Høstdepresjon

Crown and Anchor skal jeg definitivt innom når jeg drar over neste uke. Så vanvittig godt ut. Ellers planlagt 2 fotballkamper og toppet opp "idiotkontoen" :)

Mens du er i samme området. Så burde du også ta turen innom Jacob The Angel, som er caféen til folkene bak The Palomar og The Barbary. Ligger vis-à-vis The Barbary
Screen Shot 2017-10-04 at 09.33.50.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt og Vegard
Mulig Jacob The Angel er lettere å selge inn til fruen som ikke er så kjempeglad i "pubgrub", men er vel ingenting som tilsier at man ikke kan gå begge steder:)

Noe spennende som dukket opp på klokkefronten?
Skal se om jeg får tatt en titt på den nye JLC Master COntrol med sektorskive og forhåpentligvis IWC sin tribute til MKXII.

Mens du er i samme området. Så burde du også ta turen innom Jacob The Angel, som er caféen til folkene bak The Palomar og The Barbary. Ligger vis a vis The Barbary
Vis vedlegg 60942
 
Mulig Jacob The Angel er lettere å selge inn til fruen som ikke er så kjempeglad i "pubgrub", men er vel ingenting som tilsier at man ikke kan gå begge steder:)

Noe spennende som dukket opp på klokkefronten?
Skal se om jeg får tatt en titt på den nye JLC Master COntrol med sektorskive og forhåpentligvis IWC sin tribute til MKXII.

Covent Garden og Seven dials er jo shoppingmekka. Så du kan jo ta en liten snartur innom puben mens fruen kjører kredittkortet på overdrive :cool:.

Driver å selge rmeg litt ned nå, i håp at det kommer inn noen gobiter om ikke så lenge.
De siste to ukene har jeg bare brukt den hvite 5711. Vært min daglige beater. Egentlig så følge jeg at det bare er F.P. Journe Bleu, Speedy -69 og 5711 som nå er virkelige fungerer som daily beaters og keepers.

photo_2017-10-04_10-07-51.jpg
photo_2017-10-04_10-07-43.jpg
 
Ingen eller lite armtid = Noen andre har større glede av det. Jeg bruker nå Day-Date 40 som daglig beater. Fungerer strålende. Hadde samme klokke vært i rødt eller gult gull, hadde den ikke blitt brukt.

Venter stadig på å få inn igjen en Bleu i samlingen. Fikk forespeilet slutten av september for noen måneder siden, men har enda ikke hørt noe..Lange ventelister over alt.
 
  • Liker
Reaksjoner: stigg
Ingen eller lite armtid = Noen andre har større glede av det. Jeg bruker nå Day-Date 40 som daglig beater. Fungerer strålende. Hadde samme klokke vært i rødt eller gult gull, hadde den ikke blitt brukt.

Venter stadig på å få inn igjen en Bleu i samlingen. Fikk forespeilet slutten av september for noen måneder siden, men har enda ikke hørt noe..Lange ventelister over alt.

Er ikke uenig i det @Havvo Er egentlig dumt å bare sitte på klokker som ikke blir brukt. Greit nok for de som er samlere. Men det er jeg nok ikke, og kommer nok aldri til å bli. Har heller en stor og genuin interesse for klokker som de fleste av oss SP´ere her på TS.
Har du altså bestilt opp en ny Bleu @Havvo ?
 
Har vært inne på tanken selv om å finne 2 evt. maks 3 klokker å bruke i rotasjon, men allerede der ser du problemet mitt, jeg klarer ikke engang å bestemme meg for 2 eller 3 :D Enig i at det ikke gir mye mening i å ha mange liggende som aldri blir brukt, spesielt hvis man ikke har noenemosjonell tilknytning til de :)
 
Mulig Jacob The Angel er lettere å selge inn til fruen som ikke er så kjempeglad i "pubgrub", men er vel ingenting som tilsier at man ikke kan gå begge steder:)

Noe spennende som dukket opp på klokkefronten?
Skal se om jeg får tatt en titt på den nye JLC Master COntrol med sektorskive og forhåpentligvis IWC sin tribute til MKXII.

JLC-butikken har alle variantene av de nye med sektorskive. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Da prøver jeg igjen å skrive ferdig siste Londontur.

