Høstdepresjon

Dette blir helt utrolig. Et klimaks på en utrolig reise. Og at jeg har fått vært en liten del av dette med besøkene hos Rexhep føles nesten litt uvirkelig nå. Ingen tvil om at det har vært ups and downs, men nå er det endelig klart altså. Det som også har skjedd er jo at Rexhep selv har hatt en reise. Fra en nesten ukjent urmaker ved første besøk, om jeg husker riktig lagde de 10 klokker i året, til i dag som han snakkes om i samme åndedrag som de virkelig store. Helt utrolig!

Et par fra arkivet, vår tur nr. 2 i 2019:

1787816212656.png
1787816244350.png
1787816235156.png
1787816280848.png

Dette blir helt utrolig. Et klimaks på en utrolig reise. Og at jeg har fått vært en liten del av dette med besøkene hos Rexhep føles nesten litt uvirkelig nå. Ingen tvil om at det har vært ups and downs, men nå er det endelig klart altså. Det som også har skjedd er jo at Rexhep selv har hatt en reise. Fra en nesten ukjent urmaker ved første besøk, om jeg husker riktig lagde de 10 klokker i året, til i dag som han snakkes om i samme åndedrag som de virkelig store. Helt utrolig!

Et par fra arkivet, vår tur nr. 2 i 2019:

Vis vedlegg 436581Vis vedlegg 436583Vis vedlegg 436582Vis vedlegg 436584

Tusen takk, @andres
Det er nesten litt rart å lese dette nå, når det faktisk bare er timer igjen. Du er en av de få som har vært med på store deler av reisen, og som har sett både oppturene, nedturene, omveiene og de mange rundene med håp, frustrasjon og nye planer underveis.
Jeg er glad for at vi fikk oppleve besøket hos Rexhep sammen. Den gangen var AkriviA fortsatt et navn relativt få kjente til, og det var vanskelig å forestille seg hvilken posisjon han skulle få i klokkeverdenen noen år senere. Det gjør minnene og opplevelsene fra de tidlige besøkene ekstra spesielle.
Når jeg ser tilbake, handler dette egentlig om langt mer enn en klokke. Det handler om menneskene man har møtt, vennskapene som har oppstått og alle historiene som har blitt skapt underveis. Derfor betyr det også mye at du har vært en del av dette kapittelet.
Nå skal klokken endelig hjem, og jeg tror du har helt rett i at dette blir en følelsesladd helg. Jeg skal forsøke å dele så mye som mulig med Tidssonen-familien, men samtidig prøve å legge telefonen litt bort og ta inn øyeblikkene når de først kommer.
Takk for vennskapet, støtten og alle klokkepratene gjennom årene. Vi er jammen ikke helt unge lenger, men for en reise dette har vært. 🍻⌚❤️

Ikke mange timer igjen til avgang mot Genève.
Det blir en rimelig tettpakket helg, men det er vel egentlig akkurat sånn det skal være.
Fredagen starter med møte og omvisning hos Simon Brette. På bare noen få år har han gått fra å være et navn de færreste hadde hørt om til å bli en av de mest omtalte uavhengige urmakerne der ute. Chronomètre Artisans trenger vel neppe noen nærmere introduksjon for forumets medlemmer.
Deretter går turen videre til verkstedet til Xhevdet Rexhepi med påfølgende lunsj. Det er ikke mange urmakere jeg er mer nysgjerrig på å følge de neste årene enn akkurat Xhevdet.
Senere på dagen blir det middag og unboxing sammen med Rexhep og resten av AkriviA-familien. Hva som skjer etter middagen tør jeg egentlig ikke tenke på. Erfaringen tilsier at det sjelden blir en tidlig kveld i slikt selskap.
Lørdagen starter med frokost sammen med Mathieu Cleguer. Et navn som kanskje ikke er like kjent blant samlere ennå, men som absolutt er verdt å merke seg. Han har jobbet med utvikling av verk for flere spennende uavhengige aktører i bransjen, og har nå endelig lansert sitt eget prosjekt.
Kvelden avsluttes hos Franc Vila og hans gjeng. Franc er en av de virkelig fargerike karakterene i bransjen. Han har alltid gått sine egne veier og lager klokker som ingen andre. Om ikke annet vet jeg at det blir gode historier rundt bordet, og fulle glass.
wow god tur! utrolig agenda! kos deg masse og håper du nyter hvert øyeblikk

skal selv til Geneva i høst å hente en klokke men mer en «normal» tur, ikke noe som helst slikt du skal på! det unnes

• Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Tusen takk, @andres
Det er nesten litt rart å lese dette nå, når det faktisk bare er timer igjen. Du er en av de få som har vært med på store deler av reisen, og som har sett både oppturene, nedturene, omveiene og de mange rundene med håp, frustrasjon og nye planer underveis.
Jeg er glad for at vi fikk oppleve besøket hos Rexhep sammen. Den gangen var AkriviA fortsatt et navn relativt få kjente til, og det var vanskelig å forestille seg hvilken posisjon han skulle få i klokkeverdenen noen år senere. Det gjør minnene og opplevelsene fra de tidlige besøkene ekstra spesielle.
Når jeg ser tilbake, handler dette egentlig om langt mer enn en klokke. Det handler om menneskene man har møtt, vennskapene som har oppstått og alle historiene som har blitt skapt underveis. Derfor betyr det også mye at du har vært en del av dette kapittelet.
Nå skal klokken endelig hjem, og jeg tror du har helt rett i at dette blir en følelsesladd helg. Jeg skal forsøke å dele så mye som mulig med Tidssonen-familien, men samtidig prøve å legge telefonen litt bort og ta inn øyeblikkene når de først kommer.
Takk for vennskapet, støtten og alle klokkepratene gjennom årene. Vi er jammen ikke helt unge lenger, men for en reise dette har vært. 🍻⌚❤️
Det var en veldig fin tur. Sjukt at det er 7 år siden

• Liker
Reaksjoner: Edzilla og andres