Liker mer denne type gullur fremfor "syden" fake Rolexgull....
Mvh
Timebandit
Veldig enig, Timebandit.
Og fake gull er selvsagt et ikke-tema.
For min del er det to ting som skiller, kommer den aktuelle gullklokken på rem eller lenke.
For å svare litt på det du spør om, jeg er verken harry (håper jeg) eller en "satt" pensjonist, men ikke mye som appelerer like mye til meg som et gullur av kjent fabrikat.
Det er jeg veldig enig i.
For min del har jeg allerede konkludert med at det må bli en variant i en versjon av gull - på rem.
Dette er spørsmål jeg har stilt meg selv også det siste året. Det er noe besnærende med tanken på en klokke i gull - et edelt metall som kan gi urverket en perfekt "ramme".
- "Rødt"/"Rose" gull er min personlige favoritt når det gjelder gull farge
- De fleste gul gull klokker opplever jeg blir for flashy ... og jeg har en Breitling klokke som beater![]()
- Hvit gull opplever jeg som litt meningsløst: Visuelt veldig likt stål, men betydelig mer utsatt for riper. Selv ville jeg valgt platinum versjoner der det er tilgjengelig i stedet
På den annen side er det virkelig langt mellom gullklokker som vekker "vil ha" når jeg først har prøvd dem på hånden. Ingen av klokken på min foreløpige "ønskeliste" er av gull...![]()
Interessante betraktninger, Timely.
Jeg er enig i mye, da mine egne preferanser er relativt sammenfallende. Rose gold er svært pent. Og hvitt gull har jeg hatt gleden av å prøve - og da de litt mer "dressy" varianter (som jeg har stor sans for).
Og følelsen er veldig god.
Selv er jeg litt svak for Longines Master Collection Retrograde i rosa gull...
Det er en meget fin versjon fra Longines!
For meg går det derfor et skille mellom sportsklokker i gull og dressklokker i samme materiale. En dressklokke i gull vil uansett utførsel og gulltype aldri bli like ekstravagant som en sportsklokke i gull. Ikke det at det er noe galt i å være ekstravagant, altså.
Synes faktisk Bregueten du har bilde av er enda penere i rosegull.
Jeg har faktisk hatt litt av samme tanke, Santos-Dumont - når det gjelder forholdet sport-dress.
Når jeg kjøper min nye i gull, blir det et dress-ur.
Det blir mer riktig for meg.