen blitt betydelig svekket.

Uansett, kule ur begge to.

Enig med deg når du sier at nedre skiven på 372 er "tomt". Også "Luminor - Marina" er fetere syns jeg enn "Luminor Panerai". Også i en moderne klokke jeg vil ha safir glass. Men som sagt før.. de gustibus! ;)

Og forresten her er det ikke noe krangel (fra min side) men jeg har valgt 422 akkurat fordi jeg liker den best pga mange estetiske/tekniske løsninger.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gin