Gullur...... Men hvilket gull?

Joda, må innrømme at jeg har vurdert WG. Dr.Watch i Sthlm hadde en eldre pen DD i WG med president lenke inne for endel uker siden! Den var utrolig fin! Men foretrekker å kjøpe i Norge så slo det fra meg.

Klokken hadde også ligget ute i flere mnd, til en god pris så det virker ikke som WG er helt lett å selge (burde ikke være det, da Rolex i WG er sjeldent!).

AW:)
 
Nå sporer tråden til Moore helt av her...

Men, kanskje det er slik at jo mindre de kan ta for urverket jo høyere mark-up tar de for gullet:confused:;) I såfall burde det være duket for noen skikkelig dyre gullklumper fra Seiko...

Forøvrig kan jo tilbudet av helgull Planet Ocean på f.eks Chrono24 tyde på at de har bommet noe med sitt prisforlangende.

Ingen fare, tråden tåler alle innganger til en god diskusjon om gull-ur.
;)
 
Hei Moore:)
Jeg ville absolutt valgt gult eller rosa gull, kanskje pink da dette er mye mer sjeldent! WG for meg blir helt feil, noe som ikke stemmer! Det blir akkurat som hvit sjokolade, ikke helt ekte... ;)
Best regards :)
AW

Hvit sjokolade smaker fortreffelig, A.Warhol!
Ja, sågar undervurdert.
Og, når jeg befinner meg i Belgia, kan jeg forsikre om at utvalget er uovertruffent - og på et helt annet nivå enn vi har tilgang på i Norge....
;)

Men så utrolig godt hvit sjokolade er, funker det også ofte bra! :D

Nettopp, jacmo!
Får man først smaken på den, såe......;)


Joda, må innrømme at jeg har vurdert WG. Dr.Watch i Sthlm hadde en eldre pen DD i WG med president lenke inne for endel uker siden! Den var utrolig fin! Men foretrekker å kjøpe i Norge så slo det fra meg.
Klokken hadde også ligget ute i flere mnd, til en god pris så det virker ikke som WG er helt lett å selge (burde ikke være det, da Rolex i WG er sjeldent!).
AW:)

Mulig man kunne gjort et lite varp der, ja.
WG ligger noe høyere i pris enn YG og RG, og var prisingen i utgangspunktet fordelaktig, kunne det nok være good value for money.
;)
 
Faller lett for rosegull, og dette er min favoritt...
55a57a12-b2af-b773.jpg
 
Vær så snill å kjøpe en A. Lange & Söhne Grande Lange 1 i hvitt gull. Jeg elsker hvitt gull. Rett og slett fordi det er bare du og de få andre som ser det, som vet at det er gull. Perfekt understated. Akkurat som en RS6/E63 AMG uten modellbetegnelse :)
 
Faller lett for rosegull, og dette er min favoritt...
55a57a12-b2af-b773.jpg

Meget pent eksemplar, Håk!
Men da jeg har den i stål, blir det lite aktuelt å gå for samme uret i annet materiale. ;)

Her har vi en klar vinner!
tumblr_lpd43jByHF1qb0tuco1_500.jpg

Selv om ikke Moore har noen budsjett, spørs det om ikke denne Pateken blir i overkant. Selv for han... :D

Bra forslag, JKH - og ditto bra parert ragamuffin!;)
Jeg har i høyeste grad "budsjett", men bare ikke vært spesifikk på hvor rammen ligger....
Både nedre og øvre, for den del .
;)
 
Vær så snill å kjøpe en A. Lange & Söhne Grande Lange 1 i hvitt gull. Jeg elsker hvitt gull. Rett og slett fordi det er bare du og de få andre som ser det, som vet at det er gull. Perfekt understated. Akkurat som en RS6/E63 AMG uten modellbetegnelse :)


Meget bra forslag, Marius T!
Det er behørig notert.
Du er så definitivt inne på det essensielle her. Så får bare tiden vise hva det blir....;)
 
Jeg kikket litt i PP prislisten som en kompis hadde med hjem fra sveits i mai, og såvidt jeg husker stod det Price Upon Request...
 
JLC Master Grande Reveil er jo ikke ueffen. I gull eller patina :)

Pent!
Den versjonen av JLC har jeg luktet på tidligere.
I stål.
Men, kassen blir hakket for kraftig med sine 43 og ca 16 mm.
Men JLC har fantastisk mye kvalitet i utsøkt innpakning.

Absolutt en manufaktur jeg tar med videre med tanke på senere kjøp. I stål, om ikke annet.