Høstdepresjon

Deretter fikk vi en deilig pork belly, med squash og saus laget på harissa og estragon. Denne har nok vært litt lenge i sous vide, så ikke på topp ti plass dessverre. Nydelig smak, men dessverre så får man ikke skikkelig sprø svor om ikke svoren stekes for seg selv. I tillegg så er min erfaring at det fort kan bli litt lite struktur i kjøttet om kjøttet ligger for lenge i sous vide.
Men nydelig smak på kjøttet, og litt fart i sausen pga chilien i sausen.
10.jpg
11.jpg
 
Nydelig rød kjerne, deilig stekeskorpe, og friskt tilbehør. Kan så vidt kjenne den friske og bitre smaken fra sumac. Nom Nom. Dette var den beste av kveldens retter. Uvant med slikt tilbehør. Men absolutt noe man kan ta med seg videre.
16.jpg
 
Ingen måltider er komplett uten dessert. For min del så er det ost som gjelder.
Så her er det tre deilige oster: Chèvre, Brie de Meaux, og Gruyère.
Dessverre fikk jeg tatt bilde av vinene. Men her ble det drukket hvitt fra Jura om jeg ikke husker helt feil. Ble mye og god vin denne kvelden.


17.jpg
20.jpg
19.jpg
 
Neste på programmet var mer mat. Denne gangen skulle vi gi alt for The Palomar. Siste par besøk har vært under par. Så nå var det vinn eller forsvinn gamle venn.
1.jpg
 
Ble ønsket velkommen, og ble tildelt vår tidligere faste plass ved Josper-grillen.
Så langt alt bra. Stemningen var bra. Men ikke det trykket som var her tidligere. Alt virker mer smurt, og gjennomtenkt om du forstår hva jeg mener. Det spontane livet er blitt historie.
1 (1).jpg



 
Noen gamle travere er fortsatt på menyen, som Octo Hummus og beetroot. Men ellers er blitt ganske så oppdatert.
Fortsatt er drinkene like. Vi elsker bumblebee.
IMG_1560.jpeg
IMG_1561.jpeg
IMG_1556.jpeg
 
Så kommer maten. Å det kommer fort!
Selv om vi har bedt (nok en gang) om å få servert hver rett i rolig tempo.
Kubaneh er hjemmelaget brød, typ maks fluffy, tomatsalsa og tahini med yoghurt og olivenolje. Samtidig kommer baba ganoush, og octo hummus. Hva er det de ikke forstår med rolig tempo.... Mens dette er på bordet har vi fortsatt ikke drukket opp champagne og drinken.
Om det ikke var nok, så kom jaggu enda en rett opp på disken. Beetroot.

IMG_1567.jpeg


IMG_1574.jpeg


IMG_1576.jpeg


IMG_1572.jpeg


IMG_1580.jpeg
 
Samtlige retter var smakfulle og helt som de skulle være. Det som skuffet stort var octo hummus. Denne hadde endret seg totalt hva angår blekksprut. Her var det bare en slapp og litt tør tentakel som lå i en skål med kikerter og tilbehør. Tidligere så var det mange tentakler som var wrap´et sammen, og kjørt i sous vide. Slik som på dette bildet under.
41158191_896004430596118_7141272960924385280_n.jpg
 
10-12 minutter etter første rett har kommet på bordet, kommer f@en meg enda en rett.
Er bare til å le av. På under en halvtime så er vi snart igjennom alle rettene. Fortsatt litt drikke i glasset, og det er ikke rødvin.
IMG_1590.jpeg
 
Tree of life var helt perfekt. Passe stekt, og nydelige smaker fra grillen.
Men i dette tempoet så får man ikke tid til å nyte. Det blir bare stress, og man får knapt med seg hva man spiser.
Rødvinen som vi hadde bestilt hadde ikke blitt rørt før nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: bangiman og sunshine
På under én time så hadde vi fått cocktail, champagne og seks retter.
Nå var desserten også servert. Espresso martini. Alt dette på under én time fra vi kom inn døra.
Dette inkuderer også ett toalettbesøk.
Tror vi konkluderer med at dette ble vårt siste besøk hos The Palomar.
Litt vemodig siden vi har hatt så mange fine kvelder her.
IMG_1604.jpeg