Lørdag kveld skulle vi spise på The Clove Club. For de som ikke kjenner til stedet, så er dette kanskje Londons fremste moderne gastronomiske spisested. Er blitt hyllet av theworlds50best med 26 plass i 2016, og massiv omtale av de fleste britiske matskribenter. Så dette måtte jo bare prøves :cool:

Vi hadde på forhånd reservert og betalt for ni-retters middag ved bardisken. De som kommer i tillegg er da drikke. Om man ønsker vinpakke, eller prestige vinpakke. Dere kan jo lurer på hva vi ønsket.
Restauranten er rimelig liten. Er plass til ca. 7-9 personer ved bardisken, og totalt 30-40 personer fordelt på "spisesalen" og "front room"

Vi tok å bestilte nok en Über Black fra Sheraton til Shoreditch. Anbefales å ta Über uansett i byen hvis man er mer enn én person. Raskere og nesten like billig som t-banen (da mener jeg Überpop). Men fra Piccadilly til Shoreditch så sparer man mye tid med Über.
Screen Shot 2017-10-12 at 09.26.02.png
 
6029_DSC_8772.jpg

Vi ble hyggelig møtt ved døren, og vist videre inn til hovmesteren.
Restauranten virker mye mindre i irl, enn på de bildene jeg hadde sett på nettet. Men hyggelig atmosfære, men rimelig støyete. Men ikke verre enn at det gikk greit å snakke med madamen.

Etter nok en gang å ha blitt ønsket velkommen, fikk vi servert ett glass med Grande Cuvee Krug. Fikk ikke studert flasken. Men tipper det var 164ème utgaven. Nydelig start på en lang kveld ble det.
Riktige vinglass hadde de også ;)
125.jpg
126.jpg
 
Første rett ut, var en hilsen fra kjøkkenet.
Tart of Cornish Spider Crab med brunt krabbekjøtt og Hollandaise.
Mer show enn smak imo. Men godt var det, så absolutt. Fungerte veldig godt til Champagne som bryter opp den fete hollandaisesaus.
127.jpg
 
Neste "snack" fra kjøkkenet var: Kjernemelk fritert kylling med furunålsalt.
Nok en signaturrett fra den Skotske kjøkkensjefen Isaac McHale.
Godt, men ikke veldig imponert over "snacken". Flott presentert; Men det smaker litt for mye "fritert kylling" hvs du forstår hva jeg mener...
130.jpg
131.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: stigg
Den tredje og siste snacken var nok en skotsk "klassiker" Haggisbolle med malteddikpulver.
Tja. Meh. Nja. Helt ok. Godt vi fikk bra med påfyll av Champagne.
(Må bare beklage de forferdelige dålrige bildene. Var ganske så dunkelt der vi satt. Så bildene er så som så de óg...)
132.jpg
 
Så til noe mer spennende. Vinene vi fikk var absolutt noe som vi kommer til å huske.
Den første i en lang rekke "alternative" viner er denne fra Japan. SHICHIDA
Fikk ikke helt med meg hva det egentlig er. Men det er i alle fall en type Sake. Veldig fruktig med smak av fersken, grønne epler og marsipan.
Denne fikk vi servert til vår første rett som var markrell fra Cornwall, med engelsk sennep og persillekrem.
Friske, fete og fine smaker. Vinen hadde nok alkohol og syre til den fete makrellen. Så denne retten falt i smak.
133.jpg

134.jpg



136.jpg
 
Redigert:
Neste rett ut var råe kamskjell fra orknøyene, med hasselnøtter, sjampinjong, klementin- og wiltshire trøffelsaus.
Til dette fikk vi servert Radion Jakot 2010. En Italiensk vin fra distriktet, Friuli-Venezia Giulia, fra produsenten Radikon. Det som er spesielt med denne vinen, er at den er laget på 100% Tocai Friulano. Saftig og fyldig på smak. Dufter av honning/voks, aprikos som kan også kan kjenne igjen fra Ungarsk Tokaji. Men den er knusktørr med fin tørr ettersmak som varer. Passet veldig godt til kamskjell.
Skal jeg sette fingeren på noe, så ødelegger smaken av skap sjampinjong smaken av søt og delikat kamskjell. Mulig det er med hensikt fra den skotske kokken. Men synes det ble rimelig feil.
138.jpg
141.jpg
 
Neste rett som også kommer fra det våte elementet var; Sashimi av sardiner fra Cornwall, med worcestershiresauce på et potetgullflak. Til dette fikk vi en miso.
Her fikk madamen ståpels. Ikke av den gode typen. Men hun er ikke veldig gla´ i rå sardin. Så jeg fikk gleden av å spise 2x2 sashimi av sardiner med worcestershiresauce og misosuppe. Jeg har ikke noe problem med sardiner. Men er ikke veldig gla´ i miso. Godt man hadde stabil og gevnt med påfyll i glassene.
Om det er noe som lurer på om denne retten var god. Så kan jeg si at jeg er fornøyd med å ha smakt det én gang. Eller ble to..
142.jpg
143.jpg
144.jpg