Noen på klokkeriet som spurte han om bilder av klokken, da sa han rett ut at det var en klone.Jøss. Billigste på Chrono over 70k. Her er dat bare å hive seg rundt.Vis vedlegg 403453Vis vedlegg 403454
Kommer snart til et forum nær deg.Men enn så lenge så tar jeg dagens underbukse
Det gledes.Kommer snart til et forum nær deg.
Klone = falskEr klone = forfalskning? I så fall er annonsen ulovlig
‘Dagens tåkelys’ og ‘Dagens bremsespor’ kan jo bli gøy.Det kan bli stygt
Ja, men superklone må du skjønne, som han hadde betalt 1200 euro forEr klone = forfalskning? I så fall er annonsen ulovlig
Sier ikke dette ganske mye om klokkeriet og klientellet der?Ja, men superklone må du skjønne, som han hadde betalt 1200 euro for![]()
Dette er en fyr fra FinnSier ikke dette ganske mye om klokkeriet og klientellet der?
Edit: tenk å betale 16 løk for en falsk klokke, jeez... da har man for mye penger.
For å si det sånn: en mengde kjøp/salg-annonser (mest under 50k), "dagens klokke" og "kan noen hjelpe meg med..." i all hovedsakDet er helt sikkert en større markedsplass på Klokkeriet enn her. Selv har jeg aldri beveget meg inn der og anser meg for øvrig heller ikke som en del av «klokkemiljøet» i Norge.
Likevel ser jeg for meg Klokkeriet slik: Et samlingspunkt med ufattelig lite substans. Et sted der man tilsynelatende har erobret verden etter å ha kjøpt og solgt masse Rolex, lært seg det mest elementære/grunnleggende, bruker hyppige kallenavn som Hulk, Batman etc og dermed der inne blir ansett som klokkeguru på Klokkeriet-skalaen.
I beste fall et lavterskeltilbud, noe som naturligvis er fint. Men jeg antar at man slipper unna Dagens katt, Dagens middag, og tråder om obskure skomakere i London. Det er da alltids noe…
Stemmer, den er også borte fra Finn.Trodde ikke Finn tillot salg av piratkopier. Og ut fra bilde her på ts, annonseres den som Omega, dvs svindel.
For å si det sånn: en mengde kjøp/salg-annonser (mest under 50k), "dagens klokke" og "kan noen hjelpe meg med..." i all hovedsak
Er ikke flere invistorer og flexere der enn her er min oppfatning
Trodde det var nevnt lenger opp i tråden at han sagt på klokkeriet at var en klone? Da har jeg vel antatt at den var til salgs der også.Sier ikke dette ganske mye om klokkeriet og klientellet der?
Edit: tenk å betale 16 løk for en falsk klokke, jeez... da har man for mye penger.
Problemet med Klokkeriet er etter min mening måten Facebook fungerer på. Feeden prioriterer nye innlegg, og alt som er gammelt forsvinner nedover i løpet av noen dager eller timer. Det er derfor umulig å ha tråder med lang levetid, og det man ser blir derfor innlegg av typen "Hvilken klokke har du når du henter ny bil?" i forskjellige varianter daglig. På klassiske forum kan de samme trådene surre og gå i årevis, og diskusjoner rundt samme tema kan derfor leve mer eller mindre evig.
Det er vel også ikke til å stikke under en stol at det er noe mer lavterskel å melde seg inn i en Facebook-gruppe enn å faktisk registrere seg som bruker på en helt egen nettside - så det er lettere å "engasjere" seg der enn her. Samtidig syns jeg det til tider er mye snobberi rettet mot Klokkeriet fra enkelte her inne. Det er jo ikke sånn at det ikke er overlapp i medlemsmassen hvor alle er fleksete brumlebasser på Facebook og dypt sofistiskerte feinschmeckere på Tidssonen. Selv har jeg vært medlem av Klokkeriet siden januar 2017 og Tidssonen siden september samme år.
Nei. En på Klokkeriet spurte han med annonsen Finn. Beklager hvis det var uklart. Som her, så blir man kastet ut av Klokkeriet hvis man prøver å selge falske klokker. Fant bildet som ble lagt utTrodde det var nevnt lenger opp i tråden at han sagt på klokkeriet at var en klone? Da har jeg vel antatt at den var til salgs der også.
Finn er jo nesten håpløst, men de pleier å fjerne fakes.