Gullur...... Men hvilket gull?

Kanskje noe sånt kunne friste? :D

RX6241PNYG0b1.jpg

RX6241PNYGb03.jpg

RX6241PNYGb02.jpg

RX6241PNYGb07.jpg

Men moderne [gull] Daytona vel helst for (rike) fruer.
Eller for å si det på en annen måte, den ser veldig! bra ut på fruer...

Synes forøvrig at hvitt gull har en fin varm glød i forhold til stål.
Det er vanskelig å se på avstand, men eieren vet jo i sitt stille sinn.;)
Tillater meg herved å slå et slag for hvitt gull.:)

Lett:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28927354

Litt mer eksklusivt enn Rolexene, som jo alle har...

Savner litt temperatur i debattene:cool:

Den er flott :) MEN, ikke akkurat det eksemplaret der... Det er for slitt...

+1 :D

Fantastisk flott klokke det der Mogens, en av mine favoritter blant all verdens gullklokker. Også med grønn skive, godt valg!

Jeg lander på gult gull. Hvitt gull er veldig diskre og fint på sin måte, men veldig likt stål som andre sier her. For variasjonens skyld hadde jeg gått for gult gull. Everose og andre fargevarianter har jeg ikke så sansen for. Det klassiske og flotteste i mine øyne er gult.
For meg er det stort sett Rolex som gjelder for tiden, og skulle jeg kjøpt gullklokke nå hadde det blitt DD II

Lykke til med valget Moore

0203zu.jpg

Enig med deg! Flott klokke om den hadde vært i bedre forfatning:)
Synes en slik AP er nydelig i gull,mye pga rem i annet materiale! kan noen ganger bli too much med både kasse og lenke i gull synes jeg, men det er jo smak og behag:) Det gjelder da ikke vis det er snakk om WG!

IWC

Hei alle sammen,

Jeg beklager at jeg har vært noe anonym siden jeg registrerte meg i mai, men ønsker å føye meg på denne interessante tråden.

Moore: Ønsker aller først å rose deg for din eminente samling. Jeg registrerer noen fellestrekk for kolleksjonen din: helst in-house, komplikasjoner, variasjon av manufacture, heller mer mot dressy enn sporty og helst ikke for store urkasser (correct me if I'm wrong). Du ønsker innspill og tanker ang. "gull" og her er mine:

IWC Portuguese Perpetual Calender WG:

Jeg er veldig enig med innspill fra flere om at hvitt gull kan være veldig lik stål og skiller seg dermed ikke alltid ut som "gull", men IWC har gjort en god jobb med Perpetual Calender. Urskiven er i "ardoise" (mørk grå) som går som hånd i hanske med urkassen i hvitt gull og ikke minst den brune reimen. Ardoise er også kun aktuell for ur i hvitt gull kasse. I tillegg er har uret evighetskalender (det kommer av navnet) med tid, dato, dag, måned, år og nydelig moonphase. Det har også 7 dagers gang reserve og indikator for denne. Synes IWC har gjort en meget god jobb med å balansere komplikasjonene på skiven. Uret kan også fåes i rødt gull og plantina, men med sølv skive.

IWCPerpetual.jpg

IWC Grande Complication Rose Gold:

Absolutt en av mine holy grails (som sannsynligvis aldri kommer til å finne veien til min samling:(). Uret er i utgangspunktet ganske lik overnevnte, men med "minute reapeter", stoppeklokkefunksjon og uten 7 dagers gangreserve. Det at uret ikke har sistnevnte gjør at kassen er noe tynnere. Uret kommer i platina og rødt gull, men personlig er sistnevnte den foretrukne varianten. Grunnen er at platina modellen blir litt for nøytral med den lyse skiven. Kombinasjon av rødt gull, lys skive og den brune reimen er rett og slett fantastisk! En annen ting som også er verdt å nevne er urkiven med jordkloden i 3D effekt i bakgrunnen av komplikajsonene.

IWCminute.png

Oioioi, de to IWCene var jo rett og slett off the hoook, airq ;) Shiiieeeeeeeet, for å si som senator Clay Davies!
Gad vite prisene på disse lekkerbiskene!

Kanskje noe sånt kunne friste? :D
Men moderne [gull] Daytona vel helst for (rike) fruer.
Eller for å si det på en annen måte, den ser veldig! bra ut på fruer...

Hmmm....
Ikke helt "meg" den der. Men forøvrig enig; - på en snerten snelle kunne den nok vært vakker...
;)

Lett:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28927354
Litt mer eksklusivt enn Rolexene, som jo alle har...
Savner litt temperatur i debattene:cool:

Enig, absolutt - men jeg tror jeg egentlig har den eneste AP'n jeg vil ha.
Foreløpig blir det ingen ny inn derfra.
Men den varianten er svært elegant, ingen tvil om det.

Hehe.. Jeg kunne ikke uttrykt det bedre:D

Veil. pris i Norge for en IWC Perpetual Calendar WG ligger på ca. 250.000,- (helt ok prismessig ift. de mest eksklusive urene her på sonen). Prisen for en Grande Complication derimot, tør jeg ikke å si høyt engang... ca. 1,3 MNOK *hviskestemme*.. I den prisklassen forventes kanskje tourbillon verk av et eller annet slag.

Grande Complication har jeg aldri funnet "2nd hand". IWC Perpetual Calendar WG dukker derimot opp fra tid til annen.

Takk, UJU!
Den betraktningen deler jeg fullt og helt.
Hvitt gull ligger pt. foran øvrige versjoner i min enkle selektering/rangering.;)

Hmmm....
Ikke helt "meg" den der. Men forøvrig enig; - på en snerten snelle kunne den nok vært vakker...
;)

Hehe...Forøvrig var den Newman Daytonaen bare en kuriositet fra min side.
Prisen vet jeg ikke noe om men sikkert tilsvarende halvparten av verdien til alle TS-medlemmes klokker ;)
Lykke til i jakten!

Hei alle sammen,
Jeg beklager at jeg har vært noe anonym siden jeg registrerte meg i mai, men ønsker å føye meg på denne interessante tråden.

Moore:
Ønsker aller først å rose deg for din eminente samling. Jeg registrerer noen fellestrekk for kolleksjonen din: helst in-house, komplikasjoner, variasjon av manufacture, heller mer mot dressy enn sporty og helst ikke for store urkasser (correct me if I'm wrong). Du ønsker innspill og tanker ang. "gull" og her er mine:

IWC Portuguese Perpetual Calender WG:
Jeg er veldig enig med innspill fra flere om at hvitt gull kan være veldig lik stål og skiller seg dermed ikke alltid ut som "gull", men IWC har gjort en god jobb med Perpetual Calender. Urskiven er i "ardoise" (mørk grå) som er rett og slett nydelig til den brune reimen. Ardoise er også kun aktuell for ur i hvitt gull kasse. I tillegg er har uret evighetskalender (det kommer av navnet) med tid, dato, dag, måned, år og nydelig moonphase. Det har også 7 dagers gang reserve og indikator for denne. Synes IWC har gjort en meget god jobb med å balansere komplikasjonene på skiven. Uret kan også fåes i rødt gull og plantina, men med sølv skive.

IWCPerpetual.jpg

IWC Grande Complication Rose Gold:

Absolutt en av mine holy grails (som sannsynligvis aldri kommer til å finne veien til min samling:(). Uret er i utgangspunktet ganske lik overnevnte, men med "minute reapeter", stoppeklokkefunksjon og uten 7 dagers gangreserve. Det at uret ikke har sistnevnte gjør at kassen er noe tynnere. Uret kommer i platina og rødt gull, men personlig er sistnevnte den foretrukne varianten. Grunnen er at platina modellen blir litt for nøytral med den lyse skiven. Kombinasjon av rødt gull, lys skive og den brune reimen er rett og slett fantastisk! En annen ting som også er verdt å nevne er urkiven med jordkloden i 3D effekt i bakgrunnen av komplikajsonene.

IWCminute.png

Takk airq!

Din observasjon hva gjelder samlingens "innretning" er riktig.
Jeg har en forkjærlighet for litt mer dressy komplikasjoner, enn utpregede sportsur. Det preger mine kjøp.
Og vil gjøre det denne gangen også.

Alternativene du nevner er absolutt i "sorteringen" av interessante varianter.
Spesielt Portuguese Perpetual har jeg siklet etter lenge. Da jeg har to i "Portuguese-familien" vil jeg nok vurdere å kvitte meg med dem, mot å skaffe meg Perpetual'en. Tre blir for mange.
Men uansett - på en eller annen mte - en eller annen gang, vil jeg nok skaffe meg den Perpetualen. Den er særdeles vakker.
Jeg har vært så heldig å prøve denne også, og din beskrivelse er helt "spot on". Og den er vakrere i virkeligheten enn bilder klarer illustrere.

Vi får se hva det blir til. ;)

Fantastisk flott klokke det der Mogens, en av mine favoritter blant all verdens gullklokker. Også med grønn skive, godt valg!

Jeg lander på gult gull. Hvitt gull er veldig diskre og fint på sin måte, men veldig likt stål som andre sier her. For variasjonens skyld hadde jeg gått for gult gull. Everose og andre fargevarianter har jeg ikke så sansen for. Det klassiske og flotteste i mine øyne er gult.
For meg er det stort sett Rolex som gjelder for tiden, og skulle jeg kjøpt gullklokke nå hadde det blitt DD II

Lykke til med valget Moore

Takker så mye, HerrUr!
Det er et flott eksemplar du har valgt deg ut der, og det er like flott å se de mange ulike meninger som kommer frem.

Enig med deg! Flott klokke om den hadde vært i bedre forfatning:)
Synes en slik AP er nydelig i gull,mye pga rem i annet materiale! kan noen ganger bli too much med både kasse og lenke i gull synes jeg, men det er jo smak og behag:)
Det gjelder da ikke vis det er snakk om WG!

Den er jeg enig i, maghas9!
En rem i annet materiale er også svært pent, og kan gjøre stor forskjell. Der man måtte ønske det.
Og når det gjelder hvitt gull, er jo kombinasjonen mer regelen enn unntaket.
Spennende!
;